Begin

73 10 0
                                    

Aku hanya melihat omma menangis di sebelah."Bila ayah kamu nak balik?"Kata ommaku sebak.Satu bandar dah cari,ayah hilang entah ke mana.Tiba tiba..

"Jin...."ommaku memandang dua orang adikku yang sedang tidur dibelakang."Boleh tolong omma?Jagakan adik kamu baik baik."

ommaku memberhentikan kereta lalu melihat sebuah lori dari arah bertentangan."Omma??"Aku pelik.

Tiba tiba ommaku keluar dari kereta,dia berlari ke arah lori tersebut,"Omma!!!"Dua orang adikku terbangun.

BAMM!!!!

Namun,ommaku sudah tiada lagi.

Aku tak tahu

Kenapa dia lari ke arah lori tu?.Aku keluar dari kereta bersama adikku.

"Omma!!!"Kedua dua adikku sedih melihat mayat omma yang berlumuran darah.

------------------------------------------------------------

Seminggu Kemudian.

"Kookie"Aku memanggil adik bongsu aku yang masih tidak dapat melupakan tragedi tersebut.

"Kookie?"Dia hanya berdiam diri

Tiba tiba,hoseok,adik aku baru pulang dari kedai dengan tergesa gesa.Dia membawa Sehelai kertas."Cari aku!!!!" Hoseok masuk ke dalam bilik lalu menghilang.Kookie mencari abangnya di bilik,apa yang ternampak cuma sebuah cermin yang bergoyang,seolah olah ada orang yang menggerakkan cermin itu.

"Kookie?Mana abang kau"Dia hanya berdiam diri."Macam mana boleh tak ad-"

Tiba tiba,Tiga orang lelaki berbaju hitam meluru masuk ke dalam rumahku.Mereka masuk tanpa mengendahkan kami.'Rumah siapa ni?Main masuk je kau'

Aku pelik,mereka masuk ke dalam bilik yang sama,hilang di tempat yang sama."Hyung!!!"Jerit adikku"Diorang masuk dalam cermin!"

"Huh??"Aku pergi ke bilik tersebut" Kookie biar betul"

Kookie dengan bersungguh sungguh hendak membuat aku percaya."Tengok eh"Katanya lalu berlari ke arah cermin tersebut.Namun,cermin tersebut hanya retak.

"HAHAHAHAHAHAHAHA"Aku tergelak.Ha tulah,main main lagi.

Tapi,disebalik cermin yang retak itu,aku ternampak sesuatu.Adikku juga perasan sesuatu.Kookie menumbuk cermin tersebut hingga pecah."Ha,Kau ada??"Perli kookie.Eleh,tadi nangis.

Apa yang ada disebalik cermin itu,hanyalah sebuah Keypad."Apatu hyung?"

Aku hanya terdiam.

"Cari aku!!!"

Kata kata hoseok membuat aku lebih keliru.Sehinggalah aku teringat akan kertas yang dia bagi tadi.

Aku mengambil kertas tersebut.

3+6÷3(21-7)

Aih??Waktu macam ni jugak kau bagi soalan PT3."Kookie ah~"

Jawab ni."••••••••"

Kookie tersenyum"Jawablah dulu"Perlinya

Ya,aku tahu aku tak bagus dalam math,at least Bahasa Inggeris aku lulus

"Tak tahu,apa jawapan?"Tanya aku.

"Jawapannya,31"Jawab kookie

"Ha!!Tu lah yang aku nak cakap tadi,kookie tak percaya"Kookie mengetuk kepala aku.

Beralih kepada topik tadi,aku menekan nombor tadi pada keypad.Tiba tiba Kookie menghalang.

"Hyung tak rasa curiga ke?Selamat atau tak?"Kookie bertanya

Aku mengendahkannya lalu menekan nombor 31.Tiba tiba

Bunyi gong yang bertalu talu,seolah olah dalam cerita Jumanji datang dari penjuru bilik.

"Hyung?"

"Ap-"

Tiba tiba lantai menjadi coklat.

"Gempa bumi!!!!!"Jerit kookie.

Lantai runtuh ke bawah menyebabkan aku dan adik aku turut serta jatuh.

-----------------------------

"Hyung???Bangun hyung"

Aku tersedar

"Kenapa ni?Apa dah jadi?"Aku bertanya kepada kookie sambil melihat sekeliling.

Apa yang aku lihat,hanya sebuah lorong gelap.Suram.Aku melihat sebuah bilik berdekatan.Macam kenal tempat ni.

"Tadi hyung pengsan.Kita kat..."Kookie memandang sekeliling.Sudah terang lagi bersuluh"Hospital nampaknya"

Aku terpaku.

Aku nampak sebuah papan tanda yang besar

Selamat datang

"Ermm,hyung.Kita kat tingkat lapan"Sambil dia menunjuk ke arah sebuah papan tanda di sebelah lif.

"Lif!?!Jom lah turun cepat!"Kookie hanya menurut.Namun lif tersebut rosak.

Sedih.

Tiba tiba , aku ternampak satu susuk tubuh di hujung lorong.Aku menekup mulut kookie dan masuk ke bilik berdekatan dengan senyap.

"Apa tu?"Kookie ketakutan.

"Nurse"

Level +BtsWhere stories live. Discover now