Kookie ketakutan
"Jangan buat apa apa bunyi,faham?"Bisikku
Dia hanya mengangguk.Aku berdiri dari penjuru bilik itu tetapi Sesuatu menepuk paha aku."Hyung nak buat apa?"
Aku hanya meletakkan jariku di bibir agar dia senyap sahaja.Aku berjalan perlahan lahan sambil meneliti bilik itu.Sebab,kat hospital mesti ada alatan tajam kan?Boleh jadi senjata.
Aku terjumpa sebilah pisau saiz kecil,gunting dan sebuah kotak first aid.Boleh jadi bekalan.
Tapi sayang,kami langsung tak membawa beg.Siapa yang tahu,tiba tiba je dah ada kat sini.
"Kookie.." aku memanggil dia dengan senyap.Dia dengan segera pergi ke arah aku.
"Yah?Ada apa hyung?"Kata kookie sambil melihat kotak first aid yang aku jumpa tadi.
"Macam mana kita nak simpan semua ni?Kalau tak bawa nanti susa-"belum sempat aku bercakap.
"Bawa?Pergi mana?"kookie bertanya
"Sekarang kan kita kat tingkat lapan...Kita redah semua ni , kita turun , keluar dari hospital ni."Jelas aku
Kookie hanya mengangguk"Tapi kita tak ada beg"Katanya lagi
Aku terdiam.Tiba tiba , dihadapan pintu bilik kami terdapat suatu bayangan.
"Sembunyi!!!"
Kami bersembunyi di sebalik rak.Aku mengintai sedikit.Aku ternampak sekujur tubuh wanita dengan baju putih yang dicemari darah
Aku ketakutan.Kookie hanya terdiam.Tiba tiba,kami terdengar bunyi derapan kaki.Seolah olah ada orang berlari ke arah kami.Tapi yang pasti bukan dari mahluk tu.Aku sekali lagi mengintai.
Apa yang aku lihat hanya mahluk tadi,tapi aku ternampak di dadanya,pisau.Ya,aku nampak sebilah pisau menembusi dadanya itu.Pisau itu ditarik.
Mahluk itu terjatuh.Mati pun kau.Tapi aku lebih takut.
Kalini kitorang kena berdepan dengan mahluk yang ada pisau.Aku merenung kookie
"Kookie...."
Aku terdengar mahluk itu memanggil kookie.Dia kenal adik aku?
"Jin..."
Ha?Aku pula?
Kookie memeluk aku, kami hanya berdoa agar mahluk itu pergi,atau seseorang akan menyelamatkan kami.
Punah harapan.Siapa yang nak selamat kan kami.
Bunyi tapak kaki semakin dekat
Aku menyesal sewaktu bersembunyi tadi sebab tak bawa pisau tadi.
Mahluk itu mengguris pisau nya di rak tempat kami bersembunyi.Tiba tiba..
"BAAA!!!!!"
"Eh bapak kau jackson!."Kookie mencarut.
Aku merenung mahluk tadi.Tak guna.Hoseok rupanya.
"Hahahahahahahaha!!"Dia tergelak
"Hyung!!"Kookie menjerit ke arah hoseok lalu memeluknya.Aku hanya berdiri dan tersenyum.
Namun,hoseok tidak boleh berhenti ketawa.
"Ok ok sudah"kata hoseok tergagap kerana masih tergelak.
"Dari mana kau?Apa kau buat kat sini?"Tanya aku.
"Shh!Senyap.Kita cari alatan dahulu."Kata hoseok.
Aku menunjuk ke arah alatan yang aku jumpa tadi.
"Bagus hyung"Dia berkata kepada aku sambil membuka begnya.
"Hyung?Hyung bawa beg eh?"Kata kookie.Aku pun tertanya tanya.Macam tahu tahu je kena redah smua ni.
"Eh tak,,Ni beg hyung ambil dari bilik kat hujung lorong.Ada mayat kat situ, hyung ambiklah beg kepunyaan mayat tu."Jelas Hoseok
Mayat?
Aku dan kookie hanya mengangguk sahaja.Kami segera menyimpan segala alatan kat situ.
"Ermmm hoseok hyung.Apa sebenarnya tempat ni?Apa kita buat kat sini.?"Tanya Kookie.Aku mengangguk tanda setuju.
"Oh ya,korang tak tahu lagi eh rules game ni?"Taya Hoseok
Kami menggelengkan kepala menandakan tidak tahu.
"okay,macam ni."Hoseok mengeluarkan segulung kertas.
"Nah baca ni.."Katanya
Dalam kertas tersebut mengandungi segala peraturan tempat ni.
1-Bangunan ini mempunyai 8 tingkat,8 level.
2-Dalam masa 48 jam,keluar dari bangunan ini dengan menggunakan lif
3-Setiap tingkat disediakan Empat buah lif,hanya salah satu sahaja yang berfungsi.Dan lif hanya akan turun satu tingkat sahaja.
4-Menggunakan alatan di bangunan ini adalah dibenarkan
"Huh??Satu lif turun satu tingkat ja?"Kata aku
Hoseok mengangguk.Kiranya semua tingkat lah kena redah.
"Jap..Korang sampai kat tempat ni bila?"Tanya Hoseok
"Dalam satu jam.."Kata Kookie
"Jadi kita ada lebih kurang 47 jam lagi."Jelas Hoseok.
"Hah???Sejak bila kita mula game ni?"Tanya aku.
"Masa kita bermula waktu korang sampai."Katanya lagi sambil menyimpan kertas tadi.
"Hyung..."Kookie memanggil Hoseok.
"Apa jadi kalau kita tak keluar dalam 48 jam?"Katanya
"Tak tahu"Kata hoseok
"Nah pilih senjata korang."Kata Hoseok sambil membuka begnya.
Apa yang aku lihat,Empat bilah pisau berlainan saiz.Aku memilih yang bersaiz besar.
"Ada pistol?"Kata Kookie.
"Kita guna untuk kecemasan"Kata Hoseok
Hebat betul mayat tu,ada pistol lagi.
Kookie mengambil pisau yang kecil.Hoseok mengambil saiz yang medium.
"Ok!Jom mula"Kata Hoseok.
Kami berjalan Di sebuah lorong yang gelap.Kookie hanya memegang tangan aku.
Hoseok membuka beg nya itu.Dia mengeluarkan lampu picit."Hebat kan?Semua ada"Kata Hoseok dengan bangga.
Ya,aku akui memang hebat.Macam beg Dora The Explores.Hahaha,mungkin Mayat tu peminat Dora agaknya.
Hoseok menyuluh ke hujung lorong.Apa yang ada hanya , mahluk pelik.Lebih tepat,hantu.Dia berpakaian putih,Baju berdarah.
Dengan tiba tiba mahluk itu berlari ke arah kami.
×××××××××××××××××××××
YOU ARE READING
Level +Bts
Fanfiction"Sebab cermin kita semua masuk ke dunia ini" "sebab cermin hidup kita sengsara" "setiap hari kita kena tempuhi cabaran,cabaran yang sumpah aku cakap merepek dan tidak masuk akal" "bermula dengan makhluk yang mengerikan" "dari satu level ke level" "m...