"Hyung"
"Hyung..."
"Dia dah dekat hyung T_T ,buat sesuatu!!!"Jerit Kookie.
Makin lama,makin dekat.Aku terpaku.Memang pisau yang dipegang ni jadi hiasan je ka?
Cepat cepat aku mengacukan pisau ke hadapan.Mahluk itu mati kerana melanggar bucu pisau itu.
"Apa ni?Kenapa dia langgar pisau tu?"Kata Hoseok .
"Tu.Tengok tu."Kata aku sambil menunjuk ke arah mata mahluk itu.
Mahluk tersebut buta,Mata pun tak ada.Jadi sudah jelas.Mahluk tadi bertindak balas dengan bunyi.
"Terror ah hyung!"Kata hoseok memuji aku.
"Senyap.Nanti geng dia datang pula"Kata aku lagi.
Kami meneruskan perjalanan.Setelah Beberapa minit berjalan.Kami ternampak sebuah lif di hadapan.
"Yeah!Dah selamat!!!!"Kata Kookie.Aku menepuk dahi Kookie.
"Kau agak agak lif tu berfungsi ke?"Kata aku
Kami menuju ke arah lif tersebut.
Rosak.Itu sahajalah yang dapat menggambarkan lif itu.Terpaksa lah cari lif lain.
"Jom cari lif lain"Keluh aku.
"Kejap..."Hoseok menghalang.
"Kita buat lah tanda ke apa apa ke yang menunjukkan yang kita dah jumpa lif ni.Nanti keliru"Jelas hoseok sambil mencari sesuatu di dalam beg.
"Apa hyung cari?"Kata kookie.
"Entah,apa apalah yang dapat buat tanda kekal"Katanya lagi.
Aku melihat sekeliling.Aku merenung mayat tadi.Ya,darah.Aku mencalit sedikit darah dari mayat benda tu lalu membuat simbol pangkah di pintu lif tersebut.
"Ha...kan jadi"Kata aku dengan bangga
"Apa apa lah...Jom teruskan perjalanan."Kata Kookie.
Kami mengambil jalan di lorong kiri lif tadi.Agak gelap.Macam biasa Hoseok menyuluh jalan yang gelap.
Nampak lagi satu lif di hujung lorong
"Tu ada lagi lif."Kata Kookie.
Namun,bukan senang.Ada dua mahluk di kanan kiri lif sedang berlegar legar.
"Macam mana ni?"Kata aku.
Kookie menggeleng ketakutan."Hyung tak rasa pisau kecik kita ni cukup."Bisik aku pada mereka.
Kebetulan ada lagi bilik di sebelah.Kalini bilik stor."Jom masuk,senyap sikit"Kata hoseok.
Pintu stor tersebut cuba dibuka oleh aku.Namun pintu tersebut seolah olah di halang.Apa lagi,Kookie menolak sekuat hati pintu tersebut hingga terbuka.
Tapi,bunyi pintu yang terbuka tadi menyebabkan dua mahluk tadi terdengar dan mengejar kami.
"Masuk cepat!!"Seru aku.Kookie masuk dahulu,kemudian diikuti aku dan Hoseok.
Aku menghempas pintu .Nasib baik sempat.Aku tersentuh sesuatu di sebelah pintu.Suis lampu.
Aku segera membuka lampu.
Kami dikelilingi barang yang banyak.Kerusi,meja,penyapu dan macam macam lagi.
"Okay sekarang semua cari senjata masing masing."Kata Hoseok.
Aku tertarik ke arah timbunan sampah di hadapan aku.Sedang aku mengorek timbunan itu.Aku terlihat sesuatu disebalik timbunan itu.
Aku menarik benda itu dari timbunan itu.Ianya sebuah peti sebesar televisyen.Aku memanggil mereka.
"Apa tu hyung?Besarnya."Kata Hoseok.
Aku membuka peti tersebut.
Aku ternampak Sebatang palang besi yang panjang.Aku mengambilnya sebagai senjata.Mercun pun ada.Siap dengan pemetik api.Aku menyuruh hoseok menyimpan nya ,manalah tahu ada gunanyà.
Tiba tiba,di sebalik mercun mercun tadi,ada sebuah buku.Atau lebih kepada Jurnal.Kami membelek Jurnal tersebut.Hanya satu sahaja halaman bercetak , ada sebuah lukisan.Aku kenal lukisan itu.Ianya gambar mahluk yang kami jumpa tadi.Di bawahnya tertulis...
Bertindak balas terhadap bunyi,kurang agresif.
Kelemahan-Buta
"Apa ni?"Kata Kookie.
Aku hanya menggelengkan kepala.Hoseok menyimpan jurnal itu.
"Aku dah ada senjata dah,palang besi.Korang?"Kata aku.
Masing masing mengangkat apa yang mereka jumpa.
Kookie=Baseball Bat
Hoseok=Batang kayu entah dari mana."Baseball bat?Apa jadahnya dia buat kat hospital?"Kata Hoseok.
"Entah...Maybe mayat yang hyung jumpa punya kot."Kata Kookie kepada Hoseok.
"Okay sudah.Kita keluar perlahan lahan"Kata aku.
Perlahan lahan pintu dikuak oleh aku.Kiri kanan selamat.Kamu menuju ke arah lif tadi secara senyap.Aku menekan butang di sebelahnya.
Pintu lif terbuka.Aku bersyukur sangat sangat.Mujur ada pamoga.Ok apa aku merepek.
Kami masuk dengan gembira.Lif yang berhabuk menyebabkan aku terbersin.Kuat pula tu.
Alamak.Mesti dua mahluk tu datang lagi.Jauh di hujung lorong,aku ternampak dua mahluk tu berlari ke arah kami.
"Tutup cepat!!"Jerit Kookie.
Hoseok menekan butang disebelahnya dengan segera.Semua orang tahu.Pintu lif ni tutup slow.
Kami berasa panik.Belum sempat pintu lif tertutup,lengan mahluk lahanat tu menyelit di celah celah pintu lif menyebabkan pintu lif tidak tertutup rapat.
"Tidak!!!!!"Jerit Hoseok.Kami menolak lengan mahluk tersebut dengan senjata yang kami ada.
Hoseok teringat akan mercun tadi.Dia membakar mercun itu lalu membaling mercun tadi sejauh yang mungkin melalui celah pintu lif.Mahluk itu berhenti meronta lalu pergi ke arah bunyi mercun itu.
Selamat Juga akhirnya.Kami terdiam seketika sambil menunggu lif turun.
Lif terhenti.Tiba tiba ada sesuatu cahaya yang sungguh terang tahap dewa menyala dari beg Hoseok.
Dia membukanya lalu ternampak sumber cahaya tadi berasal dari Jurnal tadi.Aku membukanya.Lalu keluar suatu gambar mahluk yang sama,cuma mukanya lebih menakutkan.
Bertindak balas terhadap bunyi dan cahaya.Dapat melihat.Kurang agresif.
Kelemahan=Bunyi yang bingit
Lalu terbukalah pintu lif.Terdapat sebuah papan tanda tertulis,,,
LEVEL 2
×+×+×+×+×+×+
YOU ARE READING
Level +Bts
Fanfiction"Sebab cermin kita semua masuk ke dunia ini" "sebab cermin hidup kita sengsara" "setiap hari kita kena tempuhi cabaran,cabaran yang sumpah aku cakap merepek dan tidak masuk akal" "bermula dengan makhluk yang mengerikan" "dari satu level ke level" "m...