Hey mam!
Ik loop naar beneden om mijn brood in te pakken en op mijn fiets te springen op weg naar mijn nieuwe school. 'Hey lieverd' roept mijn moeder en komt naar me toe.
'Heb je er een beetje zin in?' Vraagt ze.
'Ja hoor' antwoord ik, terwijl ik er eigenlijk heel erg tegen op zie...
Als ik op mijn fiets zit doe ik beste ergste, dat is dat je bedenkt wat het beste is wat er kan gebeuren en het ergste is dat er kan gebeuren.
Beste: iedereen vind mij geweldig ik krijg Veel vriendinnen En niet te vergeten een super vriendje waarmee ik vlieg op een eenhoorn naar de maan vlieg!
Ergste: iedereen lacht mij uit om mijn accent en ik word gepest Door iedereen. Onder tussen fiets ik Door, maarja omdat ik weer is zo klunzig ben rij ik tegen een paaltje aan! Gelukig, wonder boven wonder ben ik niet vies! Als ik bij school ben aangekomen kijk ik om me heen, het is hier zo groot!! Gelukkig heb ik hier al een rondleiding gehad en met de mentor gesproken. Hij zij dat ik naar lokaal 16a moest, dus ja dan doe ik dat. Als ik bij het lokaal ben klop ik aan de deur, er zit een klein klasje van ongeveer 20 mensen denk ik. Ik hoorde dat dit de kleinste klas was van de school. De leraar doet de deur open 'welkom in je nieuwe klas!' Zegt hij vrolijk. Zet je tas maar neer en stel je zelf eerst even voor. Ik schraap mijn keel en zeg:" hoi ik ben madelief Houd heel erg van dieren en ben verhuisd van Friesland naar Brabant."
De mentor zegt:" ik ben meneer visser, maar dat wist je al. Nu gaan we even kennis maken met de anderen.
Iedereen noemt zijn naam. Ik kijk rond en zie een super knape jongen, als hij aan de beurt is zegt hij:" ik ben Jack zal ik je vandaag helpen de lokalen te vinden?" Waarop ik natuurlijk antwoord ja graag! Ik krijg een plek aangewezen en kom naast een meisje genaamd Monica te zitten, ze lijkt me wel aardig. Als de lessen zijn afgelopen pak ik mijn fiets, maar net toen ik wilde opstappen riep Jack mij. 'Heyy Jack' zeg ik. 'Heyy madelief' zegt hij meteen daarna vraagt hij waar ik woon daarop antwoord ik ' op de oldenburg 16' Op eens krijgt Jack een lach op zijn gezicht en zegt:" dan woon ik achter je! Zullen we samen fietsen?" Ik zeg natuurlijk ja, Jack begint over zich zelf te vertellen en ik praat mee. Dan zegt hij:" ik vond het super gezellig met jouw je bent erg aardig." 'Dankje jij ook' antwoord ik
Als ik thuis ben vertel ik mijn vader en moeder Hoe het ging, ze zijn blij dat het zo goed ging. Na het eten ga ik op bed en en zet de dag nog eens op een rijtje. Ik bedenk me dan dat richting het beste ga van wat ik op de fiets bedacht, alleen dan zonder de eenhoorn helaas. Toen viel ik in slaap en droomde over Jack. Maar de volgende ochtend begint toch anders dan dat ik had gehoopt.......
JE LEEST
is dit echt?
RomanceHoi ik ben madelief 13 jaartjes jong en houdt van dieren. ik ben gisteren verhuisd vanuit Friesland naar Brabant. Als je nu denkt 'dat is ver uit elkaar' nou dat dacht ik dus ook... Nu we zijn verhuisd weet ik hoe erg mijn leven kan zijn, ik ga naar...