Kingston apartment
Eunha berbaring dibiliknya masih tidak dpt melelapkan mata jam sudah pun menunjukkan pukul 11.30 malam, sudah hampir 3 bulan dia bekerja di syarikat JJ Group. Namun tiap hari jg Jungkook mengajak makan tengahari. Dia sendiri pelik dgn mamat poyo tu rapat dgn dia, bkn kah dia patut membenci Eunha kerana telah memalukannya sewaktu di London.
Tapi pernah Eunha menyatakan tentang kejadian di London namun Jungkook hanya menyatakan bahawa dia amat berterima kasih terhadap Eunha kerana telah membantu nya sewaktu final duty meraka di London kalau tidak, mungkin resultnya akan rendah. Walaupun hati Eunha merasa lega namun ada jg terselit kebimbangan dlm hatinya.
Layanan yg di berikan oleh Jungkook sewaktu di pejabat amat mengetarkan jiwanya.Tiba-tiba ringtone 'BTS i need u' bergema membuatkan dia terkejut dari lamunan dan melihat siapa yg membuat panggil pada waktu begini lagi membuatkan dia terkejut
'Jungkook'
"hello" jawab Eunha ragu-ragu
"hello Eunha tak tidur lagi?" kata Jungkook
"ahh...blum lagi" jawab Eunha gugup
"ada nak cakap something kat awk ni" kata Jungkook
"apa? " tanya Eunha hatinya semakin tak keruan
"awk comel sangat tadi" jawab jungkook jujur sememangnya dia mula merasakan bahawa dia menyukai Eunha.
"ahh..!!" terkejut dgn apa yg dikatakan oleh Jungkook tadi.
"rasa nak peluk awk jer tadi nasib kat pejabat" tambah Jungkook lagi.
"awk sakit ke ni" tanya Eunha masih tak percaya.
"ya.. Memang saya sakit, sakit sebab fikirkan awk, saya sayang awk Jung Eunha" kata Jungkook
"Ahh..." knp dgn mamat ni
"awk tidurlah saya nak tidur dah ni esok kan kerja" kata Eunha ingin meredakan perasaannya sendiri jauh di sudut hati dia ingin membalas kata sayang Jungkook.
"oklah jumpa kat office esok, bye sweet dream" kata Jungkook lagi dan mematikan panggilan
"dah knp mamat ni" kata Eunha sambil melihat panggilan itu dimatikan, namun hatinya berbunga-bunga. (author pun feelling jg) 😅😂Seminggu kemudian,
JJ Group Sdn Brd
Eunha sibuk meneliti data-data syarikat sampail berkerut-kerut dahinya.
"hoi Eunha!"
Terkejut Eunha di buatnya sambil dia menoleh melihat Sowon dan Umji yg tersengih memandang ke arahnya.
"Wei! Korang ni buat tekejut aku lah, knp dah tak deh kerja ke nak buat? " soal Eunha marah.
"Amboi! Kerja sampai tak ingat duniakan, sekarang dah waktu lunch lah" marah Sowon kembali.
"oOO yer ke.. Hehehe tak perasan pula, kejab aku siap-siap dulu"jawab Eunha tutup malu.
Mereka jalan beriringan menujuh ke lif utk ke tingkat bawa.
"excuse me, sorry can i borrow Eunha" kata Jungkook yg tiba-tiba datang dari belakang mereka,bkn kah boss mereka ini outstation selama 3hari kalau di kira baru 2hari Jungkook outstation. Sowon dan Umji hanya menganguk, mereka sdah biasa dgn situasi ni kerana sdah 3 bulan Eunha bekerja namun hanya beberapa kali mereka dpt lunch bersama Eunha disebab boss mereka yg selalu 'meminjam' Eunha ketika lunch. Sowon dan Umji pun berlalu meninggalkan pasangan merpati dua sejoli itu. Eunha rasa bersalah dgn rakan sekerjanaya itu,Eunha melihat Jungkook dgn rasa tak puas hati😒.
"why are you angry? Soal Jungkook
"tak lah saya cuma rasa bersalah dgn dorang tu" balas Eunha
"dah lah yg penting saya dpt tengok muka awk ni, saya peduli apa dgn dorong tu" kata Jungkook tanpa rasa berslah.
Sebenarnya Eunha amat risau dgn keintiman hubungannya bersama Jungkook sudah menjadi-jadi sekarang ni. Jungkook sudah berani menghantarnya pulang walaupun sdah ditolaknaya berkali-kali namun tiada siapa yg boleh menolak permintaan dari lelaki bernama Jeon Jungkook.
Kini mereka sudah berada didlm kereta mewah Jungkook. Eunha hanya melihat pemuda disebelahnya itu dgn perasaan gelisa sebenarnya dia takut dgn hubungnya ini jika dia tersilap langkah maka hancur lah harapan keluarganya.
"knp pandang saya macam tu, saya baru tinggal 2hari tau, knp rindu sgt ke?".."Eunha..Eunha" kata Jungkook sambil mengusap tangan Eunha. Seperti biasa Eunha gelab dan tak tahu nak buat apa😳
"boleh tak awk jangan siksa perasaan saya? Tanya Eunha berani
"Siksa?... Eunha dah memang itu perasaan saya nak buat macam mana?"tanya Jungkook lagi, dia sebenarnya hanyut dgn permainan nya sendiri tujuannya utk mempermainkan Eunha utk jatuh cinta padanya telah berjaya, namun dia pula terjatuh cinta dgn gadis ini. Eunha tidak dapat berkata-kata, dia sendiri tidak tahu isi hati nya pada Jungkook. Pada Makan tengah hari mereka hanya banyak berdiam dan membisu, masing-masing hanya melayan perasaan mereka.
KAMU SEDANG MEMBACA
The Great Love Story ( Bts Jungkook & Gfriend Eunha)
RandomSinopsis: Kahwin paksa biasa dengar... Tapi kisah gadis bernama Jung Eunha ini lain sikit.. Kahwin paksa atas nak tutup malu keluarga " papa jungkook tak nak kahwin dgn perempuan tu"jungkook "Papa tak kira kmu mesti kahwin jg dgn budak perempuan t...