University of London
Suasana perpustakan senyap dan aman. Kelihatan Eunha dan Yerin sedang mengulangkaji peralajaran mereka,Masa yg terulang selalunya di jadikan masa mereka membaca nota-nota yg diberikan oleh pensyara mereka.
"Yerin ahhh.. Kau dah habis ker?" tanya Eunha
"Kejab lgi nie aku kena siapkan kerja ni..dah kena hantar nie" jawab Yerin
"Ermmm.. Iya lah kalau macam tu aku gerak dulu sebab ship aku dah nak mula nie.. Okey!"
Eunha mula mengatur langkahnya tu keluar dari perpustakan. Sambil dia melihat rakan karip nya Yerin yg masi tekun menyiapkan kerja nya.
Yerin! Yerin! Selalu buat kerja last minitFlowers Cafe
Eunha meneliti penampilan nya rambut disanggul rapi, topi dipakai dan apron bagi melengkapkan uniform nya sebagai pelayan di flowers cafe. Setelah selesai mempersiapkan dirinya, Eunha melangkah ke hadapan utk memulakan tugasnya.
"selamat datang, boleh sa..saya am..bil pe..sanan" tanya Eunha gagap apabila megetahui siapa gelaran pelanggan nya pada hari ini. Siapa lgi klau bkn Jeon Jungkook pemuda yg sememangnya menjadi idaman gadis di university mereka termasuklah dia. Penampilan segak nya selalu megetarkan jiwa Eunha megenakan blouse denim dan seluar jeans sudah cukup menyerlakan ketampanan pemuda itu."Hoi! Jung Eunha! Aku nak cakap dgn kau ni boleh aku ambil masa 5 minit kau?"
"Hoi? Kasar nya bahasa dia ni" bisik hati Eunha
"ahhh..kejab saya tanya boss dulu" jawab Eunha
Sementar Jungkook mengambil tempat duduknya di cafe itu. Kelihatan Eunha melangkah kearah nya, tidak diragui Eunha mempunyai paras rupa yg cantik semulajadi tidak hairanlah ramai rakan-rakan nya yg tertarik dgn gadis ini termasuklah dia namun perasaan ego dan sombongnya menghalangnya untuk mendekati gadis jelita ini kerana Eunha dikatanya tidak setaraf dgn nya.
"apa yg awak nak? Mata mereka bertembung dan seperti biasa Eunha akan melarikan pandangnya terlebih dahulu. Sebenarnya dia megetahui apa tujuan Jungkook mencarinya sampai ke tmpat kerja sambilnya itu, pasti tentang tugasan yg di berikan oleh Mr.Brown pagi tadi.
"well as you know that we will begin are partner in our final duty right?" balas Jungkook dgn senyum sinisnya
"yes we will begin are partner in final duty" balas Eunha jg dgn berbahasa English
"hahahaha..broken English. Aku masi terkejut, kenapa Mr.Brown pasangkan aku dgn kau, iyalah selalunya aku partner dgn budak aktif, satu genk dgn aku tiba-tiba jer dia partnerkan aku dgn kau, I want ask you something, kau boleh buat kah tugasan tu? Kata Jungkook dgn wajah sombongnya.
Naik darah Eunha di perlekekan begitu. Tapi dia kakuh keluh lidahnya ingin membalas apa yg di kata kan oleh Jungkook.
"itu bukan pertanyaan yg patut kau tanya pada Eunha, tapi pertanyaan itu patut kau tanya dgn diri kau sendiri. Kau tu layak kah nak jdi partner Eunha? Kata Yerin tak tahu bilanya dia sampai disitu sambil mencekak pinggangnya berdiri bersebelahan meja yg kami duduk bersama Jungkook. Sememangnya Eunha adalah antara students yg pintar.
KAMU SEDANG MEMBACA
The Great Love Story ( Bts Jungkook & Gfriend Eunha)
De TodoSinopsis: Kahwin paksa biasa dengar... Tapi kisah gadis bernama Jung Eunha ini lain sikit.. Kahwin paksa atas nak tutup malu keluarga " papa jungkook tak nak kahwin dgn perempuan tu"jungkook "Papa tak kira kmu mesti kahwin jg dgn budak perempuan t...