Part 3

101 3 0
                                    

Raily berasa takut dan perlahan-lahan membuka kurungan itu dengan menggunakan kuasanya,tetapi bapa Zack sudah tahu yang dia tentu akan menggunakan kuasanya untuk membuka sangkar itu.

Tanpa berlengah lagi,dia terus mengambil jarum dan mencucuk jarum tersebut pada lengannya lalu menarik kuasanya dan memasukkan kuasa tersebut ke dalam balang.

Raily pun berkata, "Woi,beri balik kuasa saya tu!Awak tak tahu cara mengggunakannya! " "Ye ke?Awaklah yang tak pandai menggunakannya HAHAHAHA" jawab penjahat itu.

Syukri ternampak jejak tapak kaki itu dan dia berasa curiga. Nalurinya mengatakan yang itu adalah tapak kaki Raily. Syukri terus mengikuti jejak tapak kaki itu.

Apabila dia sampai di suatu tempat, dia ternampak Raily dan dua orang penjahat itu. Syukri segera bersembunyi di sebalik semak-samun sambil mengintip apa yang mereka sedang lakukan.

Raily ternampak Syukri di sebalik semak-samun lalu berkata "Saya tentu dapat mengalahkan kau..." "Ye ke?Tak mungkinlah saya akan bawa awak ke makmal saya untuk buat pemeriksaan pada awak" kata penjahat itu.

Syukri berkata dalam hati "Ah,alamak apa yang dia akan lakukan pada Raily! " Syukri pun mengikuti mereka.Apabila dia sampai di makmalnya dia terus pergi bersembunyi di belakang rak lalu mengintip apa yang mereka sedang lakukan.

Penjahat itu akan menyuntik Raily sekali lagi kali ini dengan menggunakan ubat yang membuatkan orang lemah apabila dia menyuntik Raily,Syukri pun keluar dari tempat persembunyiannya.

Baru sahaja dia mula menyuntik tiba-tiba ada orang mula berteriak "Woi,orang cicak disinilah! " penjahat itu pun tertanya-tanya "Siapa yang berani buat kacau disina ya! " lalu pusing belakang rupa-rupanya itu Syukri yang sedang menarik perhatiannya.

Sedang Syukri menarik perhatiannya, Raily ternampak sebuah tukul yang diletakkan diluar sangkarnya lalu mengambil tukul itu dan cuba untuk membuka sangkar itu.

Selepas beberapa saat dia pun terlepas dari perangkap itu lalu berkata "Hey penjahat " penjahat itu pun lihat perangkapnya dia lihat Raily sudah terlepas dan terkejut "Mungkin Raily sudah terlepas tapi kamu tidak dapat tandingi saya".

Menolong Sigadis CacatWhere stories live. Discover now