TWN .EP1

2.9K 155 28
                                    

-Pohang-

"Mino ah!! ppalliwa!! kita dah lambat ni nak jumpa omma dengan appa!!"jerit ji hyo daripada ruang tamu."Ye nuna mino tahu..jangan lah jerit rumah kita ni tak besar pon nuna."kata mino yang baru sahaja keluar daripada bilik nya.

"Hah!!bangun pon nuna dah kejut banyak kali dah tapi tak bangun bangun ."kata ji hyo kepada mino."Eh yeke bila masa pulak nuna kejut mino."kata mino tersengih sambil menggaru garu kepalanya yang tidak gatal.

"Dah dah pergi siap cepat....baju semua dah siap ke?"tanya ji hyo kepada mino."Ok mino siap sekarang...semua dah siap packing."kata mino dan berlalu masuk ke dalam toilet.

-Setelah siap-

"ok nuna mino dah siap."katanya kepada ji hyo."Ok jom pergi jumpa omma dengan appa..makanan nuna dah pack nah pegang nanti kalau lapar makan."ji hyo menghulurkan sebekas makanan yang dibuat nya sementara menunggu mino sebentar tadi."ok gumawo nuna."mino mengambil belas makanan itu dan dipeluk nuna nya itu."Nae~cheonma."ji hyo mengusap kepala saeng kesayangan nya itu.

"Dah tahan teksi cepat"arah ji hyo kepada mino."Teksi!Teksi!!.."mino memanggil teksi sambil membuat isyarat memanggil teksi.Kemudian satu teksi berhenti dihadapan mereka."Mereka menanyakan dahulu boleh atau tidak untuk bawa mereka ke lokasi itu.

"Ahjussi..boleh bawak kami ke memorial park di jalan geum dan terus seoul?"tanya ji hyo kepada pemandu teksi itu."ah boleh boleh marilah naik!"mesra benar ahjussi itu."Khamsahamnida ahjussi tpi kami bawa beg yg banyak."kata mino pula.

"Tak apa ..mari ahjussi tolong kamu."kata ahjussi itu.setelah masuk kan beg ke dalam bonet kereta.Mereka dibawa ke memorial park.

-DI MEMORIAL PARK-
"ahjussi kami pergi dalam 15 minit kalau ahjussi nak minum pergi lah dulu ye..kami masuk dulu ya ahjussi."kata ji hyo."Baik lah ahjussi tunggu kamu berdua dekat sini ya nanti."ahjussi itu mengingatkan kami berdua."Baik lah. "kata ji hyo dan mino serentak.

🌸🌸🌸

"omma...appa..mino dengan ji hyo nuna datang ni..omma dengan appa sihat."kata mino seperti hendak menangis."omma ...appa hyo dengan mino nak mintak izin kami nak pergi ke seoul..hyo nak cari duit untuk tangggung kehidupan hyo dengan mino..omma dengan appa jangan risau hyo akan hantar mino sekolah dekat sana."air mata ji hyo jatuh tanpa disedari olehnya.

0Kami akan cuba balik kesini selalu untuk melawat omma dengan appa ok..kita orang sihat je jadi jangan risau tentang kami ye..omma dan appa perlu tenang je dekat sana."kata mino lagi."Jadi omma ..appa kami minta diri dulu ya..jaga diri elok elok."kata mereka berdua sambil menangis ."Selamat tinggal ..kami akan bagi penghormatan terakhir."kata mereka dan tunduk hormat buat kali terakhir.

Keluar sahaja daripada bangunan itu..ahjussi tadi masih setia menunggu mereka berdua."Ahjussi maafkan kami sebab lambat ya.."kata mino."eh kamu tak lambat ahjussi je yang awal."kata ahjussi itu sambil tersenyum.

"Jadi kamu berdua ni nak pergi seoul belah mana?"tanya ahjussi itu."Kami nak pergi ke gangnamgu..ni alamatnya."jihyo menghulur sekeping kertas kepada ahjussi itu."ouh ini ..baiklah kamu berdua tidur lah dulu.

Setelah 5  jam perjalanan mereka..akhirnya mereka tiba di destinasi mereka."Gumawoyo ahjussi berapa won semua..."tanya ji hyo."semua nya 250 won ."kata ahjussi itu.

"knock...knock..knock"yaesul segera membuka pintu rumahnya."Yaesul ah!!!bogoshipo."jerit jihyo lalu memeluk bestfriend nya itu."Ji hyo ..kyahhh nado bogoshipo ."kata yaesul lalu membalas pelukan jihyo kembali."yaesul ah!!!boleh tak aku dengan mino nak tumpang rumah kau  sampai aku dapat kerja dan rumah untuk disewa.

"Eh mestilah boleh untuk  bestfriend  yang aku sayang ni..mino ahh dah besar dh kau ni ."kata yaesul."mestilah nuna bagi makan cukup kasih sayang semua cukup."jawab mino."amboi sebelum ni punyalah diam..tanya sepatah jawab sepatah."kata yaesul lagi."ehem ehem tak nak ajak masuk ke?"tanya ji hyo.

"eh masuk lah masuk ..aku masak kan korang jap..buat lah macam rumah sendiri.Dekat rumah ni ade 5 bilik 4 bilik tidur...1 bilik air... tapi. bilir tidur tinggal 3 je sebab satu aku buat stor..jadi bilik tu korang ambil lah sorang satu.."jelas yaesul dengan panjang lebar.

"Yaesul nuna mana bilik mino?"tanya mino."ouhh bilik mino yang pintu warna biru gelap tu...hyo bilik kau yang pintu warna indigo tu...pintu warna hot pink tu bilik aku."kata yaesul lagi.

TBC..

COMMENT ✔️
VOTE✔️
READ✔️

ANNYEONG KORANG!! AUTHOR HARAP FF AUTHOR YANG BEST..JANGAN LAH LUPA COMMENT DENGAN VOTE.AND THANK YOU SANGAT SANGAT KEPADA BAE SYE SORANG NI jihyo_bts23 KERANA BAGI IDEA DEKAT AUTHOR PASAL FF NI.MAAFKAN TYPO YER.KALAU FF NI TAK LAKU MAKA AKAN DIBUANG LAH KAMU KE DALAM TONG SAMPAH WAHAI FF KU!!!🗑😂😂👍🏻

투표 주세요..코멘트 주세요..사랑해😘💕.

The weird neighboursWhere stories live. Discover now