TWN.EP5

948 82 0
                                    

{BACK TO STORY}

"ha'ah warna hitam ."jihyo memberi anggukkan yang kecil."Jihyo menulis sesuatu di atas lock itu.Mino dan yaesul curi curi pandang tapi hampeh satu hapak pon tak nampak sebab ji hyo cover dengan tangan .

"Ok aku dah... dah siap."kata ji hyo dengan mengejut."kau memang nak kita orang mati awal ke ??"sergah yaesul."Jihyo menyengih.Mino pula sudah ke tempat letak lock.

-Selesai menikmati pemandangan-

"weh jom lah balik aku dah penat ni,esok nak pergi jepun."jihyo menenyeh nenyeh perlahan matanya."ok jom kesian kau dengan mino..tengok mino tu mata macam nak tertutup je."kata yaesul bersimpati."jom "

-Pukul 6 Pagi-<Tok..tok...tok>"mino,yaesul bangun mandi cepat lepastu breakfast ..Aku dah siap kan."Mereka berdua yang dengar pintu mereka diketuk,mereka segera masuk ke dalam toilet masing masing.

/Di meja makan/
"makan lah .."jemput ji hyo."Oh ye!Lupa nak tanya,flight kita pukul berapa yaesul??"jihyo ingin tahu waktu berlepas mereka." flight kita pukul 8:00 A.m. Tapi kita akan keluar rumah pukul 7:00 a.m.."kata yaesul.

"Tak awal sangat ke ?"tanya mino pula."Eh mana ada awal..perjalanan ke airport je dah setengah jam,Check in lagi."kata ji hyo lagi.

"ok ..ok jangan bebel lagi.mari duduk sini makan sama sama pastu kita keluar ya."yaesul menarik tangan ji hyo untuk duduk."Hmm makan lah cepat.

\ 15 MINUTES PASSED/

"jom bertolak sekarang"yaesul menjerit teruja ."Mana taxi nye?"tanya jihyo."Hah tu tu"mino menghalakan jari telunjuknya ke arah satu objek berwarna Oren.

"Ye nuna nampak bawa bertenang mino"jihyo menahan tawa nya kerana takut orang dengar bunyi ketawa nya tidak kalah dengan bunyi puntianak mengilai.

"hahahahahaah kan dah kene "yaesul kata kepada mino."Aye tahu aye ni seorang insan yang dianyai oleh dua wanita yang comel lote lagi kebaboom nih😂"Mula sudah ayt merepek nya😂🔫

Sementara itu ,Yaesul menahan teksi itu."Teksi...teksi."jerit yaesul untuk menghentikan teksi itu,Kemudia teksi itu berhenti betul betul dihadapan mereka.Ji hyo mengetuk cermin teksi.Pemandu itu menurunkan sedikit cermin.

"Cik nak kemana?"tanya pemandu itu."Kami nak pergi ke incheon airport boleh hantar kami ke sana?"tanya jihyo."Boleh~mari naik."pemandu itu menjemput mereka naik."ahjussi sempat tak nak sampai airport dalam masa 20 minit?"tanya jihyo lagi.

"Sempat kalau tiada kesesakan jalan raya"jawab pakcik itu tenang.Setelah semua naik mereka bertolak.Dalam perjalanan mereka semua melelap kan mata sementara tunggu sampai ke destinasi."Cik!!cik !! dah sampai ni"kejut pemandu .

Yaesul terjaga dan mengejut mino dan jihyo."Khamsahamnida pakcik kerana menghantar kami."mereka menunduk hormat dan membayar harga meter ."Nuna deul~sekarang ni kita nak pergi mana?"tanya mino kebingungan.

"ermm flight kita lagi satu jam..jadi jom lah pergi kedai bebas cukai dulu lepastu lgi 30 minit kita dah boleh check in"jawab yaesul sambil merancang plan mereka."bagus juga idea kau tu"sokong jihyo.

-Di kedai bebas cukai-

"korang jalan lah sana dulu aku nk pusing pusing tengok kedai ni "kata ji hyo."oklah macam tu"jawab mino ringkas.

Ji hyo tiba di section kegemarannya iaitu semestinya section MAKANAN!!!😋."Kyahh!!! ade oreo kegemaran aku lah"jerit ji hyo perlahan tapi kedengan exited."Dah lah tinggal satu ,lebih baik aku ambik dulu.."jihyo ingin mengambil orea itu tetapi seorang namja jugak cuba untuk mengambil cookie itu."Sorry lah encik,tapi saya yang dapat dulu"jihyo menarik narik plastik oreao itu.

"Excuse me miss!!but i got it first "kata namja itu dengan muka dingin nya."aniiyoo I got it first"jihyo menghentak hentak kakinya seperti kanak kanak tidak dapat gula gula."😑,sorry~but i got it first "kata namja itu lalu me"wink kepada jihyo"lalu menarik plastik oreo denggan pantas lalu membayarnya."what a weird boy he is~"kata ji hyo berseorangan.

Ji hyo keluar daripada kedai itu dengan muka masam mencuka."aikk kenape masam je muka ni?"tanya yaesul."Yaesul ah~"panggil jihyo sayu."waeyo??"tanya yaesul risau."ada namja tu rampas fav oreo aku tadi😭😭😭😭"kata jihyo seperti hendak menangis."dah lah weird"sambung jihyo lagi.

"mana??mana namja yang rampas nuna punya fav oreo tu biar mino tumbuk muka dia."kata mino yang menyelit dan tak ubah seperti seorang gangster."entah lah dia dah hilang mane"jawab jihyo."jangan risau aku tahu kau nk kan..sebabtu aku ngan mino gi beli kt kedai lagi satu tu."yaesul menghulur bungkusan oreo strawberry kegemaran jihyo .

"yeah!!yeah akhir nya dapat jugak aku makan "jihyo meloncat gembira lalu memeluk mino dan yaesul."hahahahaha"ketawa mereka

"Ting~Ting~Diminta semua penumpang wings air 360 yang akan ke jepun sila check in sekarang di kaunter..Ting~Ting~Ting"kedengaran announcement daripada pramugari yang bertugas di air wings 360 memberi peringatan.

TBC...

READ✔️
VOTE✔️
COMMENT✔️

HYE GUYS!!! SORRY LAMA TAK UPDATE SEBAB BUSY GILA SEKARANG NI MAYBE NI LAST UPDATE FOR THIS YEAR TAU..MAYBE..HUHUUH SONG JI HYO JUST CREATED HER OWN IG GUYS!!!😙😙😙 I'M VERY EXCITED 😆😘.
My ig: chewyoongs
Song ji hyo ig: my_songjihyo
HELP HER TO REACH 1M IN A DAY!!PLEASE SHOW UR SUPPORT 😇❤️❤️.Jangan lupa vote dan comment ye\^•^/

The weird neighboursWhere stories live. Discover now