TWN.EP3

1.2K 118 2
                                    

Setelah 2 jam mereka tidur ,akhirnya mereka bangun juga."hohoho gud evening world."kata mino dengan gembira di hadapan pintu biliknya."Gembira nampak ."perli nuna kesayangannya."Of course lah ..dapat tidur nyenyak atas katil empuk tu."kata mino kepada ji hyo juga yang sedang berada dihadapan pintu bilik nya.Senang cerita masing masing dihadapan pintu masing masing 😂.

"korang nanti pukul 7:00 siap ..kita pergi makan malam."kata yaesul ."Ni ade banyak masa lagi ni..kita nak buat ape??"tanya ji hyo pula.

" kita borak borak dulu lah!"tambah mino."ok,..jom duduk..biar aku buat air."kata ji hyo sudah membuat rumah yaesul seperti rumahnya sendiri.Walaupun bergitu yaesul tidak kisah kerana dia yang meminta jihyo berbuat sedemikian.

"so hyo bile kau nak cari kerja?"tanya yaesul."aku cari lepas kita balik bercuti ..boleh??"tanya  jihyo."Boleh jer..tapi kalau tak jumpa jangan putus asa tau."nasihat yaesul."Baiklah omma!"jihyo memberi tabik kepada yaesul."Hahahah."ketawa mino.

"Yaesul nanti kalau aku dah kerja ..aku nak belanja kau dekat restaurant mahal tau!"janji ji hyo."ok nanti gaji pertama kau..kau belanja aku ok👌🏻."balas yaesul."Halah yaesul nuna sorang je nuna nak belanja😔."sedih sahaja percakapan mino itu."Ape cakap macam tu..nuna mane boleh lupakan adik kesayangan nuna nuna ni."ji hyo mencubit pipi adik nya itu.

"Nuna ...mino tahu lah mino ni handsome,comel tapi tak payah lah nak cubit pipi sakit lah."Mino memuji dirinya sendiri."puji diri sendiri nampak."kata yaesul dan ji hyo serentak."Mestilah...facts tu."jawab mino dengan bangganya.

"kejap...kejapp..sekarang ni hari ape??"tanya ji hyo."Ni hari jumaat."jawab mino."Bukan esok ke nak gi jepun??Kau dah tempah tiket ke yaesul??"tanya ji hyo bertubi tubi.

"Sabar bagi soalan tu satu satu!"kata mino."Mari sini aku jawabkan soalan kau satu per satu ye!..First haah besok kita pergi..second tiket aku dah tempah."yaesul membalas soalan ji hyo satu persatu.

"Alah kau ni kalau bagi tahu awal awal kalau tak aku tak keluarkan baju daripada beg."jihyo menghentakkan kakinya lalu mempoutkan bibirnya.

"alolo comel nye nuna mino ni!"kata mino sambil tergelak."Mestilah nuna mino ni comel.....Jomlah kemas beg lagi sekali..siap terus sebab nak keluarkan kejap lagi."Jihyo memuji dirinya sebentar.

"Perahsantan betul ."kata yaesul sambil ketawa tidak ketinggalan juga si mino."Dahlah...nak masuk bilik kemas beg.,"rajuk jihyo.Sebenarnya dia hanya permainkan 2 orang kesayangan nya itu."alo mengajuk pulak dia."kata mino kepada
yaesul .

"Biar lah dia kemas...kita pon pergi lah kemas beg jom..siap sekali."kata yaesul

"MINO!!!YAESUL!!!CEPAT AKU DAH SIAP NI!!!"jerit ji hyo yang berada ruang tamu."Ye..eh bukan kau merajuk ngan kita orang?"kata yaesul yang baru keluar daripada tandas.

Jihyo hanya memberi sengihan seperti kerang wangl."Hehe aku gurau jer."jari jihyo dibentukkan bentuk v dan didekatkan ke pipinya."ayoyo nuna mino ingat nuna betul betul mengajuk ."kata mino.

"Kajja!!...korang nak makan ape.?"tanya yaesul yang sedang menghidupkan enjin keretanya."Mane lah kita orang tahu makanan ape ...Makana yang kat seol ni semua sedap sedap sama macam dekat pohang.."kata ji hyo.

"haahkan..kau baru first time datang seoul."yaesul hanya sengih."korang nak makan nasi ke makanan ringan ringan?"tanya yaesul lagi.

"Nasi!!"jawab ji hyo dan mino serentak."Hmm kalau tu aku tahu restaurant mane yang sedap!"kata yaesul."Arraseo Kajja!"kata mino di tempat duduk belakang dengan penuh teruja.

-DI RESTAURANT JANGJANG MAN BOONG BOONG-

"Kami nak tempat untuk tiga orang ye!"kata ji hyo kepada pelayan itu."Baiklah ikut sini."pelayan itu menunjuk arah kepada mereka.Setelah duduk mereka memanggil pelayan untuk mengoder makanan.

"Ahjumma kami mahu oder"panggil yaesul."Aigoo yaesul ah..dah lama kamu tak datang sini!"kata ahjumma selaku pemilik kedai itu."Haah saya sibuk kebelakangan ni ahjumma..sebelum saya lupa ni kawan baik saya tapi saya angganp dia seperti adik beradik....yang tu pulak adik dia..saya pun anggap dia seperti adik saya."terang yaesul panjang

"Selamat bertemu ahjumma "sapa jihyo dan mino ."Ya ya gembira bertemu kamu berdua juga."kata ahjumma itu memberi senyman manisnya.."Kamu semua nak makan apa?"tanya ahjumma itu."saya mahu mushroom fried rice dengan ice lemon tea."yaesul memilih makanannya."Saya nak nasi ,kimchi jigae dan bulbogi..air saya nak sama macam yaesul..."oder ji hyo."mino nak makan ape"tanya ji jyo."sama macam nunq lah"kata mino.

"Ahjumma yang saya oder tadi buat dua hidangan ya..air pun sama."kata ji hyo kepada ahjumma."Baiklah .. nanti ahjumma hantar ye"selepas mengambil oder dia berlalu pergi.

TBC...

COMMENT ✔️
VOTE✔️
READ✔️

MAAF SANGAT SANGAT SEBAB TAK BEST🙏🏼😭😭.TYPO MOHON DI MAAFKAN YEAH!!

SORRY SEBAB AUTHOR TAK UPDATE SEMALAM .TAK DE MOOD LEPAS DENGAN NEWS PASAL JI HYO DENGAN JONGKOOK TU😤.AUTHOR ADA NAK BUAT FF BARU  TAJUKNYA {CRUSH} CAST NYA MACAM BIASA LAH {SONG JI HYO,KIM MIN GYU } SEVENTEEN PUN ADE ..NANTI JEMPUT LAH BACA YE..MUNGKIN ESOK ATAU LUSA AUTHOR AKAN PUBLISH YE..MUAH😘😘😘💕💕

The weird neighboursWhere stories live. Discover now