kisah ni dari member aku Izzudin jugak. Kitorang selalu bersembang pasal horror. So memang selalu la aku takleh tidur lepas dengar cerita dia.
********
Masa ni minggu last dekat asrama. Kiranya bulan 11. Disebabkan minggu depan nak balik buat selama -lamanya. Aspura ada main satu game ni. Game police and thief.
Aspura aku ni jenis semua bersatu padu. Tak kiralah junior ke senior kitorang memang sekepala dalam segala hal. Tak main ah palau² ni.
Si adam ni kena jadi police pastu kena cari la pencuri.
So kitorang semua menyorok tak nak bagi Adam tangkap.
Aku nyorok kat locker. Tapi lepas je habis aku suruhla member aku yang berdekatan bukak.
Masa habis dah main. Sebab ada yang kena tangkap. Masa tengah bincang² tu baru aku perasan tak cukup sorang lagi. Padahal masa main tadi semua cukup.
" weh kimi mana ? "
"Entah aku tak tahu dia nyorok kat mana "Misi mencari Kimi pun bermula. Semua aras kitorang redah.
Semua dah pasrah dah. Masa balik dorm kitorang nampak Kimi dekat katil dia.
Salah sorang member aku ni tegur dia
"weh kami cari kau tadi. Kau boleh pulak bersenang lenang kat sini ! "
Kimi mintak maaf kat kami semua. Lepas tu semua kumpul kat katil Kimi.
Daus "kau nyorok kat mana tadi ? Hebat ah kami tak jumpa langsung "
Kimi " Aku nyorok kat loteng dorm."
Kitorang semua geleng kepala. Lepas tu Kimi kata
"Masa aku nyorok tu aku kena tegur "
"Dengan sapa ?"
" Perempuan. Dia kata tengah buat apa dekat aku. Aku terus kaku weh. Tak berani nak jawab. Sebab masa dia tanya tu aku nampak mata merah menyala dia je"
Meremang bulu roma masa tu. Kitorang terus masuk tidur. Mungkin kitorang bising sangat sampai benda tu marah.
********
Adat kalau duk asrama waktu malam janganlah masa tu hangpa nak bising. Sebab waktu malam " dia " berjaga.
Ada jugak yang kata jangan bising sebab " anak dia " nak tidur.
YOU ARE READING
PENGALAMAN
Horrorbaca masa kau nak tidur dalam keadaan lampu tertutup. Kalau tak mungkin kau nampak kelibat " dia " nanti.