9 tahun kemudian,
Song jihyo sudah menjadi seorang artis yang terkenal dan menyertai sebuah rancangan tv iaitu running man...kehidupan song jihyo sangat bahagia sekarang....manakala exo sudah menjadi idol yang digilai ramai wanita dan lelaki dan mereka semua bekerja sebagai idol di syarikat smtown..
Di tempat penggambaran running man..
Semua ahli running man sudah sampai kecuali jihyo..
Jaesuk:mane jihyo nie..lambatnya..
Kwang soo:ishh hyung nie macamlah tak kenal je dengan noona tu..kan noona selalu tidur waktu pagi nie..tengah buat air liur lagilah tu..
Jihyo pun sampai..jihyo pergi senyap-senyap kearah kwangsoo dan tarik rambut kwangsoo.
Jihy:ape kamu cakap dekat noona...mane ade noona tidur ..nie ha noona masak sup untuk kamu semua...
Kwangsoo:sakit lah noona ...lepaslah..
Jihyo pun melepaskan rambut kwang soo...hubungan mereka berdua nie seperti adik-beradik kandung...
Kwangsoo:yahooo...ye.....ye noona masak..sedap ke tak nie noona..
Jihyo:makan jelah kamu pasti nak lagi..
Kwangsoo:anda pasti????masakan anda sedap..
Jihyo: sudah semestinya..
Mereka pun makan bersama-sama..
Pd running man :ok semua member running sila datang kedepan penggambaran kita dah nak mula nie..
Member running man :ok..kami datang..
1.2.3 mula.
Jaesuk:ok hari ini kita ade tetamu istimewa ..
Haha.:wah tak sabarnya...mintak -mintaklah perempuan..
Jaesuk:kamu jangan duk beranganlah ye..kalau tetamu nie keluar maybe jihyo yang akan bersorak..
Jihyo:kenapa oppa lelaki ke....yeahhhhhhhh huhuuuhu..
Kwangsoo:alah ...pd mana aci..lain kali cari perempuan yang cantik-cantik ye..
Jongkook pun meluku kepala kwangsoo..
Kwangsoo:sakitlah hyung...betul ape kwangsoo cakap tadi kan...sukjin hyung betulkan kwangsoo cakap tadi..
Sukjin:tau lah....jongkook nie kalau pd ajak perempuan cantik baru best...hyung senang hati dan kamu pun senang hati..ade fahamm...
Jaesuk:dahlah..kalau dengar korang gaduh dan idea korang sampai esok pun takkan habis..oklah tanpa membazirkan masa saya menjemput group idol yang sangat hot ye pada masa kini iaitu exo....
Jihyo:hah.exo mapuslah aku..d.o mesti datang"kata jihyo dalam hati..
Exo:we are one..anyeonghaseyo exo imnida..(semua ahli exo berpaling kat jihyo dan mengatakan jihyo dah semakin cantiklah dalam hati lagi-lagi si d.o.dan luhan)
D.o:wah hyo dah berubahlah dah semakin cantik..maafkan saya kerana tinggalkam awak dulu...sya terpaksa..."kata d.o dalam hati.
Jaesuk:saya ade pertanyaan kepada exo....dalam running man nie ade tak kamu kenal siapa-siapa...??
Chanyeol:ade jihyo..kita orang pernah sekolah sekali dulu...
Jaesuk:ye ke jihyo..kamu tak pernah pun cerita kat oppa..
Jihyo:dah lama dah oppa hyo dah tak ingat...tapi memang jihyo pernah sekolah dengan diaorang..
Jaesuk:0oo.macam tu...ok hari ini last permainan kita akan main permain cari pasangan sebenar ye dalam permainan itu hanya ade dua orang sahaja pasangan yang sebenar dan kita hendaklah meneka siapa diaorang..... tapi sebelum tu kita main permain truth or dare...ini individual game ye..
Jaesuk:ok ...untuk permainan ini hyung akan letakkan botol kaca atas meja dan pusingkannya orang yang kena dia kena pilih true or dare.
123 pusing.
Botol itu berpusing tepat kearah jongkook..
Jaesuk:ok jongkook kamu mahu pilih apa true or dare..
Jongkook:true..
Jaesuk:ok kamu boleh tanya satu soalan terhadap jongkook hanya satu..faham..
Kwangsoo:hyung biar saya tanya ...ok kim jong kook adakah anda pernah terkeluar angin semasa penggambaran running man??sila jawab..
Jongkook:hyung soalan macam nie kena jawab jugak ke??soalan ape nie...(muka jongkook dah merah kerana malu)
Jaesuk:sudah semestinya perlu jawab...hyung pun nak tahu jugak jawapannya..
Jongkook:semestinya pernah sayakan manusia biasa mana boleh tahan kalau nak keluarkan angin..
Kwangsoo:hahahahaa....encik capable kentut....hahahahaha.....ingat tak kentut..
Jaesuk:ok sekarang pusing lagi..
Botol itu berhenti dihadapan d.o.
Sukjin:kamu mahu true or dare.
D.o:dare.
Jongkook:hyung mahu kamu cium pipi jihyo"kata jongkook dalam suara seperti bergurau..
D.o:ok saya terima...(dengan sepantas kilat d.o mencium pipi jihyo dan jihyo mendiamkan diri kerana terkejut dengan tindakan d.o)
Jaesuk:wah..beraninya kamu kyung soo...kalau kitaorang buat macam tu kat jihyo lama dah kitaorang orang kena makan penampar...
Tapikan jihyo kenapa kamu tak marah kyungsoo kiss kamu ??hyung tengok pipi kamu semakin merah...kamu pakai blusher jenama ape ye??belikan hyung satu...kata jaesuk dalam nada yang bergurau..Jihyo:mane ade oppa...sudah-sudahlah sakat jihyo....malu hyo"jihyo berbisik kepada jaesuk.."
(Kenapa kyungsoo cium aku ...dia tak ingat ke masa dulu ketika dia tinggalkan aku...dan dia boleh cium aku macam kitaorang tak pernah ade kenangan masa lampau bersama...aku takkan biarkan kau sakiti hati aku macam kau pernah buat dulu..)..."kata jihyo dlm hati..
TBC
Maafkan saya kalau tak best
YOU ARE READING
Love Story
RandomSong jihyo n do kyung soo fanfic. Pasangan kekasih yang sudah lama berpisah dan bertemu kembali dalam rancangan tv running man..adakah cintanya akan berputik kembali??dan adakah mereka akan bahagia semula selepas walaupun jihyo masih lagi terluka de...