part 4

311 18 9
                                    

Semua ahli group exo terpukau melihat jihyo terutama sekali d.o dan luhan....x sangka jihyo yang kasar berubah menjadi seorang princess"""

Baekhyun:woi...tengok tu sape yang datang..

Chanyeol:sapa..(bertanya sambil menghadap ke pentas..'tengok persembahanlah katakan'..

Baekhyun:tengok jelah..

Chanyeol:WAU..JIHYO KE TU??(TERBELIAK BIJI MATA)

Baekhyun:jom borak dengan dia..

Baekhyun pun memanggil ahli groupnya yang tak de partner..

Baekhyun:Wah jihyo terkejut aku..kau cantik sangat malam nie..

Jihyo:terima kasih(senyum sambil malu-malu...yelah x malu macam mana semua ahli exo asyik tenung je dia lebih-lebih lagi si luhan...d.o senyap je terkesima")

Chanyeol:jom jihyo jadi partner aku.

Lay :eh mana boleh..jihyo partner aku....

Sehun:jihyo sehun punyalah malam nie..

Luhan:mana boleh..adik-adik kena mengaku kalah ye..

Baekhyun:eh tak de maknanya pun..baek yang nampak dulu jihyo..jadi baek lah yang jadi partner jihyo..ade faham.

Suho:dah dah lah.x de gunanya pun korang gaduh sebab...........................................................................

Baekhyun:sebab????

Suho:sebab aku leader so korang kena beralah..faham!!

Chanyeol:alah asyik guna kuasa veto dia je tahu..

Suho:senyaplah capang..

Jihyo:(apalah diorang nie buat malunya aku....nak larilah)

Jihyo:eh asyik gaduh je.tak pelah aku nak pergi tandas jap..

Baekhyun:x best lah jihyo nie.asyik tak layan je kita....tak patut...tak patut...tak patut...

Selesai jihyo ketandas jihyo pun pergilah duduk dekat bangku yang ada tepi dewan sekolah...

1 minit
2minit
3minit
4minit
5minit
6minit
7minit

Chanyeol:ish mana jihyo nie lambatnya...jom kita pergi makan laparlah pulak.

Exo kecuali d.o:ok jom.

D.o pun keluar dari dewan untuk mencari jihyo

D.o:ha tu pun ..dah jumpa.hyo buat apa tu...

Jihyo:oh x buat apa -apa pun saja je nak tengak bintang..buat apa d.o datang sini?

D.o:saja nak ambil angin yang segar...

Jihyo:0oo..

D.o:jihyo saya nak tanya soalan boleh?

Jihyo:boleh.ape dia?

D.o:jihyo nie dah ade boyfriend ke?

Jihyo:erm rasanya tak...

D.o:hah??jawapan ke tu??

Jihyo:hah gurau je..jihyo takde boyfriend pun..kenapa??

D.o:jihyo pernah tak suka kat mana-mana lelaki?

Jihyo:pernah..

D.o:sape??(dalam hati berdebar-debar)

Jihyo:nama dia.............rahsia mana boleh cakap nanti orang lain tahu lah..(dalam hati saya nak awak lah d.o.)

D.o:alah cakaplah...

Jihyo:no.no.no...awak pulak dah ade girlfriend ke??

D.o:ade...

Jihyo:sapa???

D.o:erm dia sekarang duduk tepi saya dan bersama saya..

Jihyo:(hah aku ke...wah...)yah kyungsoo janganlah gurau macam tu..

D.o:mana ada saya tak gurau pun..saya nak cakap sesuatu dekat awak hyo..

Jihyo:ape dia??(dalam hati berdebar-debar)

D.o:sebenarnya saya suka kat awak..saya nak awak jadi girlfriend saya..awak nak tak???

Jihyo:(terkesima)..

D.o:hyo??

Jihyo:hah????ape dia??

D.o: awak dah fikir ke tak??

Jihyo:erm...jawapannya ...............................................

D.o:jawapannya?????????

Jihyo:saya terima awak jadi boyfriend saya...

D.o:yes...huhuhuuuuu...yeyeye jihyo terima aku....(..*kyung soo melompat kerana gembira*.)

Jihyo:d.o mulai sekarang awak kena janji dengan saya yang awak takkan kianati saya...janji??

D.o:yes bos....

Jihyo:dah jom kita masuk nanti orang kata ape pulak..

D.o:ok jom..

Hana:woi jihyo kau pergi mana tadi...aku cari kau ...dah jom kita balik.....

Jihyo:aku pergi tandas dan ambil angin kat luar...kau dah nak balik ke???baru 30 minit kita kat sini...

Hana:aku nak pergi hospital sebab ibu saudara aku sakit...

Jihyo:0oo..oklah jom..

Mereka berdua pun pergi mencari exo untuk mengucapkan selamat tinggal.

Jihyo:exo kita orang balik dulu ye...bye

Exo :ok...*balas mereka serentak*d.o pun senyum kat jihyo sambil kenyit mata*...

Majlis tari menari tu akhirnya berakhir..mereka yang masih berada di situ pulang dengan hati yang senang.....

Huhuhu...author tak tahulah best ke tak citer nie...sebab author nie tak reti sangat nak buat citer....tapi author harap kmu semua baca dengan hati yang gembira ya...hahhahaa...byeee

TBC...

Love StoryWhere stories live. Discover now