Pada waktu malam yang tenteram,sewaktu semua k idol dan penumpang kereta api dibuai mimpi yang indah..Seorang penumpang wanita berjalan dalam keadaan terhuyung-hayang dan seperti menahan sakit..Badan dia dipenuhi dengan darah yang entah dari mana dan bila ia muncul pun belum diketahui..Apabila dia tiba di hadapan toilet wanita,dia terus masuk ke dalam..
Auch!!
Aahhh!!
Dia menggigit bibir bawah nya untuk mengelakkan dia dari menjerit dengan kuat sewaktu sedang membalut luka di badan nya..Tangan nya menggigil..Selepas selesai,dia keluar dari toilet dan menuju ke sesuatu tempat..
»Sehun pov«
Sewaktu semua orang sedang diulit mimpi,aku rasa sakit perut..Jadi,aku ingin ke toilet..
Hyung..
Hyung..
Luhan hyung..
Aku mengejutkan Luhan hyung untuk menemani aku ke toilet tetapi Luhan hyung tidor mati..Aku mengeluh dan pergi ke toilet seorang diri..
»end Sehun pov«
Seorang wanita dilihat sedang terbaring lemah di atas lantai kereta api..Badan dia menggeletar..Tiba-tiba seorang wanita yang lebih muda pergi ke arah nya..Dia terkejut apabila melihat wanita itu dalam keadaan begitu..
»Sehun pov«
Kamu nak masuk toilet ni ke??
Masa aku sampai dekat toilet tu,ada seorang lelaki kat depan tu..Aku buat tak layan je kat dia..Tapi,masa aku nak buka pintu toilet tu,dia tegur..
Ahh..Nae..Waeyo??
Saya rasa kamu kena pergi kat toilet lain sebab toilet ni isteri saya tengah guna..Mianhae..
Ouh..Its okay..
Lepas tu,aku terus pergi ke toilet yang lain..Takut??
Of course la takut..Dah la gelap..Pastu ada bunyi pelik-pelik pulak tu..Jalan punya jalan,finally aku jumpa juga dengan toilet yang kosong..»end Sehun pov«
»Luhan pov«
Sedang aku nyenyak tidur,aku tersedar sebab aku dengar phone aku berbunyi..Aku nak jawab tapi tak sempat sebab pemanggil tu dah letak balik..
Haish!!Ni yang buat aku nak marah ni..Dah la ganggu aku tidur pastu letak balik..Menyampah betul la..Mengantuk pulak aku rasa..Baru je aku nak pejam mata balik,aku perasan macam ada benda hilang..Jap..Jap..Ni bukan benda..Ni Sehun..Oh my god..Sehun hilang??Andwae!!
Maybe dia pergi toilet je kot..Tapi,macam mana kalau dia kena serang dengan fans-fans gila yang baru terlepas dari hospital orang gila..Oh No..
My little dongsaeng..I hope you safe..Okay..
Thinks positive Luhan..Think positive..Kau tunggu 10 minit lagi..Kalau budak tu tak datang-datang lagi,kau pergi cari dia..Okay..10 minit..1 minit..
2 minit..
3 minit..
4 minit..
What??Baru 4 minit??Apasal aku rasa lama dah ni..
5 minit.
Yah...Oh Sehun!!
6 minit..
Palliwa!!
7 minit..
Budak ni buang air ke buat toilet??
8 minit..
Okay..Budak ni buat toilet..
9 minit..
Hunnie!!Where are you??Apasal lama sangat kau buat toilet??
10 minit..
Okay..Dah 10 minit..Aku nak pergi cari budak ni..
Baru je aku nak bangun dari tempat duduk aku,aku dengar perbualan antara seorang lelaki dan seorang pekerja sedang berbual eh silap..sedang bercakap pasal ada seorang lelaki tua yang diorang syak sebagai orang gila duduk dalam tandas tak nak keluar..Haish..Ni yang buat aku takut ni..
Baby Hunnie..Hunnie okay tak??Aku tengok dua orang tadi dah pergi dan diorang menuju ke arah toilet yang maybe diorang syak ada orang gila tu kot..Molla..Aku tak nak ambil tahu tapi hati aku seolah-olah cakap pergi dekat diorang..So,aku pergi je la..Bukan apa..Just nak tengok..Orang tu macam mana..Aku ke dia lagi handsome..Haha..Tapi,aku rasa aku lagi handsome..Encik,encik okay??
Tanya pekerja tu kat orang tu..Tapi,apa yang orang tu just cakap..
Semua mati..Semua mati..
Tu je yang dia jawab..Aku rasa dia ni mesti tak belajar elok-elok masa kat sekolah..Tu yang jadi cam ni..
Semua mati..Semua mati..
Haish..Aku pandang je dia..Tiba-tiba mata dia pun pandang aku..Dia seolah-olah nak bagitau sesuatu dekat aku..Tapi aku tak faham..Sedang aku asyik mengelamun,salah seorang lelaki tu tegur aku..
Kamu Xi Luhan dari SM tu kan??
Haah..Wae??
Saya just nak bagitau kamu supaya jadi k idol yang elok..Jangan stress takut kamu jadi macam dia..
Amboi..Dia ni memang suka berterus terang ke apa??Sentap bro..Memang aku stress pun ni..Stress pasal Hunnie kesayangan aku ni hilang..Tapi,aku geram dengan dia..So,aku nak balas dendam jap..
Bukan kejam pun..Aku just balas balik apa yang dia dah cakap..Omma saya kata..Kalau kita cakap macam tu seolah-olah kita berdoa supaya orang tu gila..Kamu doakan saya gila ke??
Haish..kamu ni..Saya just tak nak k idol kesayangan anak saya jadi gila..Tu je..
Huh?Okay..
Lepas tu,mereka pun pergi..Tinggal la aku dengan lelaki yang diorang syak gila ni kat toilet..Lelaki tu tengok je aku..Fuh!!Mata dia seolah-olah nak bagitau benda tapi hati dia tak nak bagitau..Benda tu seolah-olah masalah besar bagi dia..Tiba-tiba, lelaki tu pegang tangan aku..Terkejut aku..
Semua mati..Semua mati..
Ayat yang sama dia ulang..Aku cuba buat kesimpulan pasal dia..Dia ni mungkin telah melihat satu pembunuhan besar
Semua mati..Semua mati..
Oh..Kasihan mereka..Saya bersimpati..
Tu je yang aku dapat cakap sebelum aku tinggalkan dia kat tandas tu sorang-sorang..Okay!!
Sekarang,Where is my Hunnie??
YOU ARE READING
Train to Busan [On Going]
FanfictionExo telah merancang untuk bercuti di Busan.. Kris,Luhan dan Tao juga turut bersama mereka.. Namun,sesuatu telah terjadi sewaktu mereka dalam perjalanan ke Busan..