❤ One Shot ❤

31 4 12
                                    

~ Around US Entertainment

"Mulai dari hari ini, dia akan jadi personal manager kamu." pengarah syarikat membawa seorang perempuan ke studio Junhyung. Perempuan itu menunduk sopan sambil tersenyum manis ke arah Junhyung. "Ehh!! Hara! Apa awak buat kat sini?" Junhyung terkejut.

"Macam yang saya cakap, dia yang akan jadi personal manager kamu. Kamu juga yang mintak hari tu kan?" pengarah menerangkan terlebih dahulu. "Dia yang akan uruskan segala schedule kamu" sambungnya lagi lalu keluar dari studio. Hara masih tersenyum melihat Junhyung terkedu.

Junhyung menarik tangan Hara duduk di sebelahnya. "Kenapa awak jadi manager saya?" tanyanya lagi. Kali ini dia mengharapkan jawapan dari Hara. "Hari tu saya cakap nak cari kerja part time kan, inilah hasilnya?" jawab Hara sambil tergelak kecil. Junhyung menjentik dahi Hara pelahan. Dia tidak sangka Hara akan menjadi personal manager nya. Walaupun di luar nampak marah tapi siapa tahu dalam hatinya sungguh gembira.

-----------------------------------------

~ Apartment's Junhyung

"Wake up!!" jerit Hara. Junhyung terjaga dengan tiba-tiba kerana terkejut dengan suara Hara. Lebih kuat dari alarm 😂. "Kenapa bising pagi-pagi buta ni?" kata Junhyung sambil mengosok-gosok matanya.

"Kerja la! Pagi ni ada "Hit Maker" shooting. Petang sampai malam shooting mv." terang Hara sambil dibelek2 buku nota kecilnya itu. "Dah! Pergi mandi sekarang!" sambungnya lagi dengan nada yang kuat. Junhyung segera bangun dan menuju ke bilik air untuk menguruskan diri.

-------------------------------------------

"Eh! Bukan ke manager yang patut drive?" tanya Junhyung sambil melihat Hara menghulurkan kunci kereta. "Gentlemen la sikit." jawabnya lalu wink ke arah Junhyung. Junhyung menyambut kunci itu sambil mengelengkan kepalanya.

Mereka menuju ke tempat shooting. Hara menyediakan segala keperluaan Junhyung. Baju sponsor, kasut sponsor, makanan dan lain2. Setelah semua kerja selesai, mereka menuju pula ke tempat shooting mv dan berkumpul dengan ahli BEAST yang lain.

"Fuyoo! Manager baru! Untung kau. Berkepit je la korang ye?" kata Doojoon sambil menepuk bahu Junhyung. Junhyung menepis tangan Doojoon. "Mestilah. Nama pun personal manager, kena la selalu berkepit." jawab Junhyung sambil senyum sinis. Hara hanya mengangguk.

BEAST mula shooting untuk special Christmas mv mereka. Inilah mv pertama mereka setelah BEAST keluar dari CUBE. Selepas habis shooting, Junhyung menghantar Hara pulang ke rumah. "Eh, macam saya yang jadi manager. 😒" kata Junhyung semasa dalam perjalanan hantar Hara. Hara tersengih-sengih.

-----------------------------------------

Seperti biasa, Hara akan kejut Junhyung dari tidur dan mengikutnya ke mana sahaja kecuali tandas 😂. Semua jadual Junhyung, Hara yang sediakan.

~Dalam kereta

Hara membuka buku notanya. "Malam ni pukul 11.30 kena pergi ke studio Around US Ent. Faham?" jelas Hara. "Kenapa? Ada meeting ke?" tanya Junhyung sambil drive.
"Yup. Semua kena hadir. Doojoon, Yoseob, Gikwang, Dongwoon pun datang." jelasnya lagi. Junhyung mengangguk dan terus fokus memandu.

~Good Life Studio

"Aku dah edit part chorus tu. Nanti kau dengarlah balik." kata Taejoon, team Good Life. Junhyung memakai headphone nya untuk mendengar part yang telah diedit Taejoon. Hara duduk di sofa berhampiran sambil memerhatikan mereka berdua.

Semasa Junhyung focus mendengar lagu yang diciptanya itu, Hara memandang ke arah Taejoon. "Datang tak malam ni?" tanya Hara tiba-tiba. Taejoon mengangguk. "Mestilah. Aku bawak wife dengan baby aku tau. Risau tinggalkan dorang malam2." jawab Taejoon. Hara menaikkan "thumbs up" nya sambil mengangguk. Junhyung tidak perasan dan tidak dengar mengenai perbualan mereka.

Tepat pukul 10 malam, Hara memberitahu kepada Junhyung bahawa dia mendapat emergency call dan perlu pulang dahulu. Hara juga sempat pesan mengenai meeting pada malam itu kepada Junhyung. Takut Junhyung terlupa datang. Hara meninggalkan Junhyung di studionya. Taejoon juga telah pulang kerana ingin dinner bersama-sama isteri dan baby nya.

------------------------------------------

Junhyung memandu keretanya menuju ke Around US Ent. Tepat pukul 11.30 dia sampai ke syarikat itu kerana jalan tidak jam pada malam itu. Junhyung memasuki ke dalam bangunan itu, sungguh sunyi. Dia memandang kiri dan kanan. "Rasanya aku tak lambat." bisik hati kecilnya. Jari jemarinya menaip nombor Hara.

Tuttt.. Tuttt... Tuttt....

Hara : Hello?

Junhyung : Hello, awak kata mana? Saya dah sampai. Kat bilik meeting kosong je ni.

Hara : Eh! Pagi tadi dah cakap meeting kat studio kan!

Junhyung : Oh! Lupa la.. Kejap lagi saya datang. Semua dah ada?

Hara : Dah.

Junhyung mematikan panggilan itu lalu terus menuju ke studio.

~Studio Around US Ent.

Junhyung membuka pintu studio. "Kenapa gelap je ni." bisik hatinya. Terasa pelik dengan suasana yang gelap itu. Junhyung mencari suis di dinding untuk dibuka. Sebelum sempat dia jumpa suis lampu. Tiba-tiba kelihatan cahaya lilin menghampirinya.

"Saengil chukha hamnida
saengil chukha hamnida
saranghaneun Yong Junhyung-shi
saengil chukha hamnida"

Bow~ Bow~ Bow~ 🎉🎉🎉🎉

Dongwoon on suis lampu, kelihatan BEAST member, Team Good Life, Staff Around US dan Hara di hadapan Junhyung. Hara yang memegang kek birthday tergelak kecil melihat reaction Junhyung yang terkedu.

"Cepat la tiup lilin ni." kata Hara dengan senyuman yang manis. "Ini semua idea Hara kalau kau nak tahu la." kata Taejoon. "Thanks Hara, thanks korang semua. Aku tak ingat pun hari ni birthday aku." balas Junhyung lalu dia meniup lilin tersebut selepas membuat hajat.

Mereka semua menyerahkan hadiah kepada Junhyung dan menjamu selera. Junhyung merasa sungguh gembira dengan party birthday nya ini. Sudah lama dia tidak celebrate beramai2.

Hara mendekati Junhyung. "Congrats, dah makin tua la dia ni." Hara tergelak kecil. Junhyung tersenyum ke arahnya. "Masih lagi handsome walaupun tua kan?" balasnya. "Btw, thanks plan kan semua ni untuk saya. I love you. ❤" sambung Junhyung lagi. Hara mengangguk. "I love you too. ❤" balas Hara.

Hara seorang yang sangat ceria. She is Junhyung's special friend, she is Junhyung's girlfriend and she is Junhyung's manager! ❤❤

💘 She is my manager 💘Where stories live. Discover now