Vandaag heb ik een presentatie, dus dat wordt veel internetten, wat niet gaat lukken als je geen computer of laptop hebt. Ik hou het over voetbal, geloof ik. Hij moet 10 minuten duren, maar ik heb echt geen flauw idee wat ik daarin moet vertellen. Dus dit allen maakt een 3, in ieder geval dat hoop ik.
Het is maandag en vandaag heb ik mn presentatie, wat echt k*t is. Want ik word altijd kei rood en krijg knikkende knieën. Ik loop het lokaal binnen en iedereen kijkt naar mij, want iedereen weet dat dit een flop wordt. Iedereen maakt zich klaar om te lachen. Ik niet, ik maak me klaar om te worden 'uitgelachen.
'Ok Thobias, ben je er klaar voor?' Zegt van Dijk. Ik pak mijn schrift met de tekst en wandel naar voor. 'Ja, ik ben er klaar voor', zeg ik. 'Nee, ik ben er niet klaar voor', denk ik. Ook maar voordat ik wil gaan praten begint de wereld te tollen. Alles draait en al snel moet ik weer overgeven. Wat een gedoe. 'Gaat het?', vraagt van Dijk. Ik sta op maar val gelijk weer neer. 'Boem'.
Ik zit aan de tafel bij de hoofdingang te wachten totdat ik aan de beurt ben. 'Jongeman', zegt een zware stem. Ik loop naar de receptie, waar ik de telefoon aanneem. Aan de ander kant hoor ik mijn moeder; 'Wat is er nou weer gebeurd? Ben je weer ziek?' 'Ik denk dat ik iets verkeerds heb gegeten of zo', smoes ik. Ze hoeft niet perse te weten dat ik zenuwachtig was en niet eens even een simpele presentatie kon geven tijdens de les.
Na 15 min komt mijn moeder aanrijden en ik stap in. Samen rijden we naar huis.
Als we aan komen rijden zie ik een verhuiswagen staan voor het leegstaande huis naast ons. 'Huh', denk ik bij mijzelf, 'krijgen we nieuwe buren?' Ik loop naar het huis toe en zie een meisje met haar vader een bank naar binnen tillen.
'Hoi', zeg ik. Maar ik krijg geen antwoord. 'Hallo', herhaal ik nog eens, maar nu wat harder. 'O hoi', zegt het meisje. 'Moet ik helpen?' Bied ik aan. 'Ja graag. Ik zal me nog even voorstellen, sorry', en ze steekt haar hand uit. 'Ik ben Emma, ik kom hier wonen samen met mijn vader.' 'Ik ben
YOU ARE READING
The secret
Teen FictionThomas wordt verrast door een nieuw meisje die naast hem komt wonen. Langzamerhand worden ze beste vrienden, maar het meisje is niet zomaar een onschuldig meisje. Ze heeft een groot geheim! Wat is dat geheim..... Dat vraagt Thomas zich af. Komt hij...