The Date

107 8 2
                                    

Keesokkan Harinya.....
"Hyung dah ambik ke baju kat dobi?" tanya Yugyeom pada Jackson. "Belum lagi Yug. Esok hyung ambik ah. Pakailah dulu baju lengan sparuh tu. Baru nampak macho ckit," balas Jackson. "Terpaksalah," keluh Yugyeom. Dia menyiapkan dirinya dan pergi ke dorm Twice untuk menjemput Tzuyu. "Tok!tok!" Yugyeom mengetuk pintu. Tiba-tiba seseorang membuka pintu iaitu Tzuyu. Tzuyu memakai gaun singkat lengan separuh berwarna merah. "Okay. Jom pergi," ajak Tzuyu dan dia segera memaut lengan Yugyeom. Yugyeom hanya tersenyum dengan perangai pelik Tzuyu yang jarang dilihat. Selepas Setengah Jam mereka pon sampai ke mall. Mereka turun dari kereta dan Tzuyu kelihatan gembira. Tetapi tidak pula Yugyeom kerana dia segan dengan Tzuyu akibat pemakaiannya. Mereka berjalan-jalan di dalam mall itu. Semasa mereka berjalan-jalan Tzuyu tertarik pada sepasang baju couple. "Yug, Tzu nak g sana jap eh? Jomlah ikut Tzu sekali."kata Tzuyu pada Yugyeom. "Urm.... ok jom," balas Yugyeom. Tzuyu membelek-belek baju couple yang dilihatnya tadi. Baju itu bewarna hitam dan mempunyai gambar Mickey dan Minnie si tikus. Tiba-tiba Tzuyu membisikkan sesuatu kepada Yugyeom, "Yug, saya suke awak. Jom kite couple.Saya nak beli baju ni untuk kite. Awak nak tak?" Pipi Yugyeom bertukar merah dan dia berbisik kepada Tzuyu kembali, "OK, sebenanye saye pown suke awak. Ok. Jom kite couple n biar saye je bayar baju ni." Mereka memilih saiz dan ke kaunter untuk membayar. Selepas selesai membayar mereka berhenti sebentar di café yang bernama 'Lovelyz Café' kerana lapar. Mereka memesan makanan dan minuman yang sama iaitu Cheese Cake dan Mocha Coffee. Sesudah mereka makan mereka terus ke kereta untuk pulang tetapi Tzuyu tertinggal baju yang dibelinya tadi di café dan Yugyeom pergi mengambilnya dan menyuruh Tzuyu untuk tunggu sebentar di luar kereta. Sementara menunggu Yugyeom Tzuyu membelek-belek barang yang dibelinya. Tiba-tiba datang seorang namja yang tidak dikenalinya dan memegang tangannya. "Ai, cantiknya. Awak ni bleh memuaskan selera saya ni," kata lelaki itu dan terus memeluk Tzuyu. Tzuyu menolak lelaki itu tetapi tidak berjaya dia menjerit meminta tolong tapi tidak dihiraukan. Tiba² Yugyeom keluar dari mall dan ternampak yeoja chingunya sedang dipeluk oleh namja yang mencurigakan. Dia segera berlari ke arah Tzuyu dan menolak namja itu. Dia juga menarik Tzuyu ke belakangnya. "Woi kau siape main peluk² yeoja chingu orang ah!" marah Yugyeom kepada lelaki itu. Lalu lelaki itu lari dan terus menghilangkan diri. "Tzu.... Tzu.....ok tak ni," tanya Yugyeom pada Tzuyu kerisauan.

Dengan secara tiba² Tzuyu menangis dan memeluk tubuh Yugyeom. "Oppa! Nasib baik oppa datang. Kalau tak ape yang jadi kat Tzu ni. Tzu Ok," kata Tzuyu. Yugyeom hanya tersenyum dan membalsas pelukan hangat pada Tzuyu. "Dah. Jom naik. Ni oppa dah ambik barang Tzu," kata Yugyeom. Tzuyu masih menangis kerana ketakutan. Yugyeom terus memandu kereta dan dia berhenti sekejap di stesen minyak untuk mengisi minyak kereta. Yugyeom memberitahu tukang isi minyak itu untuk mengisi minyak sebanyak 4000 won. sementara menunggu tukang isi minyak mengisi minyak didalam keretanya. Yugyeom memujuk untuk berhenti menangis dan memberi pelukan hangat kepada Tzuyu. "Dah jangan nangis Oppa ad ni," pujuk Yugyeom sambil memeluk tubuh Tzuyu. Selepas selesai mengisi minyak Yugyeom terus pulang ke dorm. Dia membawa Tzuyu ke dorm dan mengetuk pintu dorm Twice. 'Tok!tok!' Jihyo membuka pintu "Eh,Yug! Best dating? Ni nape nangis ni?" tanya Jihyo pada Yugyeom.  Yugyeom terus menjawab, " Ni tadi ad orang nak buat sesuatu kat dia pastu Yug dah marah dah nam tu. Dah pergi masuk nanti noona marah plak." Selepas Tzuyu masuk ke dorm Yugyeom terus pulang ke dormnya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 15, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Accident KissWhere stories live. Discover now