''Dr. Farhan! Banggun pergi kerja.''
Jerit mama Farhan yang menyuruhnya pergi ke kerja.
---
Farhan meliyat meleding dan bersanggap tanpa tutup mulut dan berkata terima kasih kepada mamanya.
''Yakkkk...Huaaahh terima kasih ma''.
Farhan banggun lalu masuk ke bilik air untuk mandi. Sambil itu Farhan menyanyi.
''Sayanggg!!! Selamat tinggal.. Aku kan pergi... Buat sela.... ''
Tiba-tiba Farhan terberhenti menyanyi. Rupa-rupanya tersedak air.
''hok hok... Aduh air nih.. Kacau saja aku nak menyanyi.. Tahu la suara aku sedap macam katak kembung an.''
---
Mama Farhan jerit dari bawah.
''Dr. Muhammad Farhan Issqandar!! Cepat mandi nanti terlambat. ''Balas Farhan...
''Baik,ma.''
Farhan pun keluar bilik air dan bersiap untuk pergi ke kerja.
---
Beberapa minit kemudian,Farhan turun ke bawah untuk breakfast.
---
Mama Farhan memulakan percakapan tentang kahwin.
''Dr. Farhan, mama nak cakap nih. Kamu nih,umur da semakin tua bukan muda... Tapi mama tak dapat-dapat lagi menantu. Bila anak kesayangan mama nih nak berkahwin? ''
Farhan yang sedang minum tea 'o' panas tersembur ke hadapan.
''Fuhhh.... Hum hum. ''
''Kamu nih da kenapa Dr. Farhan oiii. Abis muka mama kamu semburkan. '' tanya mama Farhan.
''Maaf ma. Farhan tak sengaja. Ma farhan pergi kerja dahulu ya. Bye assalamualaikum. ''
Farhan menyalam tangan mamanya dan terus keluar dari rumah lalu mengestart enjen keretanya.
''Vroomm Vroomm''bunyi keretanya.
Setelah beberapa minit,Farhan pun tiba di kliniknya.
---
''Selamat pagi Dr. Farhan.''
Ucap nurse-nurse yang berada di situ.
''Selamat pagi. ''
Sahut Farhan yang berjalan dengan segak terus masuk ke dalam biliknya.
---
''Aliff!! Masuk bilik aku kejap. ''
Panggil Farhan yang menyuruh kawan baiknya masuk ke biliknya.
''Tuk.. Tuk.''
''Masuk'' jawab Farhan..
''Eh Dr. Farhan. Ada apa panggil abang hensem masuk ke bilik Dr. Nih? ''
Tanya Dr. Aliff..
''Eh, kau jangan perasan pagi-pagi nih boleh tak.. Aku inject bontot kau kang.... Haha melaung. Terus sedar.Eh , Liff aku nak cite kat kau nih. Tadi masa aku breakfast ngan mama aku en.. Dia tak habis-habis dengan menantu dia. Mama aku suruh aku cari menantu doh.. Tersembuh tea'o'panas kat muka mama aku...Baik dia tak marah. Cepat-cepat aku minta maaf kat dia. '''' Hahaha padan muka kau kena leteh ngan mama kau. Kau tengok aku... Aku sekarang dah berpunya tau. Aku couple ngan budak college. '' Kata Dr. Aliff.
''Apa nama awek kau Liff? Kongsi ler. '' tanya Dr.Farhan.
''Nama awek aku Fasha aleeyah. Bukan Fasha Sandar au. Kau jangan kecam aku pulak. Aku sumbat mulut kau dengan stokin bapak aku kat umah kang.. Haha just kidding eh abang doktor. ''
Gurau Dr. Aliff.''Haha ye la Aliff. Ada-ada ja kau nih. Liff tolong carikan awek sorang tuk aku eh.. Hehe.. Yang cun-cun au. '' Balas Dr.Farhan.
''Haha insyallah.''
Mereka berdua gelak sakan.... Dan Dr.Aliff berkata ia mahu keluar dulu untuk sambung buat kerja.
''Ok la abang Dr.... Abang hensem nak sambung buat kerja. Banyak patient nih. Assalamualaikum abang Dr. ''''Ok. Waalaikummusalam. '' Jawab Dr. Farhan.
YOU ARE READING
''CINTA ABANG DOKTOR''
Short StoryAbang doktor terjatuh hati dekat seorang budak college yang bernama Nurul Mira Alya atau dikenali sebagai Mira .Ketika Mira membuat rawatan di kliniknya. Abang doktor bernama Muhammad Farhan Issqandar atau dikenali sebagai doktor Farhan . kalau na...