BAB 3

358 3 0
                                    

Mereka yang keluar semalam masing-masing bangun lambat. ....
Kata Mira...

''Eh Fasha! Bangun! Bangun! Pergi college la. Kita sudah terlambat. Ini semua sebab kau la ajak aku keluar malam sampai pagi.. Ishhh. ''

Fasha yang hanya terkelip-kelip tanpa faham apa yang Mira katakan lalu bangun dan terlanggar dinding..

''Aduhh!! Sakitnya... Huhu nasib-nasib. ''     kata Fasha.

''Haha padan muka kau.. Aku suruh bangun.. kau berangan lagi.. Ah rasa kan. Eh cepat aku da siap nih. Kau ja belum mandi semua. '' kata Mira.

''Ah kau da siap!!  Tunggu aku.... .BedebekAduhhh jatuh pulak.. Apa la nasib aku nih. '' 

''Da da cepat. Karang aku tinggalkan kau kang. ''  Jerit Mira dari ruang tamu.

Mira start enjen keretanya. '' Vrooom.. Vrooom. ''
Fasha tanpa sempat memakai tudung di rumah lalu keluar dan memakainya di dalam kereta.

''Ah kelam kabut kau Sha... Keluar lagi malam -malam. ''
Membebel Mira dekat Fasha.

''Eh, kau nih dari tadi membebel ja.. Macam mak aku la. Sakit telingga aku dengar tahu tak.. Erkk. ''  kata Fasha yang tak sanggup mendengar letehan Mira itu.
---
Setelah beberapa minit di dalam kereta.. Akhirnya tiba juga di college.

''Fasha, harini kau ada class apa?''    tanya Mira.

''Aku ada class dengan Puan Rusma. Aku malas la nak masuk class dia.. Dia membebel ja. Masuk lambat sikit kena leteh... ''  kata Fasha sambil mengelur.

''Eleh kau nih lek la. Biasa la tuh.''

Tiba-tiba handphone Fasha pun berbunyi... ''Gringg!! Gringg!! ''
Dr.Aliff yang menelefon Fasha.

''Hello, Awak. Awak ada class tak petang nih? Sebab saya dan Dr. Farhan cuti harini. ''    Ajak Dr. Aliff.

''Ummm saya ade class la.. Tapi Mira takda class kot petang nih. Sorry eh Mr. Hensem ku.''    Jawab Fasha dengan manja.

''Umm tak apa la. Demi sayang, abang hensem akan tunggu bila-bila pun hehe. Ok la sayang. Bye assalamualaikum.''    Kata Dr. Aliff.
---
Selepas Fasha dan Mira habis class.... Mr. Hensem Fasha pun callnya semula.
''Hello Fasha. Dr. Farhan nak ajak Mira keluar la.. Pastu kita keluar pergi shopping nak. ''

''Of course la saya nak hehe. ''

Kemudian, Fasha menjerit...

''Mira!!!! Ouh Mira!! Nurul Mira Alya!!  Haishh minah ni tau.. ''  kata Fasha.

''Eh, kau nih terjerit -jerit macam perempuan gila nih da kenapa. Kau kata aku minah? Kau fikir aku tak dengar. Nak ja aku cubit hidung kau yang mancung tuh.. Haiiihh. ''   Balas Mira.

''Dr. Farhan nak ajak kau keluar. Aku nak keluar dengan abang hensem aku malam nih. Haih tak sabarnya. Nanti dia jemput kau dekat rumah. Kau siap-siap la dulu. ''     Beritahu Fasha yang telah hilang sabar memanggilnya terjerit-jerit macam perempuan gila tadi.
---
Selepas solat Maghrib semua, tiba-tiba bunyi hon dari satu kereta yang ingin menjemput Mira keluar. Mira pun membuka pintu dan melihat siapa di luar. Lihat -lihat Dr. Farhan sudah sampai. Kata mira di dalam hati ''Aduh aku belum siap lagi nih. ''
Mira memanggil Fasha untuk menyuruh Dr. Farhan menunggu sekejap sementaranya ingin bersiap.

''Fasha!... Wea kau cakap dengan Dr.  kejap eh.. Aku belum siap lagi nih. Sebab aku baru habis solat Maghrib. Tolong eh. Hehe.''

''Umm yela kawanku sayang. '' balas Fasha yang sedang memakai tudung untuk keluar.
---
''Dr. Dr. ...Mira kata kejap eh, dia belum bersiap lagi tuh. Dia baru habis solat. '' Kata Fasha.

''Ouh tak mengapa, saya boleh tunggu. ''  jawab Dr. Farhan.

---
Selepas Mira siap.. Mereka pun bergerak ke lokasi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 17, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

''CINTA ABANG DOKTOR''Where stories live. Discover now