Jane's POV
Ik krijg een glimlach op mijn gezicht die er voorlopig ook niet afgaat. Hij pakt mijn hand vast en wrijft er met zijn duim over. 'Zullen we naar beneden gaan?' Vraagt Harry. Ik knik en druk nog snel een kusje op het voorhoofd van Darcy. Ik pak zijn hand weer en we lopen naar beneden. We stappen de deur binnen en ieders hoofd is gelijk op ons gericht. Ze kijken ons verwachtingsvol aan. Ik voel mijn wangen rood worden en ga snel op de matras naast Louis zitten die ze blijkbaar al neer hebben gelegd.
'En?' Vraagt Liam om de stilte te verbreken. Ik kijk hem raar aan. 'Wat en?' Vraag ik. 'Is er wat tussen jullie gebeurd?' Vraagt Louis en prikt me in mijn zij waardoor ik moet lachen. 'Nou?' Ik kijk naar beneden en mompel een ''Nee.'' Ik kijk naar Harry en zie dat hij daar wat ongemakkelijk op zijn voeten staat te schuiven. Hij kijkt me aan in mijn ogen en ik voel dat ik weer moet blozen. 'Ik trek mijn pyjama aan,' zeg ik snel en ren naar boven. 'Je hebt niks meegenomen!' Roept Louis nog naar boven. Ik zucht. Dat is waar ook.
Ik open de eerste de beste deur en stap naar binnen. Een typische kamer voor de jongens. Alles ligt overhoop. Ik vis er een voetbalbroekje tussen uit en loop de kamer weer uit. Dan stap ik de kamer daar rechts van binnen en pak er een shirt uit. Ik loop naar de badkamer en verruil mijn oude kleren voor mijn ''pyjama.'' Ik bekijk mezelf in de spiegel en grinnik. Dit ziet er heel raar uit. Een voetbalbroekje die bijna van m'n heupen afzakt en een oversized rood met wit streepjes shirt. Ik doe mijn haren in een hoge paardenstaart en haal mijn make-up eraf.
Ik loop weer naar beneden en huppel de kamer in waarna ik neerplof op de matras. Meteen krijg ik commentaar. 'Dat is mijn voetbalbroek!' Schreeuwt Niall nep boos. 'Ja bedankt, hij zit best lekker,' zeg ik en steek mijn tong uit. Ik hoor Louis naast me grinniken. 'Goede actie Ja- Dat is mijn shirt!' Roept hij. Ik grinnik en laat me achterover vallen op de matras, wat niet zo'n slimme actie is want Niall en Louis beginnen op mijn matras te springen. 'Jongens help!' Roep ik hulpzoekend naar Harry, Liam en Zayn. Ondertussen staat Louis me ook nog te kietelen waardoor ik het uit schater. Harry steekt zijn hand in de lucht zoals Superman en zegt. 'Ik kom je redden, houd nog even vol.' En springt boven op Louis. Ik giechel zachtjes, dit is zo raar. Harry en Louis die aan het worstelen zijn, Niall die ondertussen nog op mijn matras springt waardoor ik door elkaar geschud word en Liam en Zayn die met gefronsde wenkbrauwen naar dit hele tafereel kijken. 'Oke, het is wel genoeg jongens' zegt Liam, niet dat iemand daar aandacht aan schenkt.
Ik begin Harry en Louis van elkaar te houden en Niall is inmiddels gestopt met springen. Als het is gelukt is kijk ik trots naar Zayn en Liam. Ik ga in kleerakerszit zitten en sla het deken over mijn benen. 'Wat gaan we doen?' Vraag ik. 'We kunnen een film kijken?' Stelt Zayn voor. Iedereen stemt enthousiast in. 'Is goed, welke?' Vraag ik. 'Ghost Hunters?' Vraagt Harry. Ik kijk een beetje bang. 'Ehm hebben jullie ook een andere?' Vraag ik. Louis grinnikt. 'Mooi, we zijn het dus allemaal eens. het word Ghost Hunters,' zegt hij met een trotse lach op zijn gezicht.
Ik sleep alle zitzakken uit de hoek van de kamer naar voor de televisie. Ondertussen maakt Zayn popcorn en pakt Niall natuurlijk de chips. De andere leggen de matrassen goed om op te zitten. Met moeite trek ik de zitzakken naar het midden van de kamer zodat ze voor de bank staan. Zayn en Niall komen aanlopen met het eten terwijl de andere jongens zich op de bank nestelen. Ik plof op een zitzak neer tussen Liam en Harry in. Achter Liam op de bank zit Louis, achter Harry zit Louis en achter mij zit Zayn.
Na een tijdje begint het wel erg eng te worden en kruip ik tegen Harry aan. Ik druk mijn gezicht in zijn shirt zodat ik de film niet meer zie. Hij slaat zijn arm om me heen en sust allemaal kalmerende woordjes in mijn oor. Langzaam kijk ik weer op en zie dat zijn gezicht wel gevaarlijk dichtbij staat. Ik kijk in zijn ogen en voordat ik ook maar iets kan doen verdrink ik er weer in. Ik zie dat zijn lippen dichterbij komen. Opeens hoor ik een kuch. Geschrokken kijk ik opzij en kijk recht in de vragende ogen van Liam. Ik voel de blosjes op mijn wangen verschijnen. Liam kijkt ons met opgetrokken wenkbrauw aan maar Louis daarintegen zit enthousiast op en neer te springen waardoor Harry een knie tegen zijn achterhoofd krijgt. Hij wrijft pijnlijk over zijn hoofd en geeft Louis een death glare waardoor hij ook gelijk stil zit.
*
Vermoeid sla ik het deken van me af. Ik had helemaal niet kunnen slapen. We waren tot half drie wakker gebleven en alsof dat nog niet genoeg was hield Louis me de hele tijd wakker. Ik heb nu waarschijnlijk een vogelnest op mijn hoofd en wallen onder mijn ogen. Zachtjes sta ik op en loop naar de deur. 'Je ziet er echt amaZayn uit,' hoor ik een ochtend stem zeggen. Ik schrik en draai me met een ruk om. Zayn. Ik zucht en draai me weer om. 'Bedankt,' mompel ik nog snel en schiet dan naar de badkamer. Ik heb echt een verschrikkelijk ochtendhumeur.
Ik probeer een hand door mijn haren te halen. Met nadruk op probeer. Er ligt hier ook geen borstel ofzo. Ik zucht luid en doorzoek alle kastjes in de badkamer. Ik kom aan bij het laatste kastje en trek hem open. Mijn ogen worden groot. Heel de kast staat vol met haarproducten. Inclusief een bostel. Ik pak de borstel waarna mijn oog op een naamplaatje blijft hangen. ''Zayn'' Staat er op. Ik schud mijn hoofd. 'Ongelooglijk,' zeg ik.
Ik begin mijn haren te borstelen. Na een tijdje pijn lijden kan ik er wel weer mee over straat. Het is echt dom dat ik niks mee heb. Ik kijk nog eens in de spiegel. Geen wallen gelukkig. Maar ik heb ook geen make-up op, waardoor ik er dus niet uitzie. Niet dat ik veel gebruik. Ik trek mijn oude kleren aan van gister en stap in mijn schoenen. Ik dender de trap af en loop de keuken in. Daar zie ik Zayn een eitje staan bakken. 'Ik wist niet dat je zoveel haarproducten had,' zeg ik grinnikend. Zijn ogen schieten open en hij kijkt me geschokt aan. Oké? 'Heb je het aangeraakt?' Vraagt hij een tikkeltje bezorgd. Ik kijk hem raar aan en besluit maar geen antwoord te geven. Ik loop naar de woonkamer en zie dat twee slaperige ogen me aankijken. 'Hi Niall,' zeg ik. 'Goed geslapen?' Hij knikt. 'Ruik ik ei?' Vraagt hij. Ik knik langzaam met mijn hoofd. Wat is er mis met deze jongens?
Zayn komt de kamer ingelopen en ziet dat Niall al wakker is. 'Maken jullie de anderen wakker? We gaan zo ontbijten.' Ik knik en loop naar Liam toe. Ik wil hem net zachtjes wakker maken als Niall me tegenhoud. 'Niet zo!' Roept hij. Hij begint te springen op de matrassen en begint koprollen te maken over de anderen heen terwijl hij er bij schreewt dat ze wakker moeten worden. Ik zie ze langzaam wakker worden. 'We gaan ontbijten,' zeg ik en loop naar boven om Darcy te halen. Ik kniel naast haar bed neer en druk een kusje op haar kruin. 'Darcy, wakker worden,' fluister ik zacht. Ze opent haar kleine oogjes en kijkt me slaperig aan. Als ze ziet dat ik het ben vormt er een glimlach op haar gezicht. 'Jane,' mompelt ze blij. Ik glimlach en sla het deken van haar af. Ze stapt uit bed en loopt naar haar kast waar ze haar de kleren aanwijst die ze aan wil vandaag. 'Wil jij die pakken Jane?' Vraagt ze springend in een poging de kleren van de bovenste plank te pakken. Ik knik mijn hoofd. 'Natuurlijk Darc,' zeg ik en pak de kleren. Ik help haar in haar kleren en doe haar haren in een vissengraat vlecht. Ze bekijkt haarzelf in de spiegel en kijkt me daarna blij aan. Ik grinnik en pak haar hand. 'Zullen we naar beneden gaan?' Vraag ik. Ze knikt waarna we naar beneden lopen. Zodra we de keuken binnen stappen rent Darcy naar Harry toe. 'Papa kijk hoe mooi Jane mijn haar heeft gemaakt!' Kirt ze vrolijk. Ik zie hem glimlachen en glimlach terug. 'Mooi schat,' zegt hij en drukt een kus op haar voorhoofd. Ze gaat op zijn schoot zitten en begint aan haar eten.
Ik neem plaats en zie dat de hele tafel vol staat met broodjes, drinken, broodbeslag en ga zo maar door. Ik kijk er met water in mijn mond naar. Zayn, die tegenover me zit, grinnikt als hij mijn gezicht ziet. Ik kijk naar Niall en zie dat hij als een beest aan het eten is. Ik begin ook maar aan mijn ontbijt en geniet van elke hap die ik neem. Dit is zo lekker. 'Dankwe zwayn!' Roep ik met volle mond. Hij glimlacht en knikt zijn hoofd als teken dat het goed is. Na een tijdje ben ik uitgegeten en schuif mijn stoel naar achteren en sta op. De rest van de jongens, behalve Niall, hij zit alle restjes op te eten, zit er niemand meer aan tafel. Ik besluit maar naar de woonkamer te gaan en zie dat ze daar allemaal achter de playstation zitten. Als ik het goed heb spelen ze fifa. Ik grinnik als ik zie dat Harry met Darcy tussen zijn benen op de bank zit en uitlegt hoe de controler werkt.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Heeii, weer een nieuw hoofdstuk. Ik weet dat het heel erg slecht is geschreven maar ik wilde toch nog iets posten :)
Comment
Vote
Fan
JE LEEST
Darcy Styles [GESTOPT]
FanfictionJane Newman is dolgelukkig. Het is weer winter. Ze houd van de winter, de sneeuw, gezellig rond de openhaard kerst vieren met je familie. Op een dag ziet ze een schattig klein meisje de eendjes voeren in het park. Darcy Styles. Wanneer Darcy bijna i...