Jung Hoseok (Malay)

80 6 2
                                    

Fan Meeting







Hi nama aku Jang HyeMyun. Aku seorang fans kepada kumpulan Kpop terkenal iaitu BTS. Aku salah seorang truly ARMY.

Aku tak pernah miss V Live yang mereka buat sepanjang aku meminati diorang.

Bias aku nama Jung HoSeok aka J-Hope. Aku sangat meminati dia. He's my sunshine. He make my day from dull to bright.

Aku tak pernah datang fanmeeting yang diorang buat even aku Korean Fans. Dekat dengan diorang tapi aku tak pernah pergi. Aku busy dengan kerja sambilan dan perlu menjaga ibu aku yang mempunyai masalah buah pinggang. Appa aku juga bekerja tapi sebagai pemandu kepada pemilik syarikat besar. Gajinya tak lah sebesar mana.

Jadi sebab tu aku tak boleh pergi fanmeeting. Aku hanya mampu tengok kawan-kawan aku pergi fanmeeting dan tunjuk gambar mereka dengan BTS. Aku hanya mampu melihat dan tersenyum hambar.

Satu hari aku dapat tahu BTS akan buat fanmeeting sempena comeback mereka yang terbaru dan ianya berdekatan dengan rumah aku. Aku excited nak pergi. Duit yang aku kumpul mampu untuk membeli ticket VIP tapi bila fikir balik baik aku guna duit tu untuk membiayai pembedahan pemindahan buah pinggang eomma.

Fanmeeting BTS adalah 5 hari selepas pembedahan eomma. Macam mana nak pergi? Aku mesti kene jaga eomma.

Sehari sebelum pembedahan eomma doktor yang akan membedah eomma memberi tahu yang penderma yang sudah ditetapkan untuk eomma membatalkannya. Keadaan eomma semakin tenat jadi aku menawarkan diri memberikan kedua-dua buah pinggangku kepada eomma supaya eomma mampu hidup sihat bersama appa.

Aku membuat pemeriksaan dan buah pinggang aku sesuai dengan eomma. Aku gembira. At least dapat juga aku membalas jasa eomma yang telah mengandungkan aku, melahirkan aku dan menjaga aku sehingga aku besar.

Aku masuk ke dalam bilik pembedahan dahulu baru eomma. Doktor bagitahu yang pembedahan berjalan dengan lancar. Doktor tu memberi tahu yang aku tidak boleh hidup tanpa buah pinggang.

Aku tau tu sebab tu aku buat. Aku memberi tahu doktor supaya memberi aku keizinan untuk berjumpa dengan BTS sebelum aku pergi buat selama-lamanya.

Doktor tu membenarkan aku pergi selepas aku merayu banyak kali. Aku menggunakan duit simpanan aku yang masih ada sikit dan atas bantuan doktor yang menjalankan pembedahan aku dan eomma.

Hari ni dapat juga aku datang ke fanmeeting BTS yang aku ingin sekali datang. Excited nak berjumpa dengan bias aku Jung Hoseok. Excited juga nak berjumpa dengan member yang lain.

Aku beratur menunggu giliran aku. Doktor yang menjalankan pembedahan atas aku dengan eomma menemani aku tapi dia hanya memerhati aku dari jauh. Akhirnya tiba giliran aku.

Mula-mula adalah Kim Namjoon aka Rap Monster. Kami chit chatting about some stuff then giliran Kim Seokjin aka Jin pula. Aku memuji kecantikan dia dan begitu juga dia memuji kecantikan aku yang membuatkan aku blushing.

Semasa nak beralih ke Min Yoongi aka Suga aku mula rasa sakit tapi aku tahan. Baru 3 orang ada lagi 4 orang tahan Jang HyeMyun!

Suga menegur aku dan aku membalasnya and we chit chatting. Kini giliran Jung Hoseok aka J-Hope. My sunshine. Dia menegur aku dan aku membalasnya.

Sakit di pinggang aku semakin mencucuk-cucuk. Peluh mula menitik di dahi aku. Pandangan aku mula kabur.

Aku tak nampak muka J-Hope dengan jelas dan aku kurang dengar dengan jelas apa yang J-Hope katakan pada aku.

Perkara terakhir yang aku tahu ialah aku pengsan dan suara J-Hope yang panik memanggil aku.

Jung HoSeok POV

Now dekat fanmeeting tiba giliran seorang fans ni. Dia nampak macam tak sihat. Muka dia pucat. Peluh membasahi dahi dan leher dia.

"Awak?! Awak?! Awak?! Okay tak?!" soalku prihatin pada fans yang berada di hadapan aku.

"Kenapa Hyung?" soal Jimin yang duduk disebelah aku

"Mollayo dia nampak macam tak sihat" balasku risau

Tiba-tiba fans yang dekat depan aku ni pengsan. Aku terus panik dan bangun dari kerusi melompat ke depan tempat aku duduk.

Aku memangku kepala dia. Dan menampar pipinya perlahan.

"Awak?! Awak?! Okay tak?! Kenapa ni?! Bangun?!!" kataku

"Hyung tak boleh jadi ni kita kene bawa dia pergi hospital!" kataku panik dan terus tarik manager hyung untuk bawa kami ke hospital

Sampai dihospital aku bawa dia ke wad kecemasan dan panggil doktor yang bertugas.

Tiba-tiba ada seorang doktor namja datang dari arah aku datang. Tak silap aku dia ni yang ada kat fanmeeting tadi?

Ahh lantak lah fans aku lebih penting!

Selepas doktor tu check fans yang pengsan tu tiba-tiba fans tu tersedar.

Dia capai telefon dia dan cabut case phone dia kemudian fans tu pandang aku. Dia kemudian tarik tangan aku dan memberi aku case phone dia.

"Tolong jaga elok-elok ye HoSeok oppa? Saranghae" ucap fans tu

Aku yang terkedu dengan tindakan fans tu kembali sedar

"Arraseo btw, can I know your name?" soalku curious

"Jang HyeMyun" balas fans tu slow

"Ohh awak okay HyeMyun?" soalku prihatin

Dia kemudian menggelengkan kepalanya perlahan dan tersenyum manis

"Beritahu eomma dan appa saya yang saya sangat sayangkan mereka dan gumawo oppa sebab ada disisi saya sehingga ke akhir nafas saya" kata HyeMyun dan perlahan-lahan dia memejamkan mata dia

Tak lama kemudian monitor degupan jantung yang menunjukkan keadaan degupan jantung perlahan berbunyi bip lama dan garisnya lurus mendatar

Doktor yang merawat HyeMyun tadi mengisytiharkan

"Jang HyeMyun, Sabtu, 15 Oktober 2016, 3.47 pm meninggal dunia kerana ketiadaan buah pinggang atas sebab menderma"

Aku terus pandang wajah HyeMyun yang tenang tu dan perlahan-lahan air mata aku mengalir

"I'll never forget you Jang HyeMyun" ucapku perlahan dan memeluk case phone milik HyeMyun


*** THE END ***


__________________________________
Okay tbh story ni adalah true story okay! But nama dan macam mana yeoja tu dermakan buah pinggang dia tak sama sebab tu rekaan saya sorry kalau ada yang tak suka saya buat ni bukan nak hina dia ke apa saya tabik dia dan saya kecewa EXO-L which is my fandom hina yeoja ni janganlah sebabkan fanwar kesian dia jadi mangsa keadaan kalau J-Hope tau mesti dia sedih :'(

BTS One ShotWhere stories live. Discover now