Jeon Jungkook (Malay)

100 5 0
                                    

Swing Jeon Jungkook

One Shot

Hey aku Jung Eunsi. Nak tau something tak? Ada seorang budak lelaki ni kan dia selalu duduk dekat buaian taman permainan kawasan perumahan aku.

Aku dah perasan benda ni Dari 12 tahun lepas. Dari aku 8 tahun lagi aku dah lama perhatikan dia ni.

Nama dia Jeon Jungkook. Dia ni handsome, comel, full with talent tapi pendiam je. Kat sekolah or lebih tepat dalam kelas dia duduk sengsorang je Kat meja barisan belakang dekat dengan tingkap.

Di sebabkan dia tu selalu alone jadi jarang Ada yeoja yang confess Kat dia even belambak peminat dia Kat sekolah. Salah seorangnya aku ahh gak huhu.

Aku start fall in love dengan JungKook masa umur 15 tahun. Dia selamatkan aku Dari sekumpulan namja byuntae yang kacau aku time aku balik Dari sekolah.

Dia nampak cool masa berlawan dengan 5 orang namja byuntae tu seorang diri. Dia nampak kuat dan mahir dalam seni mempertahankan diri. Wahh memang sesuai jadi hero aku.

Tapi aku teringin nak tau kenapa setiap kali balik sekolah dia mesti singgah kat buaian dekat taman permainan kawasan perumahan aku. Okay kawasan perumahan kami sebab rumah dia selang 5 buah rumah dari rumah aku.

Aku nekad yang aku nak tanya dia hari ni! Jadi kawan dia! Kemudian bila mula rapat aku akan confess perasaan aku kat dia! Okay! Nice plan Jung Eunsi!!

Selepas tamat sesi persekolahan pada hari tu aku follow Jungkook dari belakang secara diam-diam. Hmm dah lama aku buat kerja ni dari 8 tahun so aku professional dalam Bab menyorok bila JungKook sedar Ada orang follow dia huhu.

Okay tak dinafikan aku macam stalker yang psycho tapi Ada aku kesah? As long as aku tak kacau life orang suka hati aku lah nak buat apa pun.

Aku singgah ni kedai serbeneka untuk membeli 2 aiskrim. 1 untuk aku 1 untuk Jungkook nanti bila borak takde lah awkward huhu.

Kemudian aku menyambung perjalanan aku ke taman permainan kawasan perumahan rumah aku yang aku sangat pasti Jungkook berada disana sekarang. Dia Dari 8 tahun sampai umur dah 20 tahun still tu lah port favourite dia selama 12 tahun ni.

Aku jealous ahh gak dengam buaian tu kekadang 😂👉​👈​

Sebaik aku sampai di taman permainan tu Mata aku tetancap pada tubuh yang sedang duduk diatas buaian sambil kepalanya tertunduk memandang lantai berpasir yang dikuis dengan kasut sekolahnya.

Alahai comelnya lah dia ni.

Aku mendekati Jungkook perlahan-lahan sambil tersenyum bahagia. Aku baru sahaja nak memanggil JungKook tiba-tiba ada seorang yeoja datang dan menegur Jungkook dahulu.

"Jungkook!" Panggil perempuan tu manja

Jungkook mengangkat muka memandang wajah yeoja yang memanggilnya.

Aku menyorok di sebalik pokok yang berdekatan dengan mereka untuk mendengar perbualan diantara mereka berdua.

"Eunha?!" Kata Jungkook terkejut

"Dah lama kita tak berjumpa awak apa khabar?" Yeoja yang bernama Eunha tu memulakan bicara sambil duduk di buaian bersebelahan buaian yang JungKook duduki

"Like usual. Awak pula?" Soal Jungkook dalam nada bosan

"Saya dah jumpa pengganti awak dan kami akan berkahwin sebaik sahaja tamat senior year" kata Eunha dengan gembira

Fuhh nasib baik lah dia bukan nak usya Jungkook but pengganti awak?!!

Fuhh sejak bila Jungkook pernah dating someone ni? Aku tak tau pun?

Ahh nevermind tu Jungkook's past.

"Saya balik dulu lah Eunha rasa macam tak sihat annyeong" kata Jungkook setelah lama berdiam

"Ehh? Ermm arraseo annyeong Jungkookie" balas Eunha sedih

Jungkook mula mengatur langkah keluar dari taman permainan tu.

Aku follow dari belakang. Aiskrim? Aku dah sedekah kat bebudak yang ada kat taman tu.

Otw Jungkook nak balik rumah tu tetiba je dia pengsan. Aku apa lagi terus pergi kat dia ahh. Panik beb.

"Jungkook?! Jeon Jungkook?! Ireona!! Jebal!!" Kataku sambil menampar perlahan pipi Jungkook

Perlahan-lahan air mata aku mengalir membasahi pipi aku.

Aku keluarkan Samsung A7 aku dan terus call ambulance. Beberapa minit lepas tu ambulance sampai dan aku follow Jungkook ke hospital.

Selepas Jungkook dirawat doktor yang merawatnya mendekati aku.

"Awak ahli keluarga Jeon Jungkook ke?" Soal doktor tu padaku

"Ermm ye ha'ah kenapa?" Balasku

"saya nak berbincang sedikit dengan awak" kata doktor tu dengan riak wajah yang sukar di tafsir

"apa dia doktor?" Soalku memulakan bicara

"ermm macam ni tumor yang berada di saraf tunjung Jeon Jungkook perlu dibedah dan di buang dengan segera tetapi dia menolak pembedahan tu 5 bulan yang lepas. Tumor tu semakin membesar dan peluang untuk Jeon Jungkook hidup sangat tipis selepas pembedahan. Saya berharap pihak keluar Cik dan Encik JungKook dapat menerima perkara ni" kata doktor tu sedih

Aku speechless, terkedu, terkejut, rasa macam dunia aku terberhenti sekerita saat mendengar apa yang doktor tu katakan.

Tumor pada saraf tunjang? Heol pembedahan tu berisiko tho walau pun tahu awal.

"Jadi maksud doktor Jungkook akan pergi? Akan meninggal? Wth on earth is going on ? Habis takkan tak bleh buat apa-apa?!" Kataku yang dah mengalirkan air Mata deras

"Ada cik kene pilih sama Ada nak buat pembedahan atau biarkan sahaja tapi kalau saya, saya akan biarkan sahaja kerana JungKook masih Ada 40hari lagi yang tinggal berbanding buat pembedahan mungkin sewaktu pembedahan yang dijadualkan minggu depan dia mati? Siapa tahu?" Terang doktor tu lagi

"Baiklah saya pilih untuk biarkan memandangkan Jungkook menolak pembedahan 5 bulan yang lepas" kataku tenang

Keluarga Jungkook?

Setahu aku eomma dia meninggal sewaktu dia berumur 8 tahun mungkin sebab tu lah dia selalu duduk dekat buaian tu? Memory dia dengan eomma dia tersimpan kemas pada buaian tu?

Baru aku tahu sebabnya. Appa dia pula kahwin baru mungkin eomma tiri dia tak berapa baik dengan dia sebab tu dia habiskan masa dekat buaian bukan dekat rumah?

Rahsia terbongkar akhirnya

Now aku hanya perlu tunggu JungKook untuk sedar Dan habiskan masa 40 hari dia yang tinggal tu bersama-sama mencipta kenangan.

*THE END*

Sorry saya buat Ni pukul 1:30 pagi and otak asyik bagi arahan habiskan cepat!! Sorry again

BTS One ShotWhere stories live. Discover now