Chap 3 : pahit ?

46 7 5
                                    

Ehekk author agak sedikit pemalas mengalahkan suga, sorry author kaki kuat tidur.
-_- sampai cikgu un x taw nk kejutkan author masa sleep dlm class, fuhh kalau Ada katil x terbangun maybe author nih. Btw jgn lupa komen n vote kat wattpad id : kimtaeha4... Arraso ? Follow dia alu² kan, dan aq akn follow back.. kalo aq lambat follow maybe aq x on lagi or bz. Setahu aq yg dh follow aq, x de lagi aq x followback. btw dh sana baca..

.
.
.
• selamat membaca •
.
.
.
.
Di rumah kim

Taehyung membuka matanya, dia meraup wajahnya. Dia masih risau pasal hana. Jam sudah menunjukkan 8 : 15 p.m.

Tokkm!!! Tokkk!!! Tokkk!!!

Pintu bilik taehyung di ketuk. " taehyung ahh...palli turun ke bawah..omma dh siapkan makan malam nih.. " jerit puan kim di luar bilik. " nae omma !!! Nanti tae turun.. " jelas taehyung.
Dia lantas menapak turun ke bawah.

★★★

Di dapur

Taehyung menyuap makanan ke dlm mulutnya. " taehyung, wae dgn muka kamu tu ? " soal encik kim. " ani..tae jatuh masa jalan kat tempat gelap tadi.. " nafi taehyung. " x kan lh sampai teruk cam tu.. Kamu bertumbuk dgn siapa ? " soal puan kim.

Ketakkkk!!!

Chopstick di hempaskan di meja membuatkan kedua ibu bapa nya terkejut. " omma di dh kenapa...?! Tae kan dh ckp tae jatuh, wae omma x percaya ?! " tengking taehyunh. " taehyung ahh !! Jaga adab kamu dgn omma kamu ! " marah encik kim. Taehyung tersenyum sinis.

" aishh!! Sekkya !! Anak -- " belum sempat tgn encik kim melekat di wajah taehyung, lantas di halang ommanya. Taehyung melangkah ke biliknya.
★★★

Di bilik tae

Taehyung duduk di katilnya. Dia memeluk erat lututnya. Sungguh dia takut. " hikks...tskk..omma mianhae...tae x befmaksud mcm tu..tae tertekan...tskk..tae takut jika jimin buat ape² pada hana.." kata taehyung yg telah menitiskan air matanya. Di tunduk kepalanya rapat ke lutut.

' gwenchana..bukan salah awak...'

Suara yeoja lembut menyapanya. Taehyung mendongak. Di lihat sekeliling bilik. Tiada sesiapa pun. Dia mulai rasa tidak selesa. Lantas dia menarik selimut dan tidur.

★★★

Di Yongma Park

Wajah suga di tumbuk kasar oleh jimin. Suga terkulai lemah di sofa. " kenapa ko x bagitau kitorg yg dia sakit ?!! " soal jimin. " aa...aq x tau... " kata suga. Sungguh dia x fhm. Hana hanya melarangnya supaya jgn bagitau mereka yg dia vampire. Tapi ape kaitan dgn penyakit tu ?

Srukhhhhh!!!

Jaket baju suga di tarik kasar. " jimin hajjima..!! " marah jhope memegang bahu jimin. " jgn halang aq x guna!!! " jimin menumbuk wajah jhope hingga dia terdorong jatuh.

Bukkkk!!!

Kini wajah jimin di tumbuk kasar oleh seokjin. " ko boleh x kawal perasaan ko ?! Ko tengok ! Sebab hana sorg ko dh cederakan puak kita!! Mungkin suga rahsiaka sebab dia x nk kita risau, ko risau !! " kata seokjin. Jimin memegang bibirnya yg terluka itu.

Clappp!!! Clappp!! Clappp!!

Tepukan seseorg membuat mereka memandang seseorg itu. " wow..gaduh nampak.. Hey chil.." kata mingyu. Jimin mengetap giginya. " ape hubungan ko dgn hana hah ?! Kenapa hana rela suruh ko bawa dia balik!! Kenapa bukan aq ?! " kata jimin. " hey, biasa lh..dia kan yeoja chin aq...so aq ada hak kut tuk bawa dia balik.. " kata mingyu. " huh ?! Yeoja chin ?! Ko ingat dia suka ko ke hah ?! Dasar Vampire !! Pembunuh !! " tengking jimin.

[OG] My Crush Is Vampire | »»KIM TAEHYUNG««Where stories live. Discover now