A najednou jsem to uslyšela.
Podívala se z okna a nemohla uvěřit vlastním očím. Tak velké město ještě životě nevyděla.
" to je ale velké město „
řekl otec a podíval se na Nelu s úsměvem na tvářy.
Otočila se na otce a usmála se na něj také.
Vjížděly do města a první co vyděla byly velké nákupní centra. Bylo to tam doopravdy nádherné ale jak jeli hlouběji a hlouběji do města zmocnil se ji divný pocit... pocit strachu a mněla dobrý důvod.Ulice byly čím dál tmavší a znečištěnější, domy byli z chátrala a děsivé.
Když přijely do ulice kde by mněl stát jejich nový domov otec řekl Neli ady se rozhlížela jestli neuvydí směrovací číslo 10 236.
Nela se rozhlíží a najednou ho uvidí." tady!! Zaboč do leva„
Auto zabočilo a poté zastavilo.
Nela vystoupila z auta a nemohla se ani divit.
Dům nevypadal zrovna na 100% dobře ale ušloto.
Neli se to ale i tak nelíbilo." hej Nelo chytej„
zavolal na ní otec aby chytla klíče a šla do domu.
Nela pomalu a nejistě odemikala dveře.
Zámek cvakl a Nela otevřela dveře.Tohle ani Nela nečekala, dům vypadá zevnitř celkem důstojně.
" Neli jdi po schodech nahoru a potom zaboč do prava a po levé ruce je tvůj pokoj !!!„
" co? Neslišímťe mamko!!„
"Prostě najdi dveře 8„
Nela vyšla chody a rozhlížela se po dveřích s číslem 8.
" mamko žádné dveře tu nejsou ...!!!
Ne počkej jo jsou promiň.„Pomalu vejde do pokoje a hned co ji byje do očí jsou černé tapety.
Zatím co sy prohlíží pokoj Mamka donesla do pokoje ob Neli krabice a kufr a ze slovy vybal si zas odchází .
Neli nezbývá nic jiného než vybalovat,
Skříně, stůl, a postel už tu mněla.Když dovybalovala šla dolů, Mamka a taťka tam ještě vybalovali poslední krabici s nádobím.
"Nelo běž si lehnou už je pozdě a ráno jdeš do školy „
Nela se podívala na mamku a zamračila se, poté se otočila a šla nahoru.Sedla si na postel a chystala si věci do školy aby ráno ušetřila trochu času.
Když si už nabalila věci do školy do tašky lehla si, vzala si budík a nastavilasi čas vstávání na 6:00.Poté si lehla a zanedlouho usla.
Ráno ji zazvonil budík a jako každý den zůstala ještě 5 minut v posteli.
Nakonec se donutila vstát a oblékla se do školy, vzala tašku a šla dolů na snídani.
Přišla dolů do kuchyně a tam už seděla Mamka" čau máti kde je taťka ??„
"Taťka teď bude do práce chodit v 5 hodin„
Nela se podívala udiveně na mamku a poté šla k ledničce si vzít jogurt.
Sedla si ke stolu k mamce a nastalo hromové ticho." nó... tak těšíš se do školy?„ zeptala se Mamka.
" moc ne, a stejně už musím jít tak ahoj„
Nela odešla od stolu a šla ke dveřím nasadila jsi čepku, bundu a boty a vyšela z domu.
Cesta do školy byla kratší, trvala asi 10 minut.
Když přišla před školu
stály tam už lidé.Když školník otevřel dveřě všichni se narvaly rychle dovnitř. Skříňku mněla 235.
Když šla ke skříňce žduchl jí nějaký kluk který se na ni podíval jako by ji chtěl zabít.
Když našla skříňku 235 stála vedle ní jedna holka celá v černém s černými dlouhímy rovnými vlasy.
Nela šla pomalu ke skříňce a holka v černém ji furt pozorovala.
Když přišla ke skříňce a začala ji obemikat přiblížila se ta holka ještě blíž.
Nela se bála.
A najednou znenadání holka v černém promluvila."Ty si nová že?? Ahoj já jsem Dana. Promiň jestli jsem tě vyděsila, pan říditel řekl abych na tebe čekala u skříňky a potom ti ukázala kde je třída. Jo a nemusíš si dávat do skříňky věci stejně máme jen 2 hodiny když pozítří je vysvědčení„
Nela ani neřekla jedno slovo a Dana ji chytla za ruku a vedla ji přes davy lydí ke třídě
"Ahoj Dano ja jsem Nela„
Nela ani neslišela sama sebe jak ve škole všichni řvaly.
Přišli ke třídě a tam už čekali holky" ahoj holky tohle je Nela je tu nová...
A jsou tu už kluci ?„" jo jsou ale nechtěj jít pro klíče dementi„ řekla naštvaně Laura.
Dana šla za klukama vytáhla Petra a řekla mu ať se pakuje pro klíče.
Mezitím Nela poznávala nové spolužačky." ahoj Nelo ja jsem Laura a tohle je Alex, Lana a Tyf,
A tam ti jsou Tomáš, Maťej a Vojta. A tam ten koho málem skopala Dana je Petr.„Mezytím se k holkám připojila Dana a poté přišel Petr s klíčema a otevřel dveře.
Všichni vešli dobnitř a posadily se. Dana se zeptala jestli si nechce k ní sednou.
Nela jasně přikívla.Za pár minut přišel učitel a řekl
" ták zdravím děti chci mezi váma přivítat novou spolužačkou Nelu. Nelčo postav se prosím.„
Nela se postavila a čekala co se stane.
"Tak pohle je Nela... můžeš si sednout.„
Nela nechápala ale byla ráda že sedí.
Další dvě hodiny strávila v lavici s Danou a s holkami otočené k nim.Za asi půl hodiny přišli kluci za holkama a seznamovali se.
Všechno probíhalo bezvadně.
Když skončila škola šli potom s holkama a klukama na dvůr.
Tam si všichni povídaly a dělali blbosti.Nela přišla 18:00 domů pozdravila s radostí mamku a šla nahoru do pokoje.
Lehla si do postele a zapsala si do dijáře plán na zítra.!! Obchoďák- holky !!