Ik plof neer op mijn bed en val bijna direct in slaap.
Een half uur later word er op mijn deur geklopt.
'Binnen!'Het is Ivanna.
'Hey, sorry Hope maar ik kan niet echt slapen. Mag ik bij jou liggen?'
Ik klop naast mij. Ivanna kruipt naast mij onder de dekens.
Ze komt dicht tegen mij liggen.'Wat is het hier mooi hé,'vraag ik aan Ivanna maar ze slaapt al.
Dan val ik ook in slaap.De volgende ochtend
Ik word wakker van een klop tegen mijn hoofd. Wat is dit nu weer? Ik ga rechtop zitten en merk dan dat Ivanna naast mij ligt. Oh dat was die klop.
Ik kijk op mijn gsm en zie dat het al kwart voor negen is. Ik trek rustig de gordijnen open.
Ik pak een outfit uit mijn kast.En ik ga douchen.
Als ik uit de douche kom kleed ik mij aan en droog ik mijn haar.
Als ik terug in mijn slaapkamer ben zie ik dat Ivanna wakker begint te worden.
Ik spring op mijn bed en roep:'opstaan luilak!'
Ik trek het deken van haar af.
'Hope! Nu heb ik het koud!'
'Dan moet je je maar snel omkleden. Het is super warm buiten!'
'Okeeeee... hoe laat is het?'
'Euhm... het is vijf na negen. Ik ga proberen de eetzaal te vinden want ik sterf van de honger!'
'Oke tot over 20 minuten. Denk ik.'Ik wandel uit mijn kamer richting de kamer van Celeste. Ik klop op haar deur.
'Binnen!'
'Heey ik ben het. Kom je mee ontbijten?'
'Ja ik wou eigenlijk net vertrekken.'We wandelen door wel 100(Oke ik overdrijf een klein beetje...) kamers en gangen.
'Hoe vind jij je weg hier?'
'Na een tijdje leer je het wel.'
Dan komen we aan in de eetkamer en het ruik heerlijk!
Ik kijk op tafel en er staan pannenkoeken klaar! Lekker!!Na een half uur is Ivanna er nog niet dus besluiten Celeste en ik om haar te zoeken.
We vinden haar met een bediende.
'Ivanna daar ben je! Waarom duurde het zo lang?'
'Euhm... ik was helemaal verdwaald. Ik kwam uit in de bibliotheek. Uiteindelijk heeft deze vriendelijke man mij geholpen.'
'Danku Raphael. Ik neem haar wel mee,' zegt CelesteAls Ivanna klaar is met ontbijt is het al bijna elf uur.
'Kunnen we misschien naar de rivier gaan,' vraag ik aan Celeste.
'Natuurlijk. Hoe willen jullie er naar toe gaan? We kunnen er ook ineens picknicken als jullie dat willen?'
'Oh kei leuk Danku! We kunnen met de fiets gaan?'
'Ja kom dan gaan we fietsen kiezen voor jullie!'We gaan naar de garage waar ze wel 50 fietsen hebben staan!
We kiezen er allemaal een uit.
De fietsen worden aangepast naar onze grootte. We gaan nog snel langs de keuken om een lunchpakket te maken en dan vertrekken we.We zitten gezellig te picknicken als er een jongen voor bij wandelt. Hij heeft mooie blauwe vleugels,bruin haar en blauwe ogen die bij zijn vleugels passen en hij heeft een filmster glimlach. Celeste gedraagt zich opeens anders. Ze recht haar rug, trek haar kleren goed, legt haar haar goed,...
De jongens stopt en zegt:'Hey Celeste! Hoe gaat het? En zijn dit de mensen van de overkant?'
Hij bekijkt ons eens goed terwijl Celeste antwoord.
'Alles goed. Ja dit zijn: Hope, Ivanna, Lila en Lieke.'
'Wat leuk om jullie te ontmoeten,' hij kijkt naar mij en Ivanna,'volgens mij ken ik jullie van ergens.... fietsen jullie normaal niet lang de rivier??'
'Ja dat zijn wij,' zegt Ivanna
'Oh ik ben die jongen die jullie soms zien. Ik ben Gabriel, aangenaam!'Hij blijft een lange tijd om te praten tot hij opeens zegt:'ohw... us het al half vier!?! Ik moet snel naar huis! Daag!'
Hij staat op en loopt weg.
'Daag,'roepen we nog in koor, maar hij hoort het niet meer.Celeste blaast diep uit.
'Volgens mij is er iemand verrrrrrlieeeeeefd,' zegt Lila.
'Misschien,' zegt Celeste blozend,'ik vind hel al een lange tijd leuk maar ik denk dat hij mij niet leuk vind.'
'Dan gaan Iv en ik er achter komen. Laat hem eens langs komen. Dan heeft iemand jouw hulp nodig en gaan wij let hem praten en subtiele vragen stellen. Daar zijn wij goed in!' Ivanna en ik schieten in de lach. Door onze belachelijke gelach schiet de rest ook in de lach.Als we zijn uitgelachen zijn zien we dat het kwart na vier is. We pakken alles in en kunnen vertrekken om half vijf.
We komen om vijf uur 'thuis' aan. We zetten onze fietsen weg en gaan naar de living. Daar zien we een man zitten.
'Celeste je bent thuis,' zegt de man, en hij staat recht.
'Papa!' Celeste loopt op hem af en geeft hem een knuffel.
'Dag iedereen ik ben Felix, de vader van Celeste. Mij zullen jullie niet zo veel zien want ik heb een drukke job maar Celeste is goed gezelschap hoor!'
We geven hem allemaal vriendelijk een hand.'Het eten is klaar,' zegt een bediende.
'Kom dan gaan we eten,' zegt Celeste.Na het eten is het zeven uur. Celeste haar ouders willen het nieuws zin dus wij gaan naar de cinemazaal. We gaan the maze runner kijken.
De film was echt spannend! En een andere keer moeten we de tweede film maar eens zien.
Het is bijna half tien dus gaan we onze pyjama's aandoen en dan gaan we naar de kamer van Celeste. Ze wou ons iets laten zien.
Als we er allemaal zijn opent ze haar gordijnen. Ze heeft een groot balkon. 'Kom gaan maar liggen met je hoofd naar de sterren gericht.'
Dus dat doen we allemaal.'Wow het is prachtig,' zegt Lieke.
'Wauw,' zegt Lila.
'Ik zie de grote beer,' zegt Ivanna.
'... ik ben sprakeloos!'
'Ik weet het mooi hé?'We liggen daar bijna een uur naar de sterren te kijken. Dan gaan we slapen want we zijn allemaal heel moe!
Ik ga naar mijn kamer als Ivanna mij tegenhoudt. 'Mag ik weer bij jouw slapen?'
'Ja natuurlijk! Maar gewoon een vraagje waarom?'
'Ik heb last van heimwee. Ik weet dat jij dat niet hebt maar jij doet me denken aan thuis en dan voel ik me veilig en denk ik niet te veel aan mijn ouders.'
'Ohw... maar waarom heb je dat nooit eerder gezegd?'
'Ik was bang dat je me een watje ging vinden. Jij bent al zo vaak weg geweest. Jij hebt daar geen problemen mee...'
'Natuurlijk vind ik jou geen watje. Iedereen heeft zo van die dingen. Allé kom want ik ben moe!'Dus zo val ik voor de tweede keer in slaap met Ivanna tegen mij aan.
-------------------------------------- Helleuw!
Nieuwe update! Jeej! 😂😂😂
Nee maar ik doe echt mijn best!
Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden.
Vraag van vandaag: heb jij heimwee? En erg of mild?
Ik heb geen heimwee maar ik heb wel een vriendin gehad die heel erge heimwee had. Wij woonden toen in een appartement. Zij woonde in het appartement schuin boven ons en haar mama was thuis. Maar ze is terug naar huis gegaan omdat haar heimwee zo erg was... voor de rest ben ik bij haar blijven slapen...
Dat was het!
Bye!
LY!
XOXO
YOU ARE READING
The other side
FantasyIk sta hier... Ik kijk naar de overkant... ik mag er niet over... ik geraak er niet over... Elke dag moet ik langs de rivier... soms zie ik daar anderen. Ze zijn anders dan ons... Maar is anders beter? Soms wel.. soms niet...