Se crapa de zi , cand pleoapele grele i se deschideau , lasand la iveala doi ochi albastri , calzi si blanzi. O mica privire catre cei doi fratiori mai mici care dormeau bustean , apoi se ridica si isi trage pe el cele mai groase haine pe care le avea. Puloverul vechi iar pantalonii plini cu petice , se potriveau cu pantofii ponositi si rupti in cateva parti.
Privi putin pe geamul crapat al usii din lemn de cires , cu care acesta se mandrea , realizand-o vara trecuta , apoi iesi cu pasi usori din casa. Se pusese bruma , iar frigul incepea sa treaca prin peretii vechi de cine stie cati ani. Cu bratele batatorite si obosite , apuca de partea din lemn a toporului , apoi cateva lemne au inceput sa se sparga. Apuca in mainile-i puternice cat mai multe , apoi intra inapoi in casa mica si ponosita. Se indrepta catre o soba micuta situata pe mijlocul unui perete , de o parte si de alta aflandu-se doua paturi , in care se odihneau doua suflete. Deschise usa sobei , aseza frumos cateva lemne , apoi turna peste ele o combinatie intre un lichid negru , urat mirositor , si cenusa. Lua un chibrit , il aprinse si il pusese peste lemne , apoi altul si altul , pana cand se forma o flacara mare. Spera ca de data aceasta sa se aprinda si sa dureze , deoarece avea ghinionul sa termine tot pachetul de chibrituri fara sa faca un foc ca lumea.
- E frig , Nicholas. se aude vocea somnoroasa a lui Lily , care isi dusese o mana micuta la unul dintre ochi , iar cu cea libera , mangaia blana stufoasa si murdara a celui mai nesuferit motan din lume.
- Stiu , dar speram sa dureze focul. Uite , acopera-te bine. spuse acesta , apoi lua plapuma groasa de pe patul sau , dezvelind astfel un pat plin de pete , si o puse protector in jurul surorii sale mai mici. Ai grija de fratele tau , pana ma intorc. spune acesta , dupa isi saruta ambii frati pe frunte.
Porni spre oras cu pasi repezi , dar sfarsi terminat pe o banca , o ora mai tarziu. Scotoci prin buzunarele pantalonilor , deobicei goale , si gasi putinii bani pe care ii primi de la vecini , ajutandu-i sa care si sa sparga lemne. Slujba de la cafeneaua din oras o incepea deabea dupa sarbatori , iar lipsa banilor si a mancarii , acum , in prag ce Craciun il faceau atat de obosit , oferindu-se sa ajute pe oricine , in schimbul catorva banuti. Totusi , acum avea la indemana o mica suma , si se gandea sa le faca un cadou mai frumos fratilor lui , decat in celalalt Craciun , cand mama lor a murit.
Intra intr-un magazin de jucarii , unde cumpara o papusa si o masinuta. Erau cele mai ieftine , din tot magazinul . In drumul sau spre casa , cumpara cateva portocale , mandarine , multe saloane si o ciocolata. Astfel , cheltui toti banii.
Drumul spre casa parea mult mai scurt acum. Se gandea la fetele fratiorilor sai , cand aveau sa vada cadourile. Isi anunta fratiorii ca pleaca pana in padurea de alaturi , iar acestia se oferira sa i se alature. Nu ii putea refuza. Ii dadu usor dupa ureche , micile fire aurii ale surorii lui , apoi ii zambi incurajator.Un zambet plin de speranta. Un zambet care spune ca totul va fii bine.
Dupa ce verifica inca odata cu privirea , locul secret unde ascunsese darurile , isi prinse de mana fartiorii si cautara cel mai frumos brad. Nicholas il taie cu grija , in timp ce Lily si Aiden , fratele cel mai mic , se jucau. Dupa ce gata cu bradul , il lua usor si il duse cu grija in casa. Isi chema fratiorii , scoase saloanele , si incepura sa il impodobeasca cu ceea ce aveau. Saloanele gustoase , cu fel si fel de arome si culori , ii incantara pe micutele suflete.
Se auzi o bataie la usa. Era o vecina. Ii inmana lui Nicholas un fel de mancare tocmai preparat , care imprastie in intreaga casa un miros imbietor. Nicholas ii multumi femeii , si le dadu de mancare fratilor sai , care infulecara totul intr-o clipita , au mai stat ce au stat , si au adormit. Nicholas manca si el ce a mai ramas , atat de repede , incat deabea ii simtii gustul. Scoase cadourile pe care le aseza cu grija sub brad , apoi isi saruta usor fratiorii pe obraz , si se baga in pat. Camera era veche , dar curata. Hainele fratiorilor sai erau mereu ordonate si ingrijite , dar camera ramanea , ca de fiecare data trista. Iar asa trista cum era , adapostea cele trei suflete , adunate langa soba veche , in care ardeau lemnele de zor.
CITEȘTI
Travelers
AdventureNicholas si fratii sai duc o viata aproximativ buna , pana cand afla ca tatal lor este cautat de politie. In acest caz , daca nu se prezinta la politie cat mai repede , Nicholas si fratii sai vor pierde pana si putinul pe care il au. Astfel , Nichol...