Bαb 3 💜

4 2 0
                                    

  Awak semua best tak ff saya buat ni ? Kalau x best komen2 apa yang patut. Jangan lupa vote sekali.

  Lama juga Zhariff nak cakap. Kaki aku dah lenguh dah ni. Akhirnya, baru dia bersuara.

  " Sebenarnya aku nak cakap pasal assignment tu. Alang-alang aku kat sini. Lebih baik kita buat." kata Zhariff dengan yakinnya.

  Berjanggut Syakila tunggu. Itu ja nak cakap. Ingat urgent sangat tadi. Sampai sepuluh minit.

  " Ouh, okay. Aku boleh ja kalau kau nak buat masa cuti semester ni kat sini." jawab Syakila.

  " Hurm, when we can start ?" soal Zhariff.

  Alah. Speaking pula dia ni ~_~. Menyampah aku.

  " Anytime. Okay la. Aku masuk rumah dulu ye. Aku nak baca komik lagi bagus, daripada layan kau." Syakila menjawab lalu beredar segera dari situ.

  Makan malam hari ni lebih meriah. Ada Puan Hamidah, Encik Luqman, Encik Hanafi, Zarish, Datin Zahira, Dato Nazim dan mamat poyo tu, Zhariff.

             💜💜💜💜💜

  Masa makan malam, Zhariff betul-betul duduk tepi Syakila. Macam berkepit. Zhariff pun satu, tak tahu agama islam ke apa. Aku dah la kuat melatah.

  " Syakila belajar kat mana sekarang ? soal Datin Zahira.

  " Belajar dekat Armanda Private School ja, aunty." jawab Syakila tersenyum.

  " Eh, bang. Zhariff belajar kat situ juga kan. Jodoh takkan ke mana." usik Datin Zahira.

  Hampir tersembur semua makanan di dalam mulut Syakila. Lagi-lagi pasal jodoh, lagi la dia minta dijauhkan.

  " Kamu dengan Zhariff ni, memang secocok la. Bagai pinang dibelah dua." kata Encik Nazim.

  Apa pula la yang secocok ye. Aku pun tak ingin la kat Zhariff tu. Belajar pun tak habis lagi, terus pasal jodoh. Tak mungkin.

  Muka Syakila sebenarnya merona kemerahan. Tahan malu begitu la jadinya.

  " Mommy, jangan la macam ni Zhariff tak bersedia lagi. I'm not ready for this matter." Zhariff menjawab dengan tenang.

  Perbualan itu sampai ke sudah tak habis. Baik aku tidur. Esok saya sambung. Please vote this story.

Snow White & Prince Charming 💞Where stories live. Discover now