Chapters 4 Meet With...!!!

2 0 0
                                    

" konichiwa nono- chan..." Tegur ayu sambil memeluk lengan nono.

" ooo... Morning Ayu-chan. Where's the other? "
Soal nono melihat sekelilingnya tp ayu Hanya mberikn Senyuman pdnya.
"( how strange person )" guama nono dlm hatinya Dan mereka bjln seiringan menuju ke kelas.

" m... Today is ma second day at this school, I'll hope nothing bad happend" keluh nono sendirian. Fikirannya asyik melayang mengingati kejadian pagi tadi. Rasa sakit hati yg membuak buak terhadap pljr pagi td. " arghhhhh... " nono mencengkam rambutnya sekuat hatinya. Tnpa nono sedari ada sepasang mata melihat setiap inci gerak gerinya sejak kemasukannya ke dlm kelas 1-A.

Lunch time xoxoxo.....

" nono-chan, what is u lunch today?" Mira Asked...
" heee... I forgot bring my lunch box atas meja mkn pagi td daaa... " non mengaru kepalanya yg x gatal sambil membuat muka 10¢.
" lah ye ke.... Aku baru nk copet mknan engkau r ni..." Punah harapan Mira nk mencopet mknan tgh hari nono.
" awak ni Mira... Npk Sgt pelahap" sinis erza mengejek...
" elehhhhh..... Kata org lebih, dia...." Mira membalas smbil menjelirkn lidahnya ke arah erza.

Terburai tawa keempat empat sekawan mengilai cm CIK PONTY. Masalah yg d hadapi nono pergi bersama tawa hilainya. Mood nono kembali normal and ceria hari itu.
" hahhh... G2 lh nono, Senyum jn x Senyum..." Usik mira smbil mencubit pipi nono sekuat hatinya and meningalkn kesan merah pd pipi kiri nono.
" grrrrr..." Hampir terkeluar air mata nya menahan sakit berdenyut denyut d pipi kirinya.
Erza and mira have a fight again x habis² asyik nk begaduh je bila bersama... Mencari bila berjauhan.
Nono Dan ayu hanya mampu mengeleng

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
" mmm, dah sebulan lebih aku kat sk ni" guama nono sendirian sambil melihat awanan berarak ditiupi Boleh sang angin yg mbwa udara musim bunga. Sejak dr hari itu, nono x lagi terserempak dgn student trsbt. Kehidupan nono kmbli tenang.
" amboiii.. Matcik, jauh mghyal " usik ayu mematikan lamunan nono.

" jelos kohhh..." Balas nono.
" cewahhh belagaknya..... CE ceta angan mu smpi kt mna dah... " sindir ayu kt nono. Nono just gelak kcil mlhat tltah bffnya.

" excuse ladies... Korang ni, behave skit lh girl" Marah erza memarahi nono dn ayu.

" weh u'olls..... Serious r, jom gerak skng dha lewat kng Marah Mr sado seketui " Mira mengingatkan kawan²nya pd next class.

" OMG... Nono quickly that Mr sado cannot expect student who's coming late for his class ". Ayu mengesa nono utk cepat ke kelas Mr shincan.
Student mana yg x knl dgn Mr shincan, mr shincan adalah sensei yg mgjar kelas pertanian, mengajar bertukang and mereka cipta object, mr shincan d label oleh student sbgai seorg yg tegas nk mampos dn Sgt x suka jika ada pljr yg lewat masuk ke kelasnya.

" fuhhh... Nes baik smpt " erza mlpaskn keluhan lega. Mereka berempat saling bpndgn and ketawa bsma.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dalam kbhagiaan yg sdg nono kecapi, ada mata² yg sentiasa melihat setiap gerak geri nono sejak dia masuk ke kelas 1-A. Tanpa nono sedari ada sebuah kejutan besar untuknya.....

" hemmm... X sabar nk tgu jagung berbuah utk d mkn pd Musim bunga akan datang, tapi kn... Pesal lh Mr sado seketul x nk bg tnam buah tembikai... " erza memuncungkn bibirnya smbil bfkir Buah APA sesuai utk Musim bunga.

" awak ni erza, klu bab mknan bkn main tp nk laksanakn.... Malasnya mmg Sgt besarrrrr..." Sindir mira.

" ekelehhh... Kata org je sllunya dia yg melebih lebih... " sindir erza pedas kt Mira.

" dah²... Both of your is same... Dua² kuat mkn Dan dua² nya pn malasnya Sgt BESAR". Ayu dah naik Marah mlhat pgduhan antra erza and Mira yg x sudah². Nono hanya mampu tsnyum mlhat kerena bffnya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 12, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

F!rst Love T!ga seg![ malay mix English ]Where stories live. Discover now