"Alex." Zegt iemand.
Ik doe mijn ogen voorzichtig open, "Huh?", kreun ik en kijk op de wekker.
9uur.
Ik ga recht opzitten en bedenk me dat het 1, zondag is en 2, mijn verjaardag.
Meteen bij die 2e gedachte heb ik mijn ogen open."Gefeliciteerd zus!!" Zegt Robin, mijn tweelingbroer die me net wakker maakte.
"Dankje wel broer. Jij ook gefeliciteerd!" Zeg ik met een lach.
"Zusje ik heb iets voor je." Zegt Robin, hij geeft het pakje aan mij.
Ik pak het aan en maak het open.
Ik ben echt verbaast, een gloednieuwe Canon D700 met touchscreen.
Ik kijk mijn broer aan en bedank hem meerdere malen.
Ik kijk onder mijn bed en pak het cadeautje voor Robin...ik wil z'n gezicht zien als hij het ziet.
Van een basic gezicht naar glimmende ogen en een big smile, het is een laptop. Ik heb 2 jaar geld achteruit gelegd om die laptop te kopen."Meen je dit echt??" Zegt hij, ik knik.
"Echt super erg bedankt zus." Zegt hij en geeft me een knuffel.
"Ik ga vandaag mijn kamer opruimen, ik heb nog dozen onuitgepakt in de hoek staan." Zeg ik en loop met Robin naar beneden.
"Is goed lieverd, maar we gaan eerst ontbijten." Zegt Robin.
We ontbijten en ik ga weer naar boven,
Eerst mijn bureau, daarna de grond en dan de dozen.Ik heb mijn bureau en de grond al opgeruimd.
Doos 1 pak ik van de stapel. Ik heb die dozen altijd gebruikt als soort tafeltje, dus nooit naar gekeken.
Ik begin bij doos 1 dus.
Ik haal wat papier eruit, wat oude tekeningen, en mijn oude camera.
Ik leg het even opzij, doe doos 2,3 en 4.
Nadat alles is uitgepakt, kwam er niet veel bijzonders uit dan een lader, camera, kaarsen, oude tekeningen en wat pennen.
Ik bekijk mijn camera,Zou hij het nog doen?
Ik druk op de aan-knop, verrek...hij doet het nog.
Ik haal de SD kaart eruit en bekijk wat foto's.
Hoe lang ben ik deze camera niet kwijt geweest?
Anderhalf à twee jaar misschien?
Ik kijk per foto wat het is.
Ik had veel vrienden op vakantie altijd, altijd gezellig.
Ik zette de foto's over naar een mapje op mijn computer, ik ga ze zometeen nog even bekijken."Robin, wat heb je gepland voor vandaag?" Vraag ik.
Geen idee, wat wilde je doen dan vandaag?" Vraagt Robin.
"Ik weet het ook niet, we kunnen vanavond uitgaan." Stel ik voor.
"Is goed, ik vind het prima, wil je boodschappen doen samen?"
Ik knik, we trekken onze schoenen aan en stappen op de fiets.
Als we aangekomen zijn, halen we eten voor vanavond, dit keer worden het heel makkelijk pannenkoeken.Als we alles hebben gehaald gaan we weer naar huis.
"Robin, ik heb de oude camera gevonden, zin om samen foto's te kijken van 3 jaar geleden?" Vraag ik.
"Haha Tuurlijk sis!" Zegt hij enthousiast.
We zetten de fiets weg, ik pak de SD-kaart en doe hem in de Tv.
Ik zet de foto's op.
Robin en ik gingen samen op de bank zitten en foto's kijken.
"Stop, stop eens." Zegt Robin in eens.
Ik stop met switchen,
"Ga eens 3 terug." Ik ga 3 foto's terug.Ik sta op een foto alleen samen met een jongen.
"Waarom moet ik stoppen bij deze foto?" Vraag ik.
"Ken je hem niet meer?"
"Euh, hij komt bekend voor maar geen idee." Zeg ik.
"Dat was je vakantie crush." Zegt Robin.
"Wat is z'n naam dan?" Vraag ik.
"Dat weet ik ook niet."
"Ow, hij is wel knap, hij was daar hoe oud?" Vraag ik geïnteresseerd.
"Hij was daar 14/15 gok ik." Zei Robin tegen me.
We besluiten pannenkoeken maken? Het is ondertussen 6 uur.Robin en ik staan samen in de keuken. Ik maak het beslag, Robin bakt de pannenkoeken.
Als het beslag op is gaan we aan tafel.
"Dus........" zei Robin,
Ik zucht, "ik ga vanavond drinken." Zeg ik vast besloten.
"Ik ook." Zegt Robin.
Ik knik, "is goed." Zeg ik dan maar.
We hebben ondertussen de pannenkoeken opgegeten, ik maak me klaar, Robin maakt zich ook klaar.Ik doe makkelijk, namelijk een lange broek, en een buiktopje.
Robin doet een T-shirt aan met een blauwe spijkerbroek, we doen dezelfde schoenen aan
"Gaan we op de fiets?" Vraag ik.
"Twijfels."
"Ja, we worden sowieso dronken. Dus we kunnen ook lopen." Zeg ik.
"We gaan lopen." Zeggen we uiteindelijk samen.
We gaan naar de stad lopen, het is een klein kwartiertje lopen.
We gaan de club binnen en we hebben besloten dat als jongens of meisjes vervelend zijn, ben ik zijn vriendin of hij mijn vriendje.Ik ga na een tijdje naar de bar en bestel breezer, ik drink het op en ga weer de dansvloer op. Even later zie ik Robin ook bij de bar.
Ik dans met een paar jongens die ook aardig wat op hebben. We dansen een beetje en ik kan merken dat ze dronken zijn.
"Je bent mooi!" Schreeuwt een van de jongens.
"Dankje." Schreeuw ik terug.
Ik kan best goed tegen alcohol in tegenstelling tot Robin die meestal na 5 schotjes al zat is.
Ik ga door de massa heen opzoek naar mijn broer. Als ik hem gevonden heb vraag ik hoe laat het is.
Het is 3 uur s'nachts. Gelukkig is het morgen zaterdag.
Ik loop naar de bar en vraag een dropshot. Ik gooi hem in een keer achterover. En ga weer ergens op de dansvloer staan."Hey!" Zegt een jongen,
"Hallooo!!!" Zei ik en zwaaide naar hem.
"Alles goed??? Met wie ben je hier??" Vraagt hij en komt op me aflopen.
"Alles gaat lekker. Met jou dan?" Schreeuw ik tussen de mensen door.
"Ook!! Je komt me bekend voor." Schreeuwt hij.
"Kan, geen idee." Zeg ik en loop met hem naar de bar.
Ik bestel 2 schotjes. "Hier, drink op!" Zeg ik tegen hem en geef hem een schotje.
"Waarom ook niet." Zegt hij tegen me en slaat een shot achterover.
"Ik ben Niels!"
"Alex" zeg ik beleefd.
"Leuk je te leren kennen." Zegt hij en vertrekt.Ik ga naar de barman en vraag hoe laat het is.
Het is half 6 s'ochtends.
Ik ga Robin maar eens opzoeken.
Ik heb een paar alcoholische drankjes op en voel een beetje de hoofdpijn aanzetten.
Ik wring me tussen de menigte opzoek naar mijn broer.
Ik zie dat hij omringt is met allemaal meisjes en dat hij het niet leuk begint te vinden.
Ik ga maar naar hem toe.
"Het schatje, ga je mee naar huis?" Vraag ik en geef hem een kus op de mond.
Robin knikt.
"Doeiii" zegt Robin en loopt met mij mee naar de uitgang.
Robin is aardig dronken, hij kan erg slecht tegen drank.
Ik daarin tegen ben best nuchter, ik kan echt goed tegen de drank, heb alleen beetje hoofdpijn.We lopen naar huis. Robin slingert best veel, ik moet hem wel vasthouden.
We zijn thuis aangekomen en Robin is op de bank gaan liggen.
Ik ging in de stoel slapen, ik had absoluut geen zin om naar boven te gaan.
Ik had mijn mobiel thuis laten liggen, toen Robin sliep ging ik even de berichten checken en overal op antwoorden.[VERGEET NIET TE STEMMEN]
JE LEEST
That one Picture. [VOLTOOID]
Short StoryWat als je op vakantie bent geweest, en 3 jaar later de camera weer vind en die foto ziet? Alex (16) ze is 3 jaar geleden op vakantie geweest in Amerika, ze heeft een leuke jongen ontmoet, en de laatste dag een foto genomen. Maar op de dag van de v...