Pov: Finn
"Huh?" Hoor ik Alex zeggen.
"Ik vind je leuk. Ik vond je in Amerika leuk," zeg ik.
"Huh? Hoe?"
"Simpel. Sinds de dag dat je wegging ben ik aan je gaan denken en hopen dat ik je nog een keer mag zien. Je hebt, of had een mooie persoonlijkheid. De dingen die je deed tijdens Nederlands, dat ben jij. Je lijkt veel op je broer, maar jij trekt je bek open en hij vecht." Zeg ik.
"Dat klopt." Zegt Alex dan.Er valt een ongemakkelijke stilte. Ik loop naar Alex' bureau, pak de foto en ga op de stoel zitten. "We waren zo gelukkig. Ik weet dat je me leuk vond en voor mij is er niks verandert, ben nog gelukkig. Toen ik je in de klas zag zitten wist ik meteen, dat is het meisje van 3 jaar geleden. Ik wou niks zeggen omdat ik aan je houding kon zien dat je me niet herkende." Zei ik starend naar de foto.
Ik zucht een keer, ik staat voor me uit.
Wat zou er gebeuren als ze niet opzoek naar me was?
"FINN"
Ik schrik uit mijn gedachte. "Huhh."
"Ik vroeg of je kon tekenen."
Ik knik. Dat kan ik. Ik heb 4 keer een 10 gehaald voor paar simpele tekeningen.
"Wil je iets tekenen?" Vroeg Alex heel lief. "Heb je papier en potlood?" Vraag ik.Alex geeft me een potlood en een paar papiertjes. "Wat moet ik tekenen dan?" Vraag ik aan haar.
"Doe iets waar je een hoog cijfer op hebt." Zegt ze.
Ik teken een ruimte, waar mijn dingen in staan waar ik van hou. Zal ik Alex tekenen? Nee, komt beetje over alsof k niet zonder haar kan.
Ik teken een zwembad, een poster met mijn lievelingsauto, en gewoon een droom kamer.
"Klaar." Zeg ik en leg het potlood weg en laat mijn tekening zien.
"O...M....GGGG" zegt Alex. "Het is zoo mooi!!" Zegt ze. Ik begin te blozen. "Jij bent ook mooi." Zeg ik.
"Ik vind je leuk Finn." Zegt ze.
WoW wat? Gaf ze me nu toe dat ze hetzelfde voelt? Omg...ik kan mijn oren niet geloven.
"Verliefd?" Vraag ik.
"Denk het." Zegt Alex verlegen.
Moet ik haar vragen? Of even aankijken?
Ik kijk het even aan. Misschien als ze me nog een keer zoent, of zo iets.
"Wat wil je eten?" Vraagt ze, ik kijk op de klok, half 7! "Euh geen idee." Zeg ik en pak mijn. Mobiel en app mijn vader dat ik laat thuis kom."Ik heb pizza bestelt!" Schreeuwt ze vanaf de keuken. We waren ondertussen al naar beneden gegaan.
Het zal wel. "Gamen?" Vraagt ze. Ik knik.
We gaan gamen. We zitten net lekker in het 2e potje en de bel gaat. "Ik ga wel." Zeg ik.
"Nee blijf zitten." Zegt ze en staat op, pakt geld en betaalt de pizza.
"Pak maar als je honger hebt." Zegt ze en legt de doos op tafel. Ik pak direct een stukje pizza.
"Wat vind je van me?" Vraag ik aan Alex."Je bent wel knap, gespierd, zoent lekker, aardig, je maakt me een Softie, bij jou kan ik mezelf zijn." Antwoordt ze.
"Oke oke Dankjee." Zeg ik netjes.
"Hihi" hoor ik in eens.
"Wil je mijn vriendin zijn?" Vraag ik uiteindelijk.
Ze kijkt me aan alsof ik het heb over d'r verleden.
"Wart? Jij? Finn wil met Alex de badass Omg die moet de krant in. Tuurlijk wil ik je vriendin zijn." Antwoordt ze ik begin te lachen en geef d'r een zoen."Wanneer vertellen we het op school?" Vraagt ze.
"Morgen?" Vraag ik en kijk d'r aan.
"Is goed." Zegt ze.
We gaan nog een paar potjes gamen en dan horen we de sleutel, Robin is thuis en Alex zit als een baby op mijn schoot te gamen.
"Ook ha-" hij ziet ons en kapt de zin meteen af.
"Hebben jullie iets."
"Ja!!" Zegt Alex enthousiast.
"Gefeliciteerd zus!!" Zegt Robin.
"Maar Euh, ik ben best moe. Ik slaap wel op de bank." Zeg ik besluitend.
"Is goed," zegt Robin. Alex is al naar boven gegaan.
We gaan alle 3 slapen.Ik wordt luid wakker gemaakt die ochtend
"GODVERDOMME!" zeg ik terwijl ik op de grond ben gevallen.
Robin en Alex gaan helemaal stuk.
"We hebben ontbijt, opschieten we moeten zo gaan." Zegt Alex.
Ik eet mijn eten op, en we fietsen weg naar school.
Alex en ik besluiten elkaar een hand te geven als een stelletje.
We lopen naar binnen, gaan naar de kantine. Iedereen keek ons aan!!
"Alex heeft weer iemand." "Kijk de nieuwe heeft de badass." "Behoort hij nu tot de badass groep?" Hoor ik mensen zeggen.
"JEZUS MAN! DAT IK VERKERING HEB BETEKENT NIET DAT HET MEGA BIJZONDER IS. IK VIND HEM LEUK, JULLIE WETEN NIET WAT ER SPEELT. DUS HOU JE BEK." Schreeuwt Alex door de kantine. Meteen is het stil.
Ik geef haar een kus en we gaan samen door naar de les.Als we thuis zijn, zijn we beide bek af. Ik ben d'r ook uitgestuurd, samen met Alex en Robin.
We gaan op de bank liggen en vallen in elkaars armen in slaap.*en leven nog lang en gelukkig*
[EIND, VERGEET NIET TE STEMMEN]
JE LEEST
That one Picture. [VOLTOOID]
Short StoryWat als je op vakantie bent geweest, en 3 jaar later de camera weer vind en die foto ziet? Alex (16) ze is 3 jaar geleden op vakantie geweest in Amerika, ze heeft een leuke jongen ontmoet, en de laatste dag een foto genomen. Maar op de dag van de v...