MMD 8

1.5K 115 6
                                    

Chanyeol dan Hyerin melangkah masuk kedalam bilik Taeyong. Hyerin hanya tundukkan mukanya kerana dia takut ingin bertentang mata dgn Taeyong.

"Chanyeol, tadi kamu pergi mana??", tanya Pn Lee. En Lee dan Taeyong hanya melihat mereka berdua.

"Tadi Chanyeol pergi ambil angin dgn Hyerin kat taman belakang hospital", terang Chanyeol lalu menuju ke arah Taeyong.

"Ooo ingatkan pergi mn tadi", balas Pn Lee. Hyerin hanya mengambil tempat di sebelah Hyera di sofa.

"Hyerin, nnt kita balik ye?? Nnt kita sarapan dulu kat rumah", kata Hyera sambil memandang tepat ke muka Hyerin. Hyerin hanya tersenyum menandakan dia setuju.

"Kalau mcm biar oppa yg hantarkan", kata Chanyeol.

"Eh, x pe. Hyera dh call Suho oppa dh", kata Hyera. Tiba² pintu bilik itu dibuka dan masuk dua org lelaki kedalamnya. Iaitu Suho dan Doktor Choi.

"Maafkan saya mengganggu. Saya nk bagitahu yg Taeyong boleh keluar dari hospital harini juga kerana keadaannya sudah kembali stabil. Kalau tiada apa² saya keluar dulu", kata Doktor Choi lalu keluar dari bilik itu.

"Kalau mcm tu kita kemas² barang lepastu Yongie boleh keluar", kata En Lee.

"Eommani,abeoji, Chanyeol oppa Hyerin balik dulu tau. Taeyong balik la rumah emmani dgn abeoji dulu buat sementara waktu dulu", jelas Hyerin.

"Nae. Kamu balik lah ye", kata Pn Lee lalu memeluk Hyerin erat. Kemudian adik beradik Kim keluar dari bilik itu.

"Omma,betul ke Hyerin tu isteri Taeyong??", tanya Taeyong utk kepastian.

"Betul la. Taeyong ingat ke??", tanya Pn Lee semula.

"Aniyo. Saja tanya", balas Taeyong sambil senyum sinis.








-Di rumah keluarga Kim-




Hyerin terus menghempaskan dirinya diatas katil setelah selesai mandi. Fikirannya mula memikirkan tentang Taeyong.

"Kenapa aku rasa yg dia akan pergi dari aku???", tanya Hyerin perlahan. Hatinya pula rasa sangat sakit apabila melayan perasaan itu.

Tiba² Hyera masuk kedalam bilik Hyerin. Hyerin yg baring terus duduk supaya dapat dia melihat wajah Hyera.

"Hyera, wae??", tanya Hyerin apabila melihat muka Hyera yg agak pelik.

"Hyera nk ajak Hyerin teman Hyera shopping dgn Jaehyun. Boleh x??? ", pinta Hyera sambil membuat aegyo.

"Alah kalau buat aegyo pun Hyerin x cair la... Jaehyun je yg cair", balas Hyerin sambil mencubit pipi tembam Hyera.

"Yahh!! Unnie!!! Appo!!", marah Hyera sambil mengusap pipinya yg kian merah.

"Ala, mianhae. Nnt Hyerin belanja bubble tea", pujuk Hyerin sambil memeluk Hyera.

"Ye la. Dh la Hyera nk bersiap. Hyerin pun pergi la bersiap", kata Hyera lalu keluar dari bilik itu. Hyerin hanya tergelak kecil lau bergerak ke almari utk mencari bajunya.

Selepas mengenakan sedikit make up di muka, Hyerin terus keluar dari biliknya dgn beg galasnya. Pada masa yg sama Hyera juga keluar dari biliknya. Mereka berdua turun ke ruang tamu lalu menunggu ketibaan Nayeon dan NCT.

Hon!!! Hon!!! Hyerin dan Hyera terus melangkah keluar dari rumahnya lalu masuk kedalam van yg berwarna hitam.

"Wahh!!! Ramainya!! Ingatkan kita² je. Rupanya Got7 pun ada", kata Hyerin sambil melihat van berwarna putih dibelakang van mereka.

- Malay- My Married Diary // L.T  NCT //Where stories live. Discover now