Crush seminggu Day 1
Minnie POV
Aku hanya memerhatikan Jimin sunbae dari jauhh..Erghhh ! aku malu lahh nak lalu depan dia...Huaa !! sunbae wae so hensem !! Aku bertarung dengan perasaan aku.. peluang nak tegur kat depan mata jehh ! tapi aku...Aku hmn MALU !!!
"Tegur jelah kau takut sangat asal ? " kata kawan rapatku iaitu Seulmin
"Kau tak faham perasaan aku huhu" aku berkata pada Seulmin . Dia hanya membuat muka menyampahnya lalu menarik tangan aku."Oii !! kau nak bawak aku prergi mana hah !?" aku berkata dengan cemas kerana Seulmin mula menarik lengan aku pergi ke tempat Jimin sunbae dan geng nya iaitu Bangtan.
Tekaan aku betul ! Seulmin menarik aku sampai ke tempat Bangtan Whutt !! Apa aku nak buat nihh !!? Omma help mee !! Jimin dan Bangtan memandang aku dan Seulmin. Tiba-tiba seseorang bersuara.
"Ehhh Minnie ngan Seulmin kan ? ada apa ?" kata seorng namja siapa lagi kalau bukan alien kepala bujur tuhh
"Haah tak ada pape lahh saja tegur sunbae sekalian" jawab Seulmin dengan berani , aku hanya mampu mendiamkan diri malu !!!Seulmin menyiku lengan aku, aku dah faham sangat . Dia suruh aku tegur Jimin sebab Jimin betul-betul ada kat depan mata aku...Aku dengan mulut yang agak terkunci akhirnya Berkata..
"Ann..Anneyong Jimin sunbae..." aku berkata dengan tergagap-gagap
"Anneyong Minnie kenapa tergagap ni rileks lah" balas Jimin dengan eyesmilenya yang mampu membuatkan aku masuk hospital kejap lagi...Arghhh !!! Cair dowhhh !!!"Ahhhh..Ahhh tak apa lah ! weyhh Seulmin ! dah masuk waktu kelas lahh jom masukk !! " aku menarik Seulmin dan berlalu ke kelas aku...Tak mampu aku duduk sana lama-lama boleh arwah aku tengok Jimin yang kyeopta tuhh.
End POV
Bangtan hanya memerhatikan Seulmin dan Minnie berlalu dari situ. Tiba-tiba Jimin tergelak kecil membuatkan member yang lain pelik dengan perangainya.
"Yang kau gelak ni apahal ? gila ? " kata Tae dengan muka yang sukar ditafsir kerana dia kan alien.
"Maybe dia dah kena sawan mak joyah kot" Maknae kook mula menyampuk perbualan itu
"Aku ok lah..Just Minnie tu comel...Hmm I like it" balas Jimin dengan senyuman yang tak lekang di bibirnya
"Ouhhh penangan cinta lahh ni haha" semua member berkata pada Jimin yang dari tadi memandang kelas Minnie macam orang hilang akal pon ada
Tiba-tiba bangtan dikejutkan oleh sekumpulan ssaeng fan yang dekat dengan mereka...Well kingka lahhh katakn
"Oppaa !!! Saranghaee !!! Jeongmal Saranghae !!" kumpulan ssaeng fan itu berkata pada bangtan , bangtan hanya membuat tidak tahu dan terus berlari ke arah kelas mereka.
Di dalam kelas~
Seulmin POV
Aihhh aku pelik ngan perangai Minnie nihh dah suka tu kenapa dia tak cakap je terus terang nanti Jimin Sunbae dikebas baru padan muka...Bukan orang tak tau yang Jimin tu banyak peminat.
Aku pergi ke tempat Minnie dan mula menyapanya.
"Weyh aku ada satu cabaran untuk kau." kata aku pada bff terchenta aku nih
"Cabaran ? Cabaran apa ?" jawab Minnie dengan kening yang berkerut.
"Kau suka Jimin Sunbae kan ? aku bagi kau masa seminggu untuk kau luahkan perasaan kat dia, baik kau cepat sebelum dia dikebas orang" jawab aku dengan bersungguh-sungguh..Hmm nampaknye dia terkejut.
"Erkk..Tapi betul juga kan..Ok aku terima cabaran kau...aku akan cuba dapatkan dia dalam masa seminggu...Kalau masa seminggu tu aku tak dapat...Aku akan lepaskan dia" dia menjawab...
Wahhhh tak sangkaaa !! tepuk tangan sikit..Ehh dia kata kalau tak dapat dia lepaskan ? Biar btul dia nihh ? Bukan aku tak tau dia dah sukakan Jimin sunbae tu lama dahh boleh ke dia buat ?
Tiba-tiba dia berkata "Bila mulanya?"
Tanpa ragu-ragu langsung aku terus menjawab "Mulai harini start misi kau"
Nampaknye inilah misi Minnie untuk mendapatkan cintanye ye..Crush seminggu
(Tbc)
Yeheett!!! Siap day 1,camne readers semua ok x cerita ni. Kalau ok jgn lupa vote and comment...😉
Vote (√)
Comment (√)