Two

1.6K 139 20
                                    

DORM BTS

"Manager mana?" tanya v. "Tak tahulah pula, tak nampak dari tadi" balas jungkook. "Emm" gumam v sambil meletakkan jari telunjuknya dibawah dagu. "Manager dekat bilik dia, tengah tidur, penat agaknya, dahlah.. Jangan ganggu manager tidur, biarkan dia rehat" Ucap jin. "oww.." V ber'oww' ria. Tanpa menunggu lama, v pergi ke bilik jihyo. Dengan pelan dia membuka pintu bilik, takut-takut nanti terkejutkan si penghuni bilik. V pun pergi ke sisi katil yang sedang dibaring oleh jihyo. Dia melihat muka jjihyo yang sedang lena tidur. V tersenyum. Tanpa V sedar semua ahli BTS berdiri di sebelahnya. Mereka semua sedang melihat jihyo. "Nampaknya, Jihyo noona penat sangat.." ucap jungkook. Yang lain melihat ke arah jungkook. Jungkook yang perasan dia di pandang pun menjawap "Alaa, bukannya apa, aku dah lama tak panggil manager jihyo noona, rindu rasanya" ucap jungkook. Yang lain pun menganggukkan kepala tanda faham. "Emm, dalah jom keluar, biarkan manager berehat, dia dah banyak korbankan waktu rehatnya demi kita semua" ucap rapmon. Mereka pun keluar dari sana, sebelum keluar, mereka semua mencium dahi jihyo. Hal sedemikian hanya perkara biasa bagi mereka.

SKIP

"Bangun, semua!! Cepat bangun..." kedengaran suara seorang wanita menjerit dengan nyaring di dorm BTS yang boleh diyakini ialah suara jihyo. Jihyo sedang mengemas meja makan untuk sarapan pagi. BTS masih tidur lena. Jihyo dah biasa buat perkara ni. Dan dah biasa dengan perangai BTS yang susah untuk dibangunkan dari tidur terutamanya jungkook dan jimin. Jin ahli pertama yang bangun. "pagi manager" ucap jin. "ahh, jin! bangunkan yang lain" balas jihyo. Tanpa diarah dua kali, jin pun pergi menjalankan tugasnya. Satu per satu keluar dari bilik mereka. Jungkook dengan muka yang masih mamai, j-hope dengan patung bear ditangannya, V mengusik matanya, rapmon menguap lebar, suga dengan gaya swagnya dan jimin dengan muka pura-pura cutenya. "Cuci muka, makan dan cepat mandi" ucap jihyo pada mereka semua. "dan jangan lambat-lambat" sambung jihyo. "Nae!!" balas mereka serentak. Mereka pun pergi melakukan apa yang disuruh.

SKIP

Semua telah selesai bersiap. Mereka semua hendak ke BigHit ENTERTAINMENT untuk practice dance. Mereka akan ada persembahan tak lama lagi untuk ARMY mereka yakni fans mereka semua.

SM ENTERTAINMENT

Lagu 'Lotto by Exo' kedengaran di studio. Di sana, Exo sedang sibuk dengan lagu mereka. " Hahh.. Penatnya..." keluh Xiumin. "Kau ni, baru sikit dah penat, jangan banyak mengeluh." Balas chanyeol. Baekhyun hanya mendengar ucapan mereka. "Betul tu Xiumin, kita kena usaha lebih, sebab kedudukan group kita dah menurun" Ucap kai. "Yelah-Yelah" balas xiumin. Ahli Exo yang lain mengangguk kepala mereka tanda faham.

RUMAH KELUARGA SONG

"Omma, makanlah dulu, Omma belum makan. Nanti sakit" ucap minah pada ommanya. Mereka berada di dalam bekas bilik tidur jihyo. Omma jihyo sekarang dalam keadaan yang kurang baik. Semenjak mereka kehilangan jihyo.

TEMPAT JIHYO

"10 tahun dah berlalu, kamu tunggu" Gumam jihyo.

Comment & Vote

Mian... Kurang best huhu... Tq sebab sudi tunggu untuk baca ni ff.

Saranghae! Good Bye 2.Where stories live. Discover now