(Extra långt kapitel! Hoppas ni orkar läsa hela♡)
Jag moste blinka för att försäkra mig om personen som verkligen står framför mig är verklig!
"L-Linn??"
Får jag chokat ur mig. Jag hör hur Felix drar efter andan när han också inser vem som står framför oss."Jag moste medge att det skär i hjärtat att se er bråka, efter allt ni har gått igenom tillsammans"
Hån ler Linn och betraktar oss från topp till tå med avsky i sin blick."Vad gör du här?!!"
Säger plötsligt Felix med ilska i sin röst, och tar ett steg närmare Linn..Alltid då Felix blir riktigt arg förändras han.. Hans röst blir alltid mörkare och mer hotande.. Jag har aldrig ärkännt det för nån men, ibland är jag nästan rädd för honom då det händer..
"Jag tänkte nu när min plan äntligen har lyckats, och min med hjälpare som så gärna ville träffa er igen. Så då var det bara följa efter Ebba som snart skulle 'råka' stöta på dig här. Och sen skulle JAG helt plötsligt också dyka upp här"
Säger Linn glatt med sin falska underton."Vänta? Vilken plan och vilken med hjälpare??"
Säger jag förviratt."Precis det jag väntade på att du skulle fråga"
Ler Linn innan hon vänder sig om och börjar ropa efter nån?"Ska inte du komma fram och visa dig?"
Ropar hon och snart får vi syn på en tjej som kommer fram bakom ett par träd, med självsäkra steg."Va fan?! O-Olivia..??"
Får Felix hakigt ur sig när han tjejen ställer sig till sidan om Linn. Och där står faktiskt Olivia och har ett likadant sliskigt leende som Linn..
"Vänta är hon din Med hjälpare??"
Linn nickar och lägger armen om Olivia.
"Så det här har varit din plan från hela början!? Att du parade ihop Felix & Olivia. Och Olivia ser till att fucka upp allt för oss och våra vänner, innan hon sticker. Och du låg bakom exakt allt!!?"
Får jag ilsket ur mig och Linn nickar stolt."Du verkar fatta snabbt, lilla Ebba. Och yes, tack vare Olivia här så har hon hjälpt mig att göra denna plan verklig. Efter att du och Felix fixade min kille i finkan, inklusive mig i några månader!! Så har jag planerat detta sedan dag ett då jag blev fri släppt igen!"
Säger Linn och höjer ilsket på rösten då hon nämner om henne och fängelset.
Plötsligt börjar nån klappa och Felix kliver fram."Wow Linn.. Du verkar vara helt besatt av den här 'planen'. Och nu när du och Olivia har ärkent att det är ni som har sabbat mitt liv dom senaste månaderna. Så ska jag se till att ni bege två hamnar i finkan åter igen. Men denna gång tänker jag också se till så att ni kommer ihåg att lämna mig och mina vänner ifred!!!!"
Säger Felix mörkt och tar ett par steg närmare dem och börjar höja på sin knytna näve.. Jag spärrar upp ögonen och rusar snabbt fram till honom.
"Gör det inte Felix! Om du gör det så är det ännu mindre chans att dom tror dig sen i rätten, om du slår ner dom här på gatan innan vi ens hinner lämna dem över dem till polisen.."
Säger jag snabbt och tar tag i hans knutna näve.Han stirrar en kort stund på mig, innan hans knutna näve mjuknar och jag drar den försiktigt ner igen. Men jag släpper inte hans hand, utan håller hårt om den..
"Sött.. Men om ni trodde att vi skulle följa med er till polisen och lämna över oss frivillit, så trodde ni fel.."
Säger plötsligt Linn och Olivia ler ett hånfullt leende.
"Jag kan hur enkelt som helst dra er till Polis stationen, så jag tror nog att ni följer med oss!"
Säger Felix irriterat och både Linn & Olivia börjar små skratta."Åter igen fel. Istället blir ni tvugna att följa med oss!"
Säger Linn och hennes röst låter plötsligt allvarlig..Och åter igen så drar hon upp en pistol mot oss, som för exakt 2 år sedan..
-
HAR ÄTNLIGEN JULLOV🙌🎅🎄
YOU ARE READING
Ask.Fm// F.S Bok 2
FanfictionSå mycket kan förändras, på så kort tid.. // Bok 2 av min Ask'Fm bok, rekomenderar att du läser den först.