"Det kommer aldrig att funka Felix.."
Suckar Ebba och lutar mot tegelväggen.
Jag skakar på huvudet och fortsätter att studera det lilla fönstret längst bort i rummet."Det har gått över 3 veckor sedan.. ja du vet.. Och nu har nästan alla dina blåmärken och sår försvunnit. Eller ja det tar inte sjukt längre. Och du skulle kunna ta dig ut genom det där fönstret"
Säger jag och blickar över på Ebba.
Men hon verkar fortfarande inte vara så övertygad."Men vad händer då om jag åker fast, även fast jag skulle klara av att ta mig ut genom det där fönstret, så vet vi inte om jag klarar av att ta mig härifrån"
Säger hon och suckar och begravar annsiktet i sina händer.Jag står en stund och betraktar henne, innan jag flyttar mig intill henne.
"Du, jag vet att du klarar det här. Och om vi inte gör det här snart, så kan vad som helst hända här nere. Så därför moste du ta dig härifrån och skaffa hjälp"
Säger jag och tar bort hennes händer från hennes annsikte. Hon tittar länge in i mina ögon innan hon sakta nickar.Vi båda vet, för varje dag som går blir det bara värre här. Förra veckan var det mig dom banka skiten ur... Och dom har knappt gett nån mat eller vatten åt oss..
"Kan inte du följa med också?"
Frågar hon fast hon mycket väl vet svaret på den frågan."Du vet att det inte går. Jag skulle inte kunna ta mig ut genom det fönstret. Men du är tillräckligt liten för att ta dig ut"
Säger jag och stryker henne svagt över handen.
Det går en lång tystnad innan hon fortsätter..."Okej.. När gör vi det?"
Frågar hon tyst och tittar på mig.
Jag tänker efter innan jag svarar."I natt.."
-
Är så jävla sur!
Älskar verkligen den norska serien SKAM. Men igår såg jag att aftonbladet hade skrivit, att man inte kan se på SKAM mera utomlands utan bara i Norge!
Så hela går dagen och idag, har jag spamm kollat igenom alla säsonger av SKAM, innan dom försvinner.
Hoppas att dom snart fixar så att man utomlands kan se på SKAM igen👐
Är det nån av er som också ser eller sett SKAM? Kommentera isåfall och skriv vad ni tycker💪
ESTÁS LEYENDO
Ask.Fm// F.S Bok 2
FanficSå mycket kan förändras, på så kort tid.. // Bok 2 av min Ask'Fm bok, rekomenderar att du läser den först.