Bab 3

18 7 0
                                    

Balik sahaja rumah terus aku  bersihkan badan dan menunaikan solat yang sudah tentu perlu lakukan.Sesudah itu semua teringat pulak cerita dekat wayang tadi gempak gila huhu.

Along sengal: ehem Ayu abi dengan mak panggil cpt sikit keluar nak bincang sesuatu ni...

Ayu: Ha okay okay jap aku nak lepat telekung .

Sesudah keluar dari bilik aku tengok muka abi,mak&along lain macam je asal serious sangat ni kecut pulak perut aku ni dah la kurus lagi kurus kang 'tergelak sikit dalam hati'

 Mak : Ha! apa tercegat dekat situ dengan tersenyum-senyum nye meh sini duduk abi dengan mak nak cakap ni.

Ayu : *arghh malunya!!ehh buat pe malu dengan mak aku sendiri kan ish kau ni Nur Hasyatul Suhana *

Along : kau pahal Suhana cepat la duduk sampai bila nak berdiri engkau ni  *sambil piat telinga Ayu*

Abi : ehhh kau ni along tak yah buat lebih si adik ni kang abi yang buat kat kau pulak

Mak : ish ish budak dua ekor ni anak sapa la ni?? *pandang sebelah"abi"*

Abi : ehhh yang awak ni kenapa??

Ayu : ala abi mak dah latu ayu penat ni cepat la nak cakap apa yang penting sangat tu?

Abi : Ha dah kamu pon tak sabar sabar dengan secepatnya  abi akan cakap.. Ha macam ni Dato Suhaini datang rumah petang tadi masa ayu dekat luar dia datang sebab abi nak  bincang dengan dato supaya buatkan kamu menantu nye lepastu dato Suhaini pun okay je la lagi pun sampai bila anak dara abi ini nak menyingle... 

Disebabkan si Zarul tu tak dimilikki oleh sesiapa lagi yelah si Zarul tu pun tua dengan Ayu dalam 2tahun je Ayu 22 dia 24 ha okay la tu kan? Zarul tu baik budaknya tinggi handsome tau mesti Ayu suka....Lagi pon Dato Suhaini tu kawan abi masa di tempat belajar tahun 1989 ..

Ayu : *tercengang*Ha abi betul ke ni abi Ayu x pernah jumpa dia pon apa ni abi!.please abi NOOOOO!!!!!!

Abi : please Ayu abi tahu mesti ni susah untuk Ayu sebab Ayu tak kenal dia jangan risau abi kenal ayah dia mesti la  anaknye macam tu juga

Ayu : hrmm tengoklah macam mana dulu abi ....

#VOTEANDCOMMENT
#ADAKAHAYUATAUZARULTERIMA?
#MAAFJARAHBARUMULABERJINAKDALAMBAB2MACMNI

Adakah Aku?Where stories live. Discover now