Abi adalah seorang bekas pengetua di SMK Seri Alam..sebab itu abi jenis yang ada ciri-ciri sebagai pemimpin..
Esok adalah hari..hari yang menakut'kan' jugalah fuh 'YaAllah semoga kau permudahkanlah pada hari ESOK!!!!'
Walaupun hanya berjumpa 'SAHAJA' sudah buat aku tak keruan hmmmm.Ayu dah lahtu kahsian otak kau asyik fikir masalah kau..hmmm okay *cakap sorang²*
Jam 8.00pagi
Ayu bangun!!! Hari ni hari Ayu perlu berjumpa'padahal kat rumah je' dengan anak Dato Suhaini ingat tu... 'kata makku tersayang'
Hmmpppp okay mak..Aku harap aku tak bermimpi untuk hari ni GO AYU GO AYU!!
Along sengal : WOIIIII!!!! Kau apahal 'GO AYU' bagai pagi buta ni nak kena terajang ke?
Pagi buta kepala hotak muuuuu*bagi aku pukul 8.00pagi bukan la pagi buta* Hashtagabangakumemangsengal!!!
Sesudah aku tolong mak kemas dapur dan masak makanan untuk keluarga Dato Suhaini aku terus masuk dalam bilik dan mengenakan pakaian yang lebih 'SOPAN'
Tepat jam 11.30 pagi
Sebuah kereta Honda city masuk kediaman rumahku yang sungguh tenang disebabkan banyak pokok yang berwarna HIJAUUU...Aku hanya melihat gerak geri abiku yang menjemput Dato Suhaini dan keluarganya.. Selepas sahaja mereka duduk di ruang tamu terus aku menolong mak aku untuk menyiapkan hidanganSesudah menyiapkan semuanya mak kesayanganku menyuruh aku hantarkan air minuman dulu dengan tidak membantah terus aku bergerak ke ruang tamu untuk hantar minuman kepada tetamu..
Sesudah aku sampai di ruang tamu terus aku menuangkan air teh yang di buat oleh mak.. tanpa memandang wajah tetamu hanya memandang muka abi yang dari pagi tadi asyik tersenyum lebar sampai aku pun susah nak tafsirkan apa yang abi asyik tersenyum-senyum
Tetiba abi tegur terus aku terkeluar dari lamunan aku yang susah sangat itu ..
Abi : ehem Ayu sudah sudah la tu mengalamun..
Ayu : mana ada abi'dengan cakap punya perlahan supaya tak didengari'
Ha Dato Suhaini ini anak saya nama dia NUR HASYATUL SUHANA BINTI SYUKRI..umur 22tahun masih bujang dan tiada teman lelaki bekerja sebagai kerani di G.S.Holding'kata abiku kepada Dato Suhaini'
Ouh manis budaknya..okay sekarang saya ingin memperkenalkan anak teruna saya yang masih bujang ini nama anak saya ialah ZARUL HYKAL BIN DATO SUHAINI HAZIQ, umur 24tahun masih teruna bekerja sebagai Peguam..
Sesudah dua dua memperkenalkan diri mari kita bersemuka pula aku dari tadi asyik pandang bawah sambil mendengar sesudah Dato Suhaini berkata begitu terus aku dan Zarul terpandang dengan terkejut beruk terus aku dan 'dia' bangun dah menyebut 'KAU' saling menunjuk jari!!
#VOTEANDCOMMENTS
#Korangrasasamakemacmnovellain?janganrisaujarahakanbuatsendiritanpamenirumana²novellis .
#maafkalauxsempurna
#ig jarah :putri.fzryn
YOU ARE READING
Adakah Aku?
RomanceSampai bila, Dapatkah bertahan? Nur Hasyatul Suhana adalah seorang perempuan yang keras hati disebabkan Ayu keras hati abi Ayu terpaksa mencari pasanganya.. Adakah Ayu terima?Adakah lelaki pilihan abi itu terima ? Sampai bila dapat bertahan?? Sampai...