1. The Hogwarts Express

12 2 0
                                    

1 september 1992
Links van mij is perron 9 en rechts perron 10, geen perron 9¾.
'Zoek je perron 9¾?' Vraagt een roodharig meisje. Ze heeft net zoals mij een kar, met spullen die dreuzels niet hebben. Ik knik. 'Volg mij maar! Ik ben Ginny.' Ze is heel vriendelijk. 'Mijn naam is Jyn.' Antwoord ik. Ze rent vol op een muur tussen de perrons af. 'Kijk uit!' Roep ik. Ze blijft door rennen, ik kijk weg, ik hoef niet te zien hoe ze tegen de muur op knalt. Ik hoor niks en open voorzichtig mijn ogen. Ze is weg. Niemand die iets gezien heeft, mensen zijn te druk bezig met zichzelf. Ik heb niet veel keus, ik kan blijven staan en nooit weten hoe ik op Hogwarts kom of ik kan door die muur heen rennen en waarschijnlijk een hersenschudding oplopen. Ik ga voor de hersenschudding dan maar. Ik doe mijn ogen dicht en ren. Ik blijf doorrennen en ik voel nog geen muur, ik open mijn ogen en rem af, ik ben op een totaal ander station, er hangt een bordje; 'perron 9¾.' Er staat een gigantisch lange trein met rood en zwarte kleuren. De Hogwarts Express. Er staat een nummer op de voorkant van de trein: 5972. Ik stap in en loop met mijn karretje vol met koffers door het smalle gangpad, ik zie Ginny zitten. 'Hey, kom erbij zitten!' Zegt ze. Ik zet mijn koffers onder de bank en de kooi met de uil erin op een zitplaats op de bank en ga ernaast zitten. Tegenover mij zit Ginny en ze heeft ook haar uil naast haar zitten. 'Hoe heet hij?' Vraag ik. 'Je uil?' Zeg ik als ze me niet begrijpend aankijkt. ' Harry.' Zegt ze dan, ze bloost een beetje. 'Zoals Harry Potter? Ken je hem?' Vraag ik. Ze knikt en begint nog harder te blozen. Ik lach, ze vind Harry Potter leuk. Ik ga even naar het toilet, ik loop de cabine uit en in eens botst er een jongen tegen me op. We vallen allebei, ik sta op en help hem omhoog; 'sorry.' Zeg ik, ik loop snel door. De jongen heeft wit haar dat strak naar achter is gekamd. Ik kijk naar achter als ik weg loop en hij blijft staan waar hij staat. Ik blijf verder lopen en kijk niet vooruit, hij loopt weer naar binnen in zijn cabine, ik draai me weer om en ik bots weer. Er staat een grote brede jongen voor mij; 'moet je wat?' Vraagt hij met een zware stem. 'Ja ik moet er even langs.' Zeg ik koppig terug. Er komen 2 jongens bij staan die allebei ook groot en breed zijn. Ik denk niet dat ze me er zomaar langs laten, ik draai me om en begin te rennen. Weg van de jongens die me achterna komen. Ik sprint de 1e cabine in met openstaande deuren. Ik zit op de bank en wacht totdat de jongens voorbij zijn, ik zie nu pas dat er ook nog andere kinderen zitten. De jongen met de witte haren zit er ook. Ik bloos; 'sorry, nogmaals.' Zeg ik zacht, ik sta meteen op en kijk voorzichtig uit de cabine of de jongens weg zijn. Ik stap zacht naar buiten en ik voel een hand mijn pols vast pakken, ik schrik en uit reflex geef ik een harde stoot, met mijn vuist tegen de schouder van de jongen die me vast pakt. Zijn hand schiet los. Het is dezelfde jongen met dezelfde witte haren en ik zeg weer dezelfde woorden; 'sorry, nogmaals.' Een vrouw met bizar veel snoep komt voorbij, ik pak ijsklontjes en hou die tegen zijn arm aan. 'Hij gaat zitten en ik verzorg zijn wond, ik sloeg precies tegen een knoopje aan dat zijn arm heeft open gehaald en nu bloed zijn arm. Ik concentreer me heel goed maar de jongen kijkt de hele tijd naar mij en soms is dat zeer afleidend. 'Ik ben Draco.' Zegt hij, na een lange stilte. 'Ik ben Jyn.' Ik laat zij arm los, ik lach even en loop daarna terug naar Ginny. Ik kom binnen en begin meteen te vertellen: 'ik botste eerst tegen een jongen op en toen tegen een andere die wou vechten en toen ging ik per ongeluk bij de 1e jongen waar ik tegenop botste in de cabine zitten en die sloeg ik en toen heb ik zijn wond verzorgt.' Ze kijkt me aan en begrijpt er helemaal niks van. 'Je bent vaag.' Ik lach en plof neer op een van de banken. Het uitzicht is prachtig.

HogwartsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu