Ze stonden geanimeerd te kletsen. Al een paar minuten. Ze hadden elkaar getroffen in het park en waren daar op een bankje gaan zitten.
De vrouw had blond haar tot net boven haar schouders. Ze droeg een lange, beige jas tegen de winterkou. Ze was op weg geweest naar haar werk, maar dat was nu vergeten. De man droeg een leren jack en had een sigaretje willen op steken, zelfs die verslaving deed er niet meer toe.
Dit was mijn moment. Nu moest ik in actie komen.Ik ben Cupido. Ik help mensen dat laatste stapje te zetten. Als mijn pijl je raak, komen er stofjes vrij. Die stofjes voel je als vlinders in je buik, je ben verliefd! Je voelt er niets van.
Waarom ik die pijlen zo maar kan afschieten en niet in de gevangenis beland?
Simpel, niemand ziet me. Ik ben onzichtbaar voor iedereen in de wereld. Niemand is mijn baas en ik beslis lekker alles zelf. Al word het soms wel eenzaam, ik heb niemand om tegen te praten.
Maar goed, waar waren we. Ik was een pijl aan het afschieten.
Ik pakte dus een pijl uit mijn leren pijlenkoker op mijn rug. Deze mensen hadden een gewone liefdespijl nodig. Ik heb ook pijlen voor extremere situaties. Die bevatten andere stofjes. Mijn vlassige, donker blonde krullen bond ik vlug met een leertje van achter in mijn nek. Ik legde de pijl op mijn boog en mikt. Het maakt niet uit wie van de twee ik koos, één van hen moest de eerste stap zetten.
De vrouw, want die stond het dichtste bij. De pijl belande in haar rug op de plaats van haar hart, perfect, al zeg ik het zelf, en ze knipperde verdwaast met haar ogen.Ze keek hem aan en vroeg: "Zou ik, erm, je nummer mogen? Ik zou het erg leuk vinden je nog eens te zien."
De man lachte verlegen. "Ja hoor, zullen we anders voor morgen afspreken? Bij dat café op de hoek?"
"Als een date?" Voeg de vrouw blozend.
"Als een date." Bevestigde de man met een knipoog.Awwe! Mijn hart smolt. Mensen zijn zo lief en puur wanneer ze verlieft zijn. Mijn werk was hier klaar. Als er echt een band tussen die twee was, blijven ze afspreken en komen ze uiteindelijk bij elkaar. Als dat niet gebeurt, zijn ze toch geen match en heb ik een inschattingsfoutje gemaakt. Maat dat maakt niet uit, de stofjes werken dan langzaam uit en je zult het bestempelen als een korte crush.
Ik schoof mijn boog weer over mijn schouder en sloeg mijn vlindervleugels uit. Op zoek naar de volgende liefde.
JE LEEST
It's fucking Cupido, guys!
RomanceJe weet wel dat moment wanneer je plots verlieft wordt? De angst en vlinders die opeens door je lichaam gonzen? Dat is het moment waarop mijn pijl je raakt. Als hij werkt worden jullie verlieft. Komt er misschien een relatie opgang. Gaan jullie tr...