Ik voelde een rilling over mijn rug lopen. Dat betekende dat er iets groots zou gaan gebeuren. Misschien twee mensen die gemaakt zijn voor elkaar. Dichtbij, maar nog niet samen.
Ik vloog een beetje rond. Mijn oog viel op een groot slaapkamer raam van een flat. Daar lagen twee mensen vredig naast elkaar te slapen. Een man en een vrouw. Zo te zien hadden ze er een wilde nacht erop zitten. Ze zullen elkaar pas echt zien als ze wakker worden.
En daar MOEST ik bij zijn! Een van de belangrijkste momenten in een mensenleven, wanneer je je levenspartner ontmoet.
Ik klapte mijn vleugels in en lande gracieus op de vensterbank. Ik heb geen idee wie mij ooit maakte, maar hij/zij had aan alles gedacht. In dit soort situaties kon ik het raam en de gordijnen even weg denken en er dwars doorheen stappen. Dat deed ik nu ook. Ik stond in de door zonnestralen verlichte kamer.De man bewoog. Ik pakt vlug een pijl en legde hem op mijn boog. Het is belangrijk dat ik nu snel was. Dit zag eruit als een one-night-stand. En normaal was dat één keer en vergaten ze elkaar weer snel. Zonde.
De man draaide zich om naar de vrouw. Haar donkere haren wild en gezicht slaperig. Ze was prachtig. Het als de man. Don't judge me, ik zie in iedereen iets moois. Ook zijn haar was wild. Hij glimlachte zacht om haar. Hij stak zijn hand uit en streelde haar gezicht.Ik voelde me bijna een binnendringer.
O... wacht.
Laat maar.
Ze knipperde verdwaasd met haar ogen. Er kwam een lach op haar gezicht toen ze zich de nacht ervoor herinnerde. Beide wilden ze eigenlijk geen afscheid nemen.
"Hey" fluisterde de man.
Ik spande mijn spieren en verstarde. Alles was nu concentratie. De pijl mocht geen centimeter te hoog of laag zijn. Ik voelde de zon op mijn gezicht en de frisse morgenwind. Los! Hij trof de vrouw met een klap. Oeps, iets te dichtbij. Maar de pijl deed zijn werk. De vrouw's ogen werden groter. Ze was verliefd op hem."O god!" Ze rolde lachend om en gaf hem een zoen. Daarna sloeg ze haar armen om zijn nek en gaf hem een knuffel. De man knuffelde verbaasd terug. Hij lachte.
"Hmm, zullen we een ontbijtje maken?" Vroeg hij.
"Is goed" antwoordde de vrouw met een blosje. "En ik heb je nummer echt nodig, mijn nacht was nog nooit zo bijzonder"
"De mijne ook niet..."Dit was prachtig om te zien. Maar ik kon maar even blijven en mijn tijd was nu om. Ik stapte weer door het raam en vloog weg.
Een paar uren vliegen verder had iemand een vredige droom.
JE LEEST
It's fucking Cupido, guys!
RomanceJe weet wel dat moment wanneer je plots verlieft wordt? De angst en vlinders die opeens door je lichaam gonzen? Dat is het moment waarop mijn pijl je raakt. Als hij werkt worden jullie verlieft. Komt er misschien een relatie opgang. Gaan jullie tr...