Eigenlijk is er niks mis met het leven van Aurora Roosenboom. Ze durft te zijn wie ze is en valt op door haar kleding, haar en muzieksmaak, hier kan ze prima mee leven. Verder is ze blij met haar beste, gestoorde vriendin Emily Carlson waar ze ongeveer elke dag komt om voor haar eigen strenge ouders te vluchten.
Dan hebben we nog Michael Hoogenboom, hij kan haar altijd weer opjagen met zijn opmerkingen en die ene knappe jongen van het feest met zijn goede muzieksmaak (dat feest heeft wel het leven van haar net nieuwe schoenen beëindigd).
Haar doel in het leven is: echt leven. Voelen wat het leven is en alles in de puurste vorm meemaken.
-
Hi! Ik voel me zeer vereerd dat je moeite hebt gedaan om hier te komen en zelfs al een stukje hebt gelezen. Als eerste wil ik even zeggen dat dit mijn eerste keer is dat ik iets schrijf op wattpad (oke ik heb het al wel eens eerder geprobeerd maar dat is denk twee jaar geleden), hiermee wil ik zeggen dat ik nog geen flauw idee heb hoe ik dit ga aanpakken. Ik hoop dat ik het niet halverwege opgeef, zoals ik met veel dingen doe.
Ik ga trouwens mijn voorstukje (zoals hierboven, waardoor je waarschijnlijk op dit verhaal hebt geklikt) nog wel een keer veranderen, ben er nog niet helemaal tevreden over.
TITEL
Ik vond het eigenlijk nogal moeilijk om een titel te verzinnen, uiteindelijk heb ik maar gewoon de knoop doorgehakt en gekozen voor 'Slowly but surely', ook al ben ik hier toch niet 100% tevreden mee. Ik kwam hiermee doordat ik op op mijn Tumblr pagina aan het kijken was (dit doe ik eigenlijk altijd voor ideeën) en dit dus tegenkwam. Eerst wilde ik doen 'A thing of the soul' van een prachtig gedichtje (die ik ook tegen kwam op Tumblr):TRUE BEAUTY / is not of the body or of the face, / no, it is a thing of the soul - / of fire and air, breath and spirit / something brave and unafraid. - Segovia Amil
PERSONAGES
De hoofdpersonage (Aurora Roosevelt) is een mengeling van hoe ik ben en van hoe ik zou willen zijn. Zo heeft ze dezelfde muziek- en kledingsmaak als ik heb. Daartegenover heeft ze bijvoorbeeld aparte haarkleuren, dit vind ik heel gaaf maar zou ik zelf niet doen. Zo zijn er nog wel meer dingen in verwerkt behalve muziek en haar. Ik wil er wel bij zeggen dat dit niet een illustratie is van mijn 'voorbeeld'! Ik heb haar natuurlijk ook genoeg slechte eigenschappen gegeven (zoals mijn hele slechte humor, oeps).KRITIEK
Heb je commentaar op mijn schrijfstijl, verhaal of personages? Laat het dan zeker weten! Ik wil graag mijn schrijfstijl verbeteren en daar kan kritiek zeker bij helpen, zorg natuurlijk wel dat dit opbouwende kritiek is. 'Je schrijfstijl is stom' is bijvoorbeeld niet duidelijk, daar kan ik zelf helemaal niks uit halen en kan ik dus niet verbeteren (daarnaast is dat niet echt een leuke opmerking).Als je iets juist wel fijn vindt aan het verhaal, zou het altijd leuk zijn als je dat ook zou willen laten weten!
COPYRIGHT
Wanneer een boek, dat er eerder was dan mijn boek, lijkt op dat van mij is dat toeval! Ik doe hier zelf mijn moeite voor en zie het nut er niet van in om iemands ideeën te kopiëren.
Ik waardeer het ook niet wanneer iemand al mijn ideeën gaat kopiëren. Ik doe hier zelf moeite voor en het is ook veel leuker om met je eigen ideeën, je eigen boek te schrijven!'SNEL VERDER!111!!1!'
Stel je voor, je vindt om een of andere bizarre reden mijn verhaal nou leuk (grote kans dat t niet gaat gebeuren, maar alsnog, you never know), reageer dan svp niet steeds 'snel verder!!!!!'. Leuk dat je zo een fan bent, maar ik lever liever langzaam langere hoofdstukken dan snel korte van rond de 500-800 woorden. Hierdoor duurt het nou eenmaal langer tot er weer een nieuw hoofdstuk op komt.
Verder heb ik het met school en werk al aardig druk, daardoor kan het soms ook gewoon lang duren en het zou fijn zijn als jullie daar begrip voor hebben. ((((:Ik denk dat ik onderhand wel genoeg heb gelult. Dus ga maar snel door naar het eerste hoofdstuk (applaus voor jou trouwens omdat je nog aan het lezen bent, dat had ik niet verwacht!).
Hieronder nog even hoe ik mij de personages voorstel, als jij dit niet wilt zien skip het dan lekker snel en bedenk het zelf! Je kan het er natuurlijk ook nog altijd niet mee eens zijn, maar dit is hoe ik ze zie:
Aurora Roosevelt (Virginia, vicariouslyvirginia op YouTube)
Emily Carlson
Michael Hoogenboom (instagram; guy_vadas)
JE LEEST
Slowly but surely
Teen FictionAltijd te vinden in de muziekwinkel, anders met haar neus in de boeken en als ze tijd over heeft bij Emily in huis te vinden om haar eigen huis te ontvluchten. Is dit hoe je Aurora Rooseboom met haar wilde roze plukken kan omschrijven? Nee, ze wilt...