{ Hoofdstuk 1 }

29 2 0
                                    

A/N:

Welkom bij mijn tweede boek! Ik weet nog niet precies wat er in dit boek gaat gebeuren, maar daar gaan we snel genoeg achter komen.

Violet p.o.v.

"Stop! Ik kan niet meer." weet ik uit te brengen terwijl Ties me kietelt. Ties is mijn vriendje. Nadat ik op de grond ben gezakt van het lachen, stopt hij eindelijk met kietelen. Hij trekt me overeind en tilt me op het bed. "Sorry liefje, heb ik je pijn gedaan?", vraagt Ties bezorgd. Ik lach om zijn serieuze gezicht en schud mijn hoofd. Ties glimlacht even, maar kijkt dan ernstig. "Wat is er?" "Niks hoor, ik moet alleen zo weer gaan, ik moet straks werken." Ik knik, "Ga maar." Hij knikt en loopt naar beneden, daar hoor ik hem met mijn ouders praten en even later slaat de voordeur dicht.

Ties en ik hebben al bijna een jaar een relatie. Twee jaar geleden verhuisde hij naar mijn straat en sinds toen werden we goede vrienden, wat daarna leidde tot een relatie. Hij is jonger dan ik, maar daar heb ik geen problemen mee. Ik ben 17 jaar, hij is net 16 geworden. Zijn verjaardag hebben we uitgebreid gevierd met al onze vrienden en zijn familie. Over een week begint school weer. Ik begin na de vakantie in vwo 5. Van mij zou de vakantie wel een maandje langer mogen duren.

"Violet, kan je even beneden komen?" Snel loop ik naar beneden en ga aan tafel zitten, waar mijn ouders al zaten. "Wat is er?", vraag ik als het stil blijft. "We moeten morgen weer weg, begint mijn vader, je moeder en ik hebben afspraken in Parijs. We blijven daar twee weken." Ik knik, "Mag ik nu weer gaan?" Mijn ouders knikken en ik sta op. Mijn ouders werken voor een groot internationaal bedrijf en gaan daardoor vaak op zakenreisjes. Vroeger woonde er een au-pair bij ons, maar ik ben oud genoeg om me alleen te redden. Boven ga ik op mijn bed zitten en pak mijn mobiel erbij. 2 gemiste oproepen van Rosa. Rosa is mijn beste vriendin. Ik ken haar al sinds ik naar de crèche ging. Snel bel ik haar.

"Violet, heb je al gehoord dat er een nieuwe docent komt na de vakantie?", vraagt Rosa direct als ze de telefoon op neemt. Ik schud mijn hoofd, maar bedenk dan dat ze dat niet kan zien. "Nee." "Er komt een nieuwe gym docent voor de bovenbouw, hij schijnt heel jong te zijn." Ik moet lachen om haar enthousiasme. "Waarschijnlijk is het gewoon zo'n oude pedofiel, net als alle andere gymdocenten." Rosa zucht en hangt daarna de telefoon op.

Als ik mijn telefoon neerleg, zie ik dat het al elf uur geweest is. Ik doe mijn gordijnen dicht en maak me klaar om naar bed te gaan. Morgen ga ik naar Rosa, we gaan proberen om alle Harry Potter films achter elkaar te kijken. Dat is bijna 20 uur film. Terwijl ik nog nadenk over morgen, voel ik mezelf langzaam in slaap vallen.

----------------------------
©Bibliofiel4
Published: 01-01-17

Guys My Age {Dutch 5sos teacher story}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu