Violet p.o.v.Ik word wakker van een hard geluid. Het duurt een tijdje voor ik het kan plaatsen. Er wordt allemaal servies kapot gegooid beneden. Ik sta op en loop naar mijn deur. Daar twijfel ik even, maar open hem dan toch. Wat ik zie als ik door het trapgat kijk, heb ik nog nooit eerder gezien. Mijn ouders staan tegenover elkaar. Ze hebben allebei hun armen over elkaar en rond hun voeten liggen scherven. Ze schreeuwen naar elkaar. Ik krimp in elkaar van schrik als ze nog harder beginnen te schreeuwen. Snel loop ik naar mijn kamer en trek de deur achter me dicht. Ik voel dat ik begin te trillen. Snel bel ik Rosa op.
'Roos, ik kom straks wat later, oké?' Zonder dat ik het doorheb glijdt er een traan over mijn wang. 'Alles goed?', vraagt Rosa bezorgd. Ik knik maar bedenk dan dat ze dat niet kan zien. 'Ja hoor, gewoon beetje te lang geslapen.' Voordat ze kan antwoorden hang ik op. Mijn handen trillen nog steeds. Ik besluit me toch maar aan te kleden. Ik trek een kort broekje met een oversized shirt met lange mouwen aan. Als ik in de spiegel kijk, zie ik dat mijn haar heeft besloten een vogelnestje te worden. Ik pak mijn borstel en ga aan mijn kaptafel zitten. Tevergeefs probeer ik mijn haar te borstelen. Het zit nog steeds niet, dan maar een knotje in.
Ik hoor beneden een deur slaan, en dan is er stilte. Toch voel ik de spanning nog steeds. Als ik naar beneden loop, zie ik mijn moeder huilend op de bank. Ik loop naar haar toe om haar te troosten, maar ze draait zich van me weg. Als ik niet weg ga, staat ze op en loopt zonder iets te zeggen de trap op. Ik pak snel en appel en ga dan maar naar Rosa toe.
Rosa's broer doet open. Ik geef hem een knuffel en loop daarna naar binnen. Ik ken Bart al bijna mijn hele leven. 'Rosa is boven.' Ik knik en loop de trap op. Als ik bij de laatste trede ben, slaan twee armen om me heen. 'Je bent er eindelijk. Ik zat al op je te wachten.' Ik lach en loop achter haar aan naar haar kamer. Op haar bed staan twee bakken met popcorn en haar laptop staat op een bureaustoel voor het bed. Ik ren naar haar bed en claim direct het zachtste kussen. Snel komt Rosa naast me zitten en drukt op play. Dit wordt een lange dag...
Drie films en twee bakken popcorn later, is het tijd om te gaan avondeten. Omdat haar ouders niet thuis zijn, gaan we samen met Bart naar de snackbar een paar straten verderop. Nadat we besteld hebben, gaan we aan een tafeltje zitten. Onze bestelling wordt net omgeroepen als Bart opeens opstaat en naar iemand toe loopt. Rosa loopt naar de bar, waardoor ik alleen achterblijf. Al snel komt Rosa terug met onze patat. Bart staat nog met een jongen te praten als Rosa gaat zitten. Als ze ziet dat ik naar hem kijk, haalt ze haar schouders op en begint te eten. Ik volg haar voorbeeld en al snel is niet alleen onze portie maar ook die van Bart op.
------------------------------------
©Bibliofiel4
Published: 10-01-2017
JE LEEST
Guys My Age {Dutch 5sos teacher story}
RomanceViolet heeft alles voor elkaar, ze heeft rijke ouders, een vriendje, vriendinnen en goede cijfers. Maar één iemand kan daar makkelijk verandering in brengen. Violet valt voor iemand... Iemand waarmee een relatie illegaal is, iemand die een paar jaar...