Chapter 2 : Denda

33 2 0
                                    

Waktu Rehat

"Wehh Chanmi, apa jadi tadi?" tersentak Chanmi dari lamunan apabila ditegur oleh Wonwoo yg datang bersama Hwamin lalu mengambil tempat duduk berhadapan dengan nya.

"Hmm namja berlagak tu punya pasal lah ni" jawabnya kesal. Sungguh, sakit hatinya masih belum pulih.

"Jungkook ke ? Hahahaha sabar je lah babe, macam kau tak tau dia dngn gang dia tu macam mana" balas Hwamin dengan tawa yg masih bersisa.

"Ye aku tau. Ish benci ah dia tu. Dalam class tadi, tak habis-ii kacau aku, rimas tau tak" keluh nya dan dia melanjutkan aktiviti nya untuk makan yg tergendala sebentar tadi.

"Emm kejap eh Chanmi, kitorang nak pergi jumpa cikgu kejap. Nanti kita sambung. Kalau kitorang lambat, kau baliklah kelas dulu" kata Wonwoo lalu menarik Hwamin bersamanya ke arah bilik guru.

"Nae." jawabnya sepatah.

Belum beberapa minit Wonwoo dan Hwamin meninggalkannya sendirian, tiba-tiba Jungkook datang bersama member BTS lalu duduk bersebelahan dengan nya sekaligus membuatkan Chanmi terkejut.

"Hi babe" sapa Jungkook dengan sengihan yg tak mampu ditafsirkan. Chanmi pula sudah mengetahui siapa yg mengganggu waktu makannya dengan hanya mendengar suara orang itu.

"Hi. Kau nak apa lagi? Jangan kacau aku boleh tak?" kata Chanmi tanpa memandang ke arah mereka.

"Uishh chill lah, aku just nak makan dengan kau je and nak kenalkan kau dengan member aku" balas Jungkook.

Chanmi hanya diam dan mengabaikan mereka. Sebenarnya dia memang berasa sangat tidak selesa apabila kesemua pelajar di situ memandang ke arahnya.

"Btw guys, ni lah deskmate aku yg aku cerita tadi. Nama dia Yeo Chanmi" terang Jungkook kepada member-ii nya.

"Oh lawa deskmate kau Jungkook. Tak macam aku, pusing tepi nampak mamat rambut pink ni jugak" usik seorang member yg berambut light brown. Member-ii BTS pula tergelak walaupun ianya tidaklah kelakar mana.

"Pftt gila" kata Chanmi dengan selamba lalu bangun dan pergi meninggalkan mereka bertujuh.

BTS pula hanya melihat Chanmi bergerak meninggalkan mereka di situ.

"Dia memang sombong camtu ke?" kata seorang member yg berambut agak kebiru-biruan dan berkulit putih pucat.

"Entah, Kookie tak tau lah pulak hyung. Angin dia memang tak baik dari pagi tadi lagi" balas Jungkook.

"Apa pun, tetiba Kookie rasa macam best pulak kacau dia tu, dah la comel. Bhahaha" sambungnya lagi.

"Lol Jungkook, kau dah angau ke apa ni" sakat seorang member yg berambut purple+pink. (wth 😂)

"Mana ada, ish hyung ni, habis tu, Eunha Kookie nak letak mana? Hahaha." kata Jungkook dengan tawanya sehingga menampakkan gigi bunny nya yg comel itu. ><

✨✨✨

Setelah loceng yg menandakan bahawa tamatnya sesi persekolahan pada hari itu berbunyi, semua pelajar Seoul Highschool telah berpusu-pusu keluar dari perkarangan sekolah.

Tetapi, lain pula ceritanya dengan Chanmi dan Jungkook.

"Weyh Kook, kitorang balik dulu la eh. Semoga berjaya membersihkan segalanya ~" laung seorang namja yg agak tinggi dan berambut brown. Laungannya itu disambut oleh gelak tawa 5 orang namja yg lain nya dari luar kelas 4A2.

"Haa balik balik. Pergi sana, shuhh! Kacau orang je kerja" Jungkook mengusir namja-ii tersebut. Mungkin sedikit menyampah apabila diperli sebegitu. Namun sebenarnya dia sudah masak dengan perangai mereka yg selalu menyakatnya itu.

LAST LOVE - K.T.H [[SLOW UPDATE]]Where stories live. Discover now