Mutluluk Üzerine

42 4 0
                                    

Evet bugün konuşmak istediğim konu bir türlü beceremediğim mutluluk olsa gerek, düşündünüz mü hiç mutlu musunuz? Ben çokça düşünüyorum ki sanırım ondan hep mutsuzum olsa gerek, değişik bir kişiliğim var ve bunun iyi bir şey olarak değil kötü bir şey olarak söylüyorum. Sanki çoklu kişilikmiş gibi, hem iyi bir yazar olmak istiyorum yazıyorum, hem bokscu olmak istiyorum antremanlara gidiyorum, iyi muzik söylemek istiyorum ama o konuda dinlemekten pek öteye gittiğim söylenemez. Görüyorum ve hemen o olmak istiyorum çocuk gibi, film izliyorum orada ki kahramana bürünmek istiyorum, acı çekiyorum aşık olup mutlu olan bir adama benzemeye çalışıyorum. Şu an kimim? Hangisiyim? Siz hangisisiniz? Hiç düşündünüz mü sizde böyle bir türlü karar veremiyormuş gibi hissettiniz mi?Hâl böyleyken nasıl mutlu olunur bilemiyorum. Bazen mutluyum her şey yolunda gidiyor fakat birden bir şey oluyor, bir şey geliyor aklıma ve o olamadığım için bir anda çöküveriyorum, gün boyunca da bu böyle devam ediyor. Belki psikolojik bir sorundur ama ilginç bir şekilde bununla yaşamayı da seviyorum. Hiç bir şeyden tatmin olmamak benim gelişmemi sağlıyor, hiç bir şekilde tatmin olamamak bana acı çekmeme yarıyor ve geceleri uyumamaya, zamanımı daha çok kullanmaya, her şeyi daha çok farketmeye, mutlu olmanın değerini daha iyi anlamaya, aşık olmanın daha güzel bir şey olduğuna, kötülerin daha kötü olduğuna, iyilerin pek de iyi olmadığına, yazdıklarım ve yazacaklarımı yazmama, kişiliğimin gelişmesini sağlıyor bu şey bana. Şimdi soruyorum bu kötü olan bir şey bana iyi geliyorsa neden istemiyim ki? Yanlıştan doğru bulunmuyor mu bu hayatta veya doğrudan yanlışlar çıkmıyor mu? Dört yanlış bile bir doğruyu götürüyorken nasıl doğru yolda olduğumuzu bileceğiz ki veya dört yanlış bir doğruyu götürebiliyorsa dört yanlışın bir doğru kadar değerinin olduğunu görüyoruz veya eşit gibi de düşünebiliriz. Demek ki dört yanlış yaparsak belki bir doğruya ulaşırız, birbirlerini götürebiliyorlarsa o zaman birbirini türetecek güçleri de var demek değil midir? Benim içinde tam olarak olay bu, belki acı çekiyorum evet belki mutsuzum ve belki hiç mutlu olamayacağım ama bunların hepsi benim daha çok gelişmeme daha çok tatminsizliğe daha çok hırsa daha çok güce, değere daha çok değer vermemi sağlıyor. Yani aslında yanlışlar doğruyu türetiyor bende olay bundan ibaret. Sizce bundan kurtulmalımıyım? Belki de mutlu olana kadar böyle devam etmeliyimdir daha çok gelişmek daha çok değere değer katabilmek için? Şansımızı uzun yoldan deneyeceğim, hem geceler daha güzel, uyumamak nasıldır bilir misiniz? Etrafınızda tek bir insan yokken muzik dinlemek sizce insanlarla birlikte gülüp eğlenmekten daha mı iyi? Benim için geceleri kulağıma kulaklığı takıp şimdi ki gibi muzik dinlemek her şeyden daha güzel. Düşünsenize, geceleri konuşcak kimseniz yok ve sadece düşünüyorsunuz, her şeyi, hayatınızı, değer verdiklerinizi, değer vermemeniz gerektiklerini, doğruları, yanlışları, demek ki bir yanlış dört doğru da doğurabiliyor? Belki de doğru yol yanlışlardan geçiyordur, belki de yanlışın yanlış olması doğrunun doğru olması kimsenin umrumda değildir.Aslında tek doğru olan size doğru gelendir, başkalarını  çok da umursamayın, yoksa ben bir psikopat, psikoloji bozuk bir manyak, asosyal biri olurdum değil mi? Ama öyle değilim ben biliyorum ya yetmez mi? Belki hiç mutlu olamayacağım ama doğrularımı yanlışlardan bile bulabilden sonra bunun pek de önemi yok, elbet bir gün benide bulacak..


Denemeler Ve ŞiirlerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin