POV Mirte
'Mam, waar is mijn rode trui?' schreeuw ik naar beneden. 'In de was Mirte' zegt mijn moeder. Shit, nu kan ik hem niet meenemen. Ik ren het washok in en graai uit de wasmand mijn rode trui. 'Ik neem hem wel gewoon mee.' Ik ren weer terug naar mijn kamer en stop de laatste spullen in mijn tas. 'Mirte vergeet je niet te ontbijten?' roept mijn moeder naar boven. 'Jaja komt goed.' 'Not' Ik skip het ontbijt wel gewoon, ik heb er toch geen tijd meer voor. TOET. Ik schrik op en kijk uit het raam, daar staan mijn 3 beste vriendinnen. Selena, Kirsten en Elona. 'Schiet op kut' hoor ik Kirsten roepen. 'Ja ik kom' roep ik uit mijn raam. Ik ren naar beneden met mijn koffer in mijn hand, ik roep mijn ouders gedag en knuffel mijn vriendinnen 'Ik heb er zo veel zin in.' Zegt Elona. 'Maar waar is het huisje nou precies Selena?' vraag ik. 'Ergens afgelegen ofzo, ik weet de weg wel.' We laden mijn spullen in en stappen in de auto. Kirsten en Elona voorin, Selena en ik achterin. 'Gaat het wel Sel?' vraag ik als ik Selena verdrietig zie kijken. 'Huh ja er is niks hoor.' zegt ze en ze gaat tegen het raam liggen. Selena is altijd slecht geweest in liegen. Ik hoor Kirsten en Elona heel hard mee gillen met Little Mix, maar ik besluit ook maar even te gaan slapen. En ik sluit mijn ogen.
'Selena zeg alsjeblieft niet dat we verdwaald zijn in dit bos, hier, in the middle of nowere' hoor ik Elona zeggen. Langzaam open ik mijn ogen en ik zie dat het al begint te schemeren. We zijn ergens in een bos. 'Eeehh, nee volgensmij moeten we hier rechts.' zegt Selena. 'Hm ik hoop maar dat het de goede weg is.' zegt Kirsten. Elona kijkt achterom. 'Hé de slaapkop is ook weer wakker.' zegt ze terwijl ze een zak snoep tegen mijn hoofd gooit. We beginnen te lachen. 'STOP' roept Selena en Kirsten trap keihard de rem in. 'Hier naar links.' zegt Selena en ik gooi mijn kussen naar haar. 'Laat me nooit meer zo erg schrikken' zeg ik. Ik kijk uit het raam en in de verte zie ik een grote villa, midden in het bos. 'Is dat het huis van je ouders?' zeg ik verbaast. 'Jup' zeg Selena. Het ziet er best creapy uit.
Eenmaal aangekomen rennen we naar het huis. Selena doet de deur open en we rennen naar binnen. 'Hee Kirsten zullen wij samen op één kamer?' vraag ik aan Kirsten. Kirsten en ik waren vroeger beste vriendinnen, tot Elona haar van mij afpakte. 'Sorry Mirmun, ik ga al met Elona.' Zegt ze en ze rent de trap op. Ik loop haar achterna en zie haar en Elona in de grootste kamer op het grote bed springen. 'Zullen wij dan samen Sel?' vraag ik aan Selena die achter mij staat. Selena knikt en wij lopen de andere kamer in. 'Hé jongens komen jullie ook even helpen met uitladen?' roep ik naar de rest en iedereen komt meteen de trap afgestormd. Ik lach en loop naar de auto. Elona komt aanlopen met 3 kratten bier en 4 flessen wodka. 'Elona waarom heb je zoveel drank gekocht, we zijn hier maar een week.' zegt Selena die er achteraan loopt met nog 2 kratten bier en 5 flessen wijn. Ik begin te lachen en laad het eten uit.
Kamer Elona en Kirsten
Kamer Mirte en Selena
JE LEEST
Almost Time
Mystery / ThrillerDit verhaal gaat over een meisje, Elona, en samen met haar vriendengroep, Mirte, Selena en Kirsten, gaan ze op vakantie naar Frankrijk, in een huisje van de ouders van Selena, diep in het bos. Maar dan verdwijnt Elona opeens, zou ze ontvoert zijn? Z...