POV Kirsten
Ik doe langzaam mijn ogen open en zie dat het al licht is. Ik probeer recht op te gaan zitten, maar zodra ik het probeer word ik misselijk dus ga weer liggen. 'Nice, een kater' denk ik. Naast me zie ik dat Elona al is opgestaan dus voor de tweede keer probeer ik weer rechtop te zitten en deze keer met meer geluk. Ik strompel naar da badkamer en pak een bakje met anti-kater pillen. Ik slik er 2 en stap dan onder de douch.
Na het douchen kleed ik me aan en strompel naar beneden, waar ik niemand zie. Raar, want Elona was toch echt al haar bed uit. 'Elona?' roep ik, maar ik krijg geen antwoord. 'Elona?' roept ik deze keer wat harder maar weer zonder succes. Ik ren de trap ik naar de kamer van Selena en Mirte. 'Hebben jullie Elona gezien?' vraag ik. 'Ssstt, praat niet zo hard.' Hoor ik Selena zeggen. 'Wat is er met Elona?' zegt ze. 'Hebben jullie haar gezien?' fluister ik. 'Nee.' zegt Selena. 'Misschien Mirte?' probeer ik en ik loop naar het raam en doe de gordijnen open. 'Aaaaahhh mijn ogen, ze branden!' roept Mirte en ze verstopt zich onder haar dekens. 'Mirte jij was gister het laatste met Elona, weet jij waar ze is?' zeg ik voor de derde keer. 'Oef, ik kan zo echt niet denken, laat me even rustig wakker worden.' zegt Mirte. Ik zucht en loop de kamer weer uit. Ik pak 2 glazen water en wat anti-kater pillen en loop de kamer weer in. Ik geef ze aan Selena en Mirte en loop naar beneden waar ik een ontbijtje ga maken. Maar er is iets vreemds, want Elona's jas hangt niet aan de kapstok. Ondertussen komt Selena naar beneden en hoor ik Mirte onder de douch staan.
'Selena er klopt iets niet, Elona's jas is weg.' zeg ik tegen Selena. 'Misschien is ze naar het dorp?' zegt Selena, 'Nee trouwens dat is raar want het dorp is 2 uur lopen en ze kan geen auto rijden.' 'Misschien is er gisteren iets gebeurt.' zeg ik en Selena knikt. Ondertussen komt Mirte naar beneden lopen, fris en wel. Dat is waarom zij mijn beste vriendin was, na een avond goed drinken was zij de volgende dag nog altijd fris en fruitig.
'Mirte, wanneer heb je Elona voor het laatst gezien?' Vraag ik. 'Gister, toen ik naar boven ging, vlak voordat jullie naar boven gingen hebben ik en Elona alles opgeruimd en toen zei Elona dat ze nog even ging lezen en toen ben ik naar boven gegaan.' Zegt ze. 'Verder weet ik niks meer.'
'Laten we maar gaan zoeken, we hebben een uur gewacht en ze is nog steeds niet terug' Zegt Selena. Dus we pakken allemaal onze jas en stappen naar buiten, regelrecht de sneeuw in. Ondertussen probeer ik haar te bellen. 'Shit geen bereik.' Zeg ik boos. We lopen om de auto heen het bos in. We gaan naar het dichtstbijzijnde dorp, op 2 uur lopen hier vandaan. We kunnen de auto niet nemen want we hebben geen sneeuwkettingen en er ligt teveel sneeuw.
'Jongens ik ben echt doodmoe, kunnen we niet ergens zitten?' Zegt Mirte. 'Kijk, een huisje. Misschien hebben de bewoners Elona wel gezien.' Zeg ik, dus we lopen richting het huisje en bellen aan. Er verschijnt een knappe jongen met blond haar en groene ogen in de deuropening. Hij is dezelfde leeftijd als ons, 17/18 waarschijnlijk, ongeveer 1.86 meter lang en een beetje gespiert. 'Haaii.' Zegt Mirte op een flirtachtige manier, 'ik vroeg me af of je misschien een ander meisje hebt zien lopen tussen 04.00 en nu.' 'Hmm volgensmij niet.' Zegt de jongen. 'Hé Wouter kom eens.' En er komt een andere jongen aanlopen, Wouter, met bruin haar en prachtige bruine ogen. Hij is niet gespiert maar gewoon plat. Hij is ongeveer 1.78 meter lang. 'Wat is er Thomas?' Vraagt Wouter. 'Heb jij misschien een meisje rond zien lopen vannacht?' 'Nee ik denk het niet' antwoord Wouter. 'En Jason lag al om 12u te slapen dus die heeft sws niks gezien.' Zegt Thomas. 'Sorry dames, willen jullie binnenkomen?' Vraagt hij. 'Ja gra' begint Mirte maar al snel onderbreek ik haar. 'Nee sorry we moeten gaan fijne dag nog.' 'Hier, dan kan je me bellen als je langs wil komen, we blijven deze week ik die grote Vila, hier een uur vandaan'. Zegt Mirte tegen Thomas. Ze lacht nog even en loopt dan weg. Snel achtervolgen we haar en we lopen weer terug naar het huisje.
'Mirte what the fack, je geeft toch niet zomaar je nummer aan een vreemde jongen, en waarom wou je daar binnen?' Zegt Selena terwijl we terug lopen. 'Ja sorry maar heb je gezien hoe knap hij was?' Zegt Mirte. 'Pff je bent soms echt een sletje.' Zeg ik, 'Wat als Max erachter komt dat je flirt met een andere jongen?'
Max is het vriendje van Mirte, hij is een van de populairste jongens van de school en bijna elk meisje is verlieft op hem.
'Sorry maar zie je max hier ergens? Nee. Dan komt hij er dus nooit achter' Zegt Mirte verondwaardigd. Hier kan ik echt nooit tegen als ze zo doet.
JE LEEST
Almost Time
Mystery / ThrillerDit verhaal gaat over een meisje, Elona, en samen met haar vriendengroep, Mirte, Selena en Kirsten, gaan ze op vakantie naar Frankrijk, in een huisje van de ouders van Selena, diep in het bos. Maar dan verdwijnt Elona opeens, zou ze ontvoert zijn? Z...