"Ok student! I have something to tell you guys"
Shin sensei:Sensei nak beritahu ada 5 org daripada kamu semua akan berpindah ke Korea. Mereka akan tinggal dan belajar di sana. Sensei tak akan beritahu siapa mereka. Nanti sensei akan panggil mereka utk jumpa sensei.
Otoko:Sh-shin sensei su-suruh saya pa-panggil ko-korang pi pe-pejabat.
Shin sensei :Ya. Ko-korang yg a-akn pi-pindah ke Ko-korea.
^_^_^_^_^_^
Ryuu:Semua dah siap ka?! Tak dk benda yg tinggal?!
EXA:Ya!
Jimin:Kau ni pun tak payah la jerit pagi2 ni.
Ryuu:Suka hati aq la. Dah2 jom!Ahli2 EXA mendekati antara satu sama lain. Ryuu membuka teleporter ke Korea. Semua ahli EXA masuk ke dlm teleporter. Ryuu memastikan dahulu tiada yg tertinggal sebelum dia melepasi teleporter.
Skip~
"Wahh"EXA terpegun melihat rumah tiga tingkat tersebut(mereka dah dok dlm rumah).
Ryuu:Korang pi la tengok bilik. Sorang satu bilik. Bilik aq tingkat tiga pintu warna purple.
Jimin:Aq nak dok sebelah bilik Ryuu.*lari naik tangga*
Jaebum:Aq la dok sebelah bilik dia!
Ryuu:Dah2. Aq dah tetapkan bilik korang. Sebelah bilik aq bilik Zero. Bilik korang tingkat dua. Aq dah letak nama dekat pintu.
Jimin:Alah...baru ingat nak...Eh, bila masa kau letak nama?
Ryuu:This Ryuu yo!Tanpa jawapan Ryuu terus naik ke biliknya sambil membawa beg bagasinya ke bilik dia.EXA hanya mengikut dari belakang.
Skip~
Nak kena cerita masa mereka kemas baju ke? Tak yah kut... Kita skip waktu mlm saja la~
Semua ahli EXA kecuali Ryuu berada di ruang tamu menonton tv. Korang mesti dah tau kan Ryuu kat mana sekarang ni? Of course la kat bilik dia. Tapi bukan main game. Walaupun dia pemalas tapi dia pintar dan bersedia. Kalau korang nak tau Ryuu buat waktu malam sebab petang tadi dia tertidur. Ye la penat sangat bukak teleportasi sampai habis tenaga dia.
Disebabkan dahaga dia pun turun la nak minum air. Air ni dari rumah lama mereka. Tak kan la diorang nak keluar beli kot. Nanti kena kejar dgn yeoja pulak. Kan dah beritahu yg korea ni tak ramai kenal mereka. Tak pasal2 bukan diorang membunuh tapi dibunuh pulak.
Sampai je kat bawah~ RYUU!!! EXA ni pulak memekak. Mcm budak2 je...
Ryuu:Haish!Apa! Korang ni memekak je tahu. Lama2 pecah telinga aq.
EXA:Hihihi... sorry Ryuu
Jimin:Aik? Telinga boleh pecah eh? Tak tahu pulak aq.
Ryuu:*deathglare kat jimin*
Jimin:Sembunyi belakang Zero.
Ryuu:Kenapa korang panggil?
EXA:Lapar!*serentak*
Ryuu:So? Kenapa beritahu aq?
Jaebum:Masaklah utk kitorang. Kau masak kan sedap.
Yuu:Betul tu!
Jimin:Sonotori!Selepas Ryuu minum air dia pergi ke arah member yg lain.Membuat smile yg menawan sambil menghulurkan tangan. Member yg lain hanya memandang dgn penuh tanda tanya.
Yuu:Anoo... kenapa kau tadah tangan?
Ryuu:Aq nak duit lah apa lagi. Barang dapur kita tak bawak sekali so mcm mana nak masak
Jimin:Ala....ape lah kau ni...
Ryuu:Korang ada dua pilihan. Satu,korang pegi beli barang dapur then aq masak. Dua,korang order makanan. Cepat sikit aq ada banyak kerja ni.
Zero:Kitorang order jelah. Lagipun kau ada banyak kerja kan.
Ryuu:*smile* Arigatou Zero.*naik tangga*Lepas tu,Zero terus telephon order pizza dan mcm lagi. Sebenarnya member lain yg nak. Ye la lama tak mkn makanan korea.
Skip~
Arhggggg!!!Siap!
Itulah jeritan Ryuu bila dah siap cari maklumat. Bila tengok jam rupanya dah pukul 11. 'Apalah yg diorang buat agaknya' batin hati Ryuu.
"Minna!Korang buat a...pa..."
Alangkah terkejutnya Ryuu bilah tengok betapa kreatifnya member lain kemas ruang tamu. Dgn baju yg mereka pakai merata rata dgn muntah diorang sebab minum soju sampai berapa botol dgn makanan atas lantai dgn tv tak tutup. Haih cuba korang bayangkan keadaan ruang tamu tu.
Ryuu hanya menahan sabarnya. Tak kan lah nak buang tenaga hanya sebab benda remeh ni. 'Sabar Ryuu,sabar. Tak pe esok pagi tahulah ape nak buat kat diorang ni.' Ryuu berbisik dlm hati sambil bersmirk.
Tanpa membuang masa,Ryuu menggunakan kuasanya mengangkat semua member masuk bilik diorang. Kemudian dia ke ruang tamu utk membersihkan ruang tersebut. Tengok! Rajin kan Ryuu ni. Boleh jadi menantu ni. Kalau berani mai la meminang tak pasal2 dia sepak korang sampai galaxy.Hihihi.
Sebenarnya dia bukan rajin pun. Dia bersihkan ruang tamu pun sebab nanti dia sendiri jugak nak guna. Selepas selesai kerja membersih, dia ke ruang bilik rahsia yg berada dia dapur. Pintu bilik tu ada dekat bawah meja makan. Dia ke sana hanya utk memasang cctv di setiap penjuru rumah. Korang tak yah risau sebab cctv tu special sikit. Ianya dibuat oleh Ryuu sendiri.
Cctv tu halimunan so kalau pencuri datang tak de lah diorang bagi rosak cctv tu betul tak. Cctv tu siap ada colour dan sound lagi. Memudahkan tuan rumah kalau nak cari pencuri tu.
Ryuu juga telah mengunci semua pintu dan tingkap. Ye la jangan ingat dah ada cctv canggih boleh bagi can dekat pencuri masuk rumah. Daro?
Selepas itu, dia balik ke bilik dia. Dah mengantuk sangat ni. Tambah lagi lelah sebab kemas ruang tamu tadi. Lepas kunci pintu bilik, Ryuu terus naik atas katil. Dia malas nak tukar baju. Akhirnya dia melelapkan mata dan merehatkan badan.
Annyeong haseyo! Mcm mana best tak chapter ni? Kalau tak best beritahu ye~
Mianhae Author lambat publish. Author kebelakangan ni sibuk sikit tapi tolonglah vote. Author tak kisah kalau korang tak nak comment.
YOU ARE READING
Gangster × Gangster (BoyxBoy)
RomanceMengisahkan satu kumpulan gangster bernama EXA yg tinggal di Jepun.Mereka terpaksa berpindah ke Korea untuk menyelesaikan tugasan mereka.Mereka berjumpa pesaing yg juga merupakan gangster di sekolah baru mereka iaitu EXO.EXO pula telah berubah hati...