Törtènet: Yagami Light egyedülállóan inteligens fiatalember, aki undorral tekint a bűnözèsre ès a romlottságra az őt körülvevő világra. Èlete váratlan fordulatot vesz, mikor megtalál egy földön heverő termèszetfeletti erővel bíró jegyzetfüzetre, a Halállistáta. A Halállistában található használati útmutató szerint, az az ember, akinek a nevèt felirják a füzetbe, az meghal. Light kezdetben kètelkedik a füzetbel foglaltak igazságtartalmában, de hamarosan rádöbben, hogy a füzet valódi. Mikorra felkeresi őt a lista elöző tulajdonosa, Ryuk a halálisten, Light már cèltudatosa használha a listát. El akarja pusztítani a gpnoszságot ès mindenkut aki az útjávan áll, hogy új világot teremtsen, melyen ő maga lesz az isten. A drasztikus módon szaporodó halálesetek száma az ismert bűnözők körèben hamar felkelti az Interpol, ès egy ugxancsak titokzatos nyomozó „L“ figyelmèt is. L hamar kikövetkezteti, hogy az ismeretlen szorozatgyilkos, akit az emberek Kira ( az angol szó „killer“ vagyis „gyilkos“ szó japán kiejtèsèhez való hasonlósága miatt) nèven emlegetnek. Japánban folytatja tevèkenysègèt. Valamivel kèsőbb Light megismerkedik Amane Misával, egy másik Halállista birtokosával, aki megpróbál segíteni neki, de a lányt hamarosan elfogja L. Light egy tervet eszel ki, melyben lemond a Halállistáról, ès azzal együtt minden emlèkèről is a listával kapcsolatban ès saját magát L felügyeletère bízza. Miután elveszti az emlèkezetèt Light L-lel a Jocuda nevű csoport után kezd nyomozni, akik Misa Halállistájának birtokába kerültek. Letartóztatásuk közben Light megèrinti a füztet ès visszanyeri emlèkezetèt. Visszaemlèkezve tervère, folytatva azt kènyszeríti Misa Halállistájának elöző tulajdonosát, a Rem nevű halálistent, hogy ölje meg L-t. L halála után kèt fiatal száll harcba a megboldogult mesterdetektív megüresedett helyèèrt: M vagyis Mello, valamint N azaz Near. Mello inteligens, ugyanakkor önfejű ès túlzottan heves. Near egy különleges egysèget állít fel Kira elfogására. Időközben Kira tettei vilagszerte ismerttè váltak, Light pedig L halála után megszerezte annak pozicíóját is, így már azt hiszi, hogy senki sem állhat útjába cèljai elèrèsèben. Light vègül lelepleződik ès Ryuk keze által leli halálát.
Vèlemèny: 37 rèszes anime, 12 kötetes mangával. 2 fajta Live actiont kèszítettek hozzá. Egy 3 rèszes filmet ès egy 11 rèszes sorozatot. Nekem ez az anime nagyon tetszett, a listámon az első helyen van. Egyszerűen imádtam. Nagyon szeretem a krimiket ès ehez fogható animèt mèg nem láttam. Az eszmei párbaj L ès Kira közt nagyon tetszett. Szerintem nagyon sok időbe telhetett kidolgozni ezt az animèt. Nem csak az alapsztorit hanem a Halállista utmutatását is. Kedvenc karakterem Ryuk ès L volt. Az op/ed-ek nagyon jók voltak. A Live actionokat is èrdemes megnèzni mert, az igaz, hogy a törtènet vègkimenetele ugyan az lesz, de kissè rèszletesebben ki vannak dolgozva az esemènyek. Ajánlom mindenkinek. Èrdemes megnèzni.
Kèpek az animèből:
YOU ARE READING
Anime ajánló
RandomEzen az oldalon animèkkel fogok foglalkozni. Információkat, képeket,kritikákat fogok hozni. Esetleg a saját rajzaimból is hozok egy párat. Csak az általam látott -animèket fogom ajánlani. Ha esetleg ti küldtök nekem animèket szívesen megnèzem, vagy...