part 2

37 5 0
                                    

Evenny mendekati dennis.mereka nampak akrab sangat.

'mungkin masa sekolah rendah kelas sama kot'-gumam afiqah untuk menyedapkan hatinya.

"Emm...kailu boleh tanya tak siapa budak lelaki ni?",soal afiqah.

"Kenapa?kau suka dia ke?",usik kailu sambil tersengeh.

"Kailu-kailu janganlah usik si afiqah tu.diakan budak baru",kata syafiq

"Hahhah...yelah-yelah.budak depan kau tu dennis",kata kailu.afiqah hanya menganguk tanda faham.senyuman terbit di bibirnya.

'Akhirnya aku dapat jumpa kau dennis.aku akan berusaha supaya dapat bersama dengan kau'-gumam afiqah senyuman masih terbit di bibirnya.lalu mereka berenam membuat kerja yang disuruh oleh cikgu ain.

"Korang sudah siap ke?",soal izlan

"Siap",kata rasmawati,kailu,afiqah dan intan serentak.

"Macam mana korang buat?",soal izlan lagi.

"Korang cari je di buku teks tu",kata rasmawati.

"Kau carilah",kata syafiq

"Eee carilah sendiri",kata rasmawati.

"Kau carilah aku malas mau tulis dah",kata syafiq.

"Hish tak naklah aku",kata rasmawati lalu bangun dan pergi ke arah elcy.dan terus duduk di di situ dengan elcy,lavera,juje,jonathan,fais.

"Afiqah,dia tu memang macam tu.cepat je merajuk",kata syafiq.afiqah hanya mengaguk tanda faham.cikgu ain datang ke arah meja mereka.

"Okey,cuba korang terangkan macam mana bayu laut terhasil",kata cikgu ain lalu mereka pun terang bagaimana terjadinya bayu laut.

Tring...tring...
Tring...

'Yes akhirnya rehat'gumam afiqah."okey,kumpulan yang sudah terangkan dekat cikgu tentang terjadinya bayu laut boleh pergi rehat.lalu afiqah kemaskan barangnya dan terus keluar dari makmal sains.sempat afiqah memandang sekilas ke arah dennis sebelum berlalu ke kelasnya.

'Now,i found  you!'gumam afiqah sambil tersenyum.

Skip
Di kelas 2 Maxis

Afiqah masuk dan terus masukkan bukunya ke dalam beg kecuali buku kosongnya dan sebatang pen biru.afiqah pergi ke arah papan kenyataan untuk menyalin jadual kelasnya.selesai menyalin dia pun terus duduk di tempat duduknya.afiqah siap sedia keluarkan buku kecil BM."afiqah,kau tak pergi makan?",soal juje.afiqah hanya mengeleng"kenapa?",soal juje lagi.afiqah hanya mengankat bahu."ohh...",kata juje lalu duduk di tempat duduknya.dennis masuk ke dalam kelas dan terus keluar sempat dia memandang sekilas ke arah afiqah.afiqah turut memandang ke arah dennis sambil menunjukkan wajah yang tiada perasaan.'haih,kan bagus kalau aku ni jenis yang berani.bolehlah aku bergaul dengan orang lain',gumam afiqah.aiman kelas sebelah masuk ke dalam kelas 2 maxis.aiman yang ingin limpas afiqah tiba-tiba berhenti."kau afiqah kan?",soal aiman.afiqah hanya mengangguk."kau ingat aku?",soal aiman.afiqah hanya mengangguk.aiman menunjukkan muka yang minta penampar sambil menjerit"woi,dia kenal aku!dia kenal aku!kitorang pernah berjumpa",jerit aiman seperti monyet mendapat pisang emas"ceh,kau ni itu pun nak kecoh",kata standly menyampah."salah ke?",kata aiman geram"yelah salah,nanti si kailu tu merajuk pula",kata standly lalu menunjuk ke arah kailu"aku cakap je.si afiqah ni kawan aku dulu",kata aiman lalu pergi ke arah kailu.
       
                ************
Standly dari tadi melihat ke arah afiqah dari masa cikgu masuk lagi.'kang aku jolok juga mata kau nanti'getus afiqah dalam hati.masa tu mata pelajaran bi.cikgu jasmine guru yang mengajar di kelas itu.seorang pelajar lelaki masuk ke dalam kelas."cikgu,boleh beri pengumuman?",soal pelajar itu"please,ketuk pintu dulu",kata teacher jasmine.lalu pelajar lelaki itu keluar dari kelas dan terus tutup pintu.satu kelas kitorang termasuk cikgu jasmine ketawa.pelajar itu hairan"cikgu,suruh ketuk pintu bukan tutup pintu",kata jasmine.lalu pelajar itu mengetuk pintu dan masuk"okey,bagi taulah apa nak cakap",kata cikgu jasmine."sesiapa yang mahu ikut perkhemahan sila daftar di bilik kaunseling sekarang juga",kata pelajar itu lalu meminta izin untuk keluar.'apa punya orang ada ke patut dia tutup pintu?mesti kes tak korek telinga ni'gumam afiqah sambil tersenyum.dalam diam dennis melihat afiqah... .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 11, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

terima cintakuWhere stories live. Discover now